• älskarlivet

    Varför just jag?

    Blev påkörd av en bil för en dryg vecka sen. Ligger hemma med bl.a. tandskador. Jag mår så fruktansvärt dåligt, är konstant hungrig och sover nästan ingenting..

    Jag funderar nu på om vi ska skjuta fram vårt bröllop, är så rädd för att inte vara bra och lycklig tills det är dags..

    Sen tänker jag mycket varför det hände just mig? Jag hatar den personen som körde på mig, så fruktansvärt mycket, kommer aldrig förlåta, han har skapat så mycket lidande!

    Jag är så vansinnigt rädd!! Vet inte vad jag ska ta mig till...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-31 15:35
    Pratade med mamma nu och då när jag berättade vad käkkirurgen sa idag, ang tänderna (att de inte vet om den ena tanden klarar sig), så säger hon på fullaste allvar "du kan väl gifta dig utan den tanden". Vad fan tror hon? Once in a lifetime och så skulle jag kanske ha glugg på alla bilder och inte kunna le på en enda bild?

  • Svar på tråden Varför just jag?
  • älskarlivet

    Göra något som jag mår bra av? Jag kan inte göra något sådant för jag kan inte ens gå ut själv! Det finns inget jag kan göra just nu som är roligt, trist men sant!


    Bauti skrev 2008-11-02 19:00:52 följande:
    Med den inställningen du har så lär ditt liv inte bli bättre. Om man är bitter så funkar inte allt. Det blir bara en massa krångel.Försök att se det från en annan sida. Det är ju trots allt du själv som styr hur du vill leva ditt liv. Varför inte passa på att göra något för dig själv, som du mår bra över. Istället att bara "lida".Inte så lätt att ge råd till någon som bara ser allt svart.Hopps du kommer på bättringsvägar snart!
  • Bauti

    Jag har inte sagt att du måste gå ut. Du har väll hörseln och synen kvar??
    Lyssna på en bra skiva, läs en go bok mm.

  • nni

    Om man är bitter eller nere kanske man har svårt för att göra "glädjande saker"?!
    Man kan ju försöka men tror inte det e så lätt...faktiskt.

  • älskarlivet

    Jag läser, men får ingen ro, jag tittar på film, men njuter inte av det direkt..


    Bauti skrev 2008-11-02 19:06:01 följande:
    Jag har inte sagt att du måste gå ut. Du har väll hörseln och synen kvar??Lyssna på en bra skiva, läs en go bok mm.
  • Bauti

    nni
    Jo, man kan faktiskt göra små saker så man inte fastnar i den nedåtgående spiralen.
    Det är rätt klart att "älskarlivet" inte har en ljus syn på något just nu.

    Bara för man är ledsen eller arg har man inget rätt att ge sig på andra och hata dom för att det har hänt en olycka. Ja, det är en olycka vems felet än var.

  • älskarlivet

    Läsa böcker gör jag i vanliga fall också, så det är inte så att "wow nu ska jag läsa" för jag plöjer böcker i vanliga fall. Men efter olyckan får jag inte någon ro till det!

    Men detta är också en olycka som är polisanmäld, så det kan få ett rättsligt efterspel ändå! Olycka eller ej..


    Bauti skrev 2008-11-02 19:11:47 följande:
    nniJo, man kan faktiskt göra små saker så man inte fastnar i den nedåtgående spiralen.Det är rätt klart att "älskarlivet" inte har en ljus syn på något just nu.Bara för man är ledsen eller arg har man inget rätt att ge sig på andra och hata dom för att det har hänt en olycka. Ja, det är en olycka vems felet än var.
  • nni
    Bauti skrev 2008-11-02 19:11:47 följande:
    nniJo, man kan faktiskt göra små saker så man inte fastnar i den nedåtgående spiralen.Det är rätt klart att "älskarlivet" inte har en ljus syn på något just nu.Bara för man är ledsen eller arg har man inget rätt att ge sig på andra och hata dom för att det har hänt en olycka. Ja, det är en olycka vems felet än var.
    Nä det kan finnas de stunder när man inte har en ljus syn på livet. Det skulle jag inte heller haft om det skulle drabba mig. "Peppar peppar". För leendet e ngt man visar upp varje dag. Man kanske ska få va "bitter" ett tag för att sedan liksom orka ta itu med andra saker...
    Så e det för mig iaf :P
    Som jag sagt, hoppas det ordnar sig TS.
  • laris

    Det ä väldigt tråkigt det som har hänt men istället för attt oroa sig för att bröllopet inte blir av fram till juni så tycker jag att du ska ställa in dig på att det blir av. Du tjänar inte på att oroa dig fram till juni och som sagt så kommer du att kankse ångra att du inte njöt mer av planeringstiden senare i livet.

    Jag tror att de flesta här inkl. mig försöker ge dig olika perspektiv på det som har hänt. Att bara säga att man tycker synd om dig tar dig ingenstans.

  • passionsblomman
    laris skrev 2008-11-02 19:20:00 följande:
    Det ä väldigt tråkigt det som har hänt men istället för attt oroa sig för att bröllopet inte blir av fram till juni så tycker jag att du ska ställa in dig på att det blir av. Du tjänar inte på att oroa dig fram till juni och som sagt så kommer du att kankse ångra att du inte njöt mer av planeringstiden senare i livet. Jag tror att de flesta här inkl. mig försöker ge dig olika perspektiv på det som har hänt. Att bara säga att man tycker synd om dig tar dig ingenstans.
    Word!
  • nni

    Tänka positivt e ett måste man inte kan komma undan för att må bra. Så hoppas det går på rätt spår iaf. Men får att må bra kanske man behöver få gräma av sig.......
    Håller med dig "laris" med fokusering på bröllop.
    Om inte det datumet ni sagt känns rätt för er, så bara en liten fördröjning isf, så det inte rinner ut i sanden.
    Ni bestämmer.
    Allt för mig

  • Aleta

    Denial (this isn't happening to me!)
    Anger (why is this happening to me?)
    Bargaining (I promise I'll be a better person if...)
    Depression (I don't care anymore)
    Acceptance (I'm ready for whatever comes)

    De fem stegen som man går igenom vid sorg.
    Just nu sörjer du dina tänder, ditt bröllop och att allt i din tillvaro har rubbats.
    En del sörjer när de flyttar osv, sorg går man inte bara igenom när någon dör. Det finns olika grader av den.

    Man ska ta sig igenom alla stadier, så det är rätt att vara arg på vägen. Risken är att man fastnar onödigt länge i något istället för att gå vidare.

    Sök den hjälp du behöver. Just nu är du arg. Kanske kommer du igenom det fortare om du får ösa ur dig lite här? Jag hoppas det. Du förtjänar att ta dig igenom detta så att du kan fortsätta att planera ditt underbara bröllop!

  • lillabruden

    absolut tycker jag att alla har rätt på sitt sätt, och som någon sa att det ger perspektiv. Men samtidigt så känner man av lite grann var TS befinner sig i stadiet för att ta itu med vad som hänt, och att ge råd som passar ett annat stadie, hjälper inte alls... Ofta försöker man stressa fram 'må bra'känslan för alla vill att en annan ska må bättre efter såna här saker, så TS, försök tänka också att dem faktiskt vill hjälpa... men för det behöver man inte ta till sig allt.
    Jag tror inte detta är första gången du, TS, gått igenom något svårt.. och du valde ditt namn här på BT, Älskar Livet, för en anledning så var arg så länge du känner att du behöver, men glöm inte att släppa det när tiden kommer.

    Ja, visst kan man släppa ilskan mot killen som trängde sig i kön, eller idioten som kallade dig för nått dumt utan anledning osv osv. Men ibland kan bara inte släppa ilskan och ilska i sig är också hantering av diverse problem.

    När TS är redo så ändras ilskan, kanske aldrig försvinner, men den kommer att ändras. Jag tror att det är lätt att ta för givet att alla fungerar som en själv, för alla vill må bra men vi har olika sätt.

    Att koncentrera sig på bröllopsplanering kanske inte är rätt för TS just nu då det konstant påminner om olyckan och dess konsekvenser.... men måste bara påpeka att TS inte bara sitter o inte gör annat än tycka synd om sigsjälv, hon är ju faktiskt här på BT och släpper av lite frustration bättre än att läsa böcker om ni frågar mig

  • sockersmulan

    det tror jag absolut att ni kan göra! försök tänka positivt på bröllopet, se fram emot det i stället för att oroa dig.. det kommer att gå bra!


    älskarlivet skrev 2008-11-02 18:47:26 följande:
    tack för dina ord! Jag är bara så orolig för att vi inte ska kunna gifta oss i juni!
Svar på tråden Varför just jag?