nässlan87 skrev 2008-10-28 13:26:01 följande:
hej..jag har exat samma problem som du är 21 och min kille även 21. mina föräldrar är även på mig om at jag ska skaffa barn och att jag har en biologisk klocka som tickar iväg, även att jag håller på att bli för gammal för att skaffa barn. men jag studerar och känner inte för det nu att skaffa barn, visst vill ja men studierna först. spec min mor tjatar varje gång ja kommer hem om att e det inte dags snart, e den vanliga kommentaren man får. har sagt till henne att sluta men hon lyssnar inte. det e bara mig hon tjatar på mina andra syskon tjatar hon inte på. har en tvilling men hon får slippa allt tjöt om ena än det andra. hon är så perfekt i alla avseenden. lite favorisering i min närvaro.. vet inte riktigt vad det är med föräldar som tjatar, varför detta behov av det? den enda lösningen jag har sett i mitt fall är att inte umgås lika mkt med min mor och detta är väl inte ett bra råd men det är något..
Skulle ALDRIG låtit dem tjata. Skulle ljugit ihop vad som helst för att få tyst på dem. Att jag inte kan få barn, eller att jag inte vill, eller liknande bara för att slippa höra tjatet.
Neverever att jag skulle låtit någon tjata.
Gubbarna på jobbet som frågat i all välmening om/när jag tänkt skaffa barn har fått veta att frågan är helt olämplig, och de har förstått och accepterat argumenten. Om jag inte kan få barn, ännu inte blivit gravid eller precis fått missfall så förstår de att jag inte vill få frågan, och att den skulle göra mig ledsen. Om jag är gravid förstår de att jag kanske inte vill berätta det direkt, och att jag kanske hamnar i en position där jag får ljuga. Så de var helt överens med mig att så länge jag inte berättar att jag är gravid så kan de förutsätta att jag inte är det. Inget att tjata om.