• Saralainen

Bröllopsnatten

Hejsan!
    Hur många av er har bokat en hel helg på det hotellet ni ska bo på på bröllopsnatten?
    Jag är i valet och kvalet om vi ska boka en hel helg eller bara bröllopsnatten?
    Hur har ni resonerat? Blir det stressigt att inte få vara hemma dagen innan och fixa och dona eller det e bara skönt att få komma ifrån och sova borta natten innan?

• Svar på tråden Bröllopsnatten
  • trampetroll

Vi åker iväg på resa en vecka efter bröllopet så vi struntar idet. Däremot har vi lagt lite pengar på att göra iordning sovrummet fint med himmelsäng, rosblad, överkast, nya gardiner, kuddar, pläd mm. Det är ju pengar som vi har efter bröllopet också liksom

• Villemoa

Vi har bokat hotellrum fre-sön eftersom vi gifter oss i en annan stad än den vi bor i. Min familj kommer att bo på samma hotell och vår dotter kommer att sova i samma rum som mormor och morfar, om det funkar vill säga

• Ore

Vi bokade bara bröllopsnatten, och det blev inte så länge på morgonen eftersom vi lovat att hjälpa till med städningen dagen på, eller kanske snarare ha paketöppning inför alla de närmaste som hjälpte till att städa...

Dagen innan hade inte gett oss något, jag sov knappt ändå *förväntansfulla nervositet*, och jag hade nog sovit ännu sämre borta.

Däremot så hade vi ju redan inbokat att vi skulle åka på spa några dagar efter bröllopet, för att varva ner litet...

• nennesjuttioåtta

Vi bokade fre-sön. Först tänkte vi bara ta bröllopsnatten. Men alternativet hade varit att bo hos mina svärföräldrar och det räckte med att jag var lite uppstressad, ville inte uggla därute med en massa frågor "har ni fixat det "Har ni tänkt på det", "har ni inte gått upp ännu?" "Ska ni inte åka snart?" Ska du inte äta mer än så där" "Har du med dig allt" "Inte glömt något".... Hade inte klarat deras hysteri en sekund!
    Men gifter man sig där man bor så är det kanske ett enklare alternativ. Men det var skönt att vakna med frukost på rummet, champagne och jordgubbar och bara ligga och mysa utan någon som knackade på och undrade om vi inte skulle gå upp snart...

• EmmaochMagnus

Vi ska gifta oss uppe i Sälen under vår skidsemestervecka! Vi kommer upp på söndagen vecka 1. Fredag vecka 2 gifter vi oss så vi hinner åka lite skidor och så innan i veckan. Plus att vi hinner träffa prästen, träffa de på restaurangen och allt sånt!
    Det ska bli otroligt skönt att inte vara på hemmaplan!!!

• älskarlivet

Akta bara benen!!

EmmaochMagnus skrev 2008-11-05 16:58:54 följande:
    Vi ska gifta oss uppe i Sälen under vår skidsemestervecka! Vi kommer upp på söndagen vecka 1. Fredag vecka 2 gifter vi oss så vi hinner åka lite skidor och så innan i veckan. Plus att vi hinner träffa prästen, träffa de på restaurangen och allt sånt!Det ska bli otroligt skönt att inte vara på hemmaplan!!!
  • nennesjuttioåtta

ooh ska ni gifta er i högfjällets eller tandådalens fjällkyrka? Det hade vi velat men det blev för bökigt eftersom vi inte skulle gifta oss på vintern (inte så många restauranger att välja på då) och alla skulle få plats. Var ska ni vara sen?

EmmaochMagnus skrev 2008-11-05 16:58:54 följande:
    Vi ska gifta oss uppe i Sälen under vår skidsemestervecka! Vi kommer upp på söndagen vecka 1. Fredag vecka 2 gifter vi oss så vi hinner åka lite skidor och så innan i veckan. Plus att vi hinner träffa prästen, träffa de på restaurangen och allt sånt!Det ska bli otroligt skönt att inte vara på hemmaplan!!!
  • EmmaochMagnus

Ingen av dem.....Vi gifter oss i Sälens fjällkyrka! :)

Det är ju då restaurangerna är öppna! På vintern! :) :)

Vi ska vara på restaurang FÅgelboet efteråt. Vår FAVVO!!!!

• nennesjuttioåtta

aha, den som ligger vid Högfjällshotellet alltså.

• nennesjuttioåtta

Den är superfin! Restaurangerna är öppna andra tider på året också, en del av dem. Vi hade velat ha festen på toppstugan i Lindvallen men eftersom vägen upp dit är K-märkt (??) så får man inte åka bil dit upp hur som helst så då var alternativet stolsliften... Men på hösten kan det ju både regna, snöa och blåsa nå alldeles överjävligt så vi övergav idén. Gammelgården var för litet, tyvärr.

• EmmaochMagnus

Japp den vid högfjällshotellet! :)

Vi var i kontakt med toppstugan oxå men det blir för stort för oss.
    Till oss sa dom att man fick åka bandvagnar upp dit! I omgångar liksom.....

• nennesjuttioåtta

jo, fast det funkar inte på hösten, det förstör ju marken. det blev en annan del av Dalarna istället för vår del. Oj, sorry - OT! Det var inte likt mig...

Svar på tråden Bröllopsnatten