Jag vet vad du menar med att bry sig om vad andra tycker. Jag har för egen del fått börja lära mig att hålla tyst om vissa saker ibland.
När det handlar om viktiga saker som är drömmar och skatter för mig själv, eller saker jag har en väldigt känslosam koppling till, så har jag fått sluta vara så himla öppen om allt jag bär på jämt.
När någon frågar vad man håller på att planera eller hur det går med ditten och datten, så är det naturliga för mig att svara. Men jag har insett att jag inte alltid orkar med en massa ifrågasättanden och kritik, råd jag aldrig bett om eller tyckande i allmänhet.
Själv brukar jag fråga hur folk har det och hur saker går, utan att trycka "det går aldrig" i halsen på dem i nästa sekund. "vad spännande" brukar mer vara min hållning.
Men många älskar att genast hitta fel och förmana eller idiotförklara.
Då är det bättre att vårda sin dröm med den eller de det gäller och berätta när man är redo på allvar.
Att starta en tråd på nätet är inte tillrådligt om man inte är beredd på en del mothugg. Särsklit vissa ämnen är uppenbart heta...
Jag är säker på att ditt bröllop blir en härlig dag med alla du valt att fira med. Vad gäller barn så skiljer jag på barn och barn, precis som på vuxna och vuxna i mitt liv. Vissa tycker jag om, andra inte, vissa är nära , andra inte.
På mitt bröllop tror jag att kusiner till min son kommer att vara med. Det skulle isåfall inklusive honom innebära 12 barn i åldrarna 1-16 år. De är självklara i egenskap av när-familj för oss. De känner också varandra väl och kommer att ha roligt tillsammans. Egna aktiviteter kommer att ordnas fördem.