• lillP

Önskelista - ett måste?

Vi har allt vi behöver och har därför inte önskat oss något i bröllopspresent. På bröllopssidan har vi skrivit att vi inte önskar oss några presenter, men om de ändå vill ge något så ser vi gärna att de sätter in ett bidrag till Sthlms katthem istället.

Nu har jag pratat med vår toastmadam (som även tar emot osa) att gästerna frågar efter vad de ska ge. Vi har sagt till henne att vi inte vill ha något speciellt. Vi vill inte krysta fram nåt, "bara för att"...

Är det verkligen så, att man inte vill ge pengar till välgörenhet? Kan tänka mig att endel tycker det känns konstigt att det är till ett katthem, men ändå.

Hur ser ni på saken?

• Svar på tråden Önskelista - ett måste?
  • chamor

Annars kan ni väl önska er upplevelser eller "romantik i vardagen", restuaruangbesök typ. Middagsbjudningar hem till gäster mm?

• chamor

Annars kan ni väl önska er upplevelser eller "romantik i vardagen", restuaruangbesök typ. Middagsbjudningar hem till gäster mm?

• lillP

Problemet är att vi inte behöver något direkt, vi har hela tiden köpt det vi vill ha. Det enda är att vi vill renovera om badrummet så småningom, men det känns inte som ev pengar som vi får kommer räcka långt där. Reser utomlands gör vi nästan aldrig eftersom det inte passar in i våra liv just nu, så det är ju inte heller ett alternativ...

Åh, blir tokig på det här. Lite fantasi får väl gästerna ha Får väl säga till att vi absolut inte vill ha några saker, utan att de får hitta på upplevelser åt oss om de inte vill skänka pengar. Tror ni de blir nöjda då?

• lillP

Tur att några av våra gäster resonerar som ni iaf

MissieA skrev 2008-10-29 10:00:04 följande:
    Fast jag anser att välgörenheten är ändå en sak brudparet önskar sig hehe det är typ deras önskelista för att de inte ska få massor med vaser, ljusstakar m.m.
  • Waersta

Vi önskade oss sånt som gick att "äta, dricka eller göra" Suveränt!! Fick inte en skål eller vas.

• Höstbrud-07

Upplevelser är jättebra att önska sig, då kan man få allt från teaterbiljetter till restaurangbesök och spa-upplevelser, dvs gästen kan verkligen köpa något utifrån deras budget.

• Aleta

Jag tycker att du ska be toastmadamen att tydligt säga att ni verkligen önskar er bidrag till katthemmet. Om hon står på sig så borde de flesta gäster respektera er önskan.

De som absolut måste vara tvärtemot får tänka ut något själva.

Ni som säger att ni inte vill ge till välgörenhet som present förstår jag mig inte alls på tyvärr. När ni går på begravning och de ber en att tänka på cancerfond etc, kommer ni med något annat då också?

• lillP

Tack för din kommentar Aleta! Lika klok som alltid

Då tänker jag stå på mig! Min h2b har hela tiden hävdat att vi ska stå på oss, men jag har kännt mig osäker.

• Aleta

I värsta fall får ni väl skänka vaserna och brödrostarna till katthemmet.

• lillP

HAHAHA Finns säkert nån liten katt som kan gömma sig i en vas

• Aleta

"Historien om någon" = boktips för små kattälskande barn...

lillP skrev 2008-10-30 08:01:35 följande:
    HAHAHA Finns säkert nån liten katt som kan gömma sig i en vas
  • Aleta

Vad förvånade gästerna ska bli:
    "Åh tack så mycket vilken trevlig glasskål moster Emma! Den blir perfekt till de små kattungarna att äta ur."

• ElinPierre

Men att önska sig bidrag till en renovering skulle väl vara perfekt!

Nu tycker jag absolut inte att det är fel att göra som ni tänkt, med katthemmet, en jättefin gest från er sida!

Men, tex- några timmars hjälp med kakelstädning, en duschblandare, en toalett (!!! :O), en spegel eller skåp, eller varför inte en låda med "det" kaklet om ni nu ska ha det. osv osv.. Där har man ju verkligen presenter att ge för de som är gammalmodiga och inte vill ge pengar!!?

Svar på tråden Önskelista - ett måste?