• admojo

Festlokal i Malmö/Lund området

Skulle vilja ha hjälp med att hitta en festlokal i Malmö/Lund området.....
    Vi är ca: 65 personer varav 30 är barn...
    Vi tänkte inte fixa maten själva, utan "komma till dukat bord"...kan tänka oss att fixa dryck själva, men det är allt! Snälla hjälp oss....vi är tacksamma för alla tips!!!

• Svar på tråden Festlokal i Malmö/Lund området
  • Silla69

vet ej ska ringa o fråga.

Undrar skrev 2008-10-27 20:29:40 följande:
    hittar inte nån info...vad kostar det här?
  • GladaEmma

När jag pratade med dem i våras hade de ändrat reglerna och numera är man tvungen att ta drickan genom dem tyvärr... Vet iofs inte om det ändrats igen.

Undrar skrev 2008-10-27 21:03:08 följande:
    hittade denna tråden..www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m3084666.htm...nån som vet nått om Hantverksgården i Limhamn? hittar inget på google om det stället... bara knepiga hänvisningar.. men verkar ju bra att man får ta med egen dricka
  • Undrar

aha.. synd.. vill så gärna ha festen på ball ställe.. men allt är ju så dyrt! o så det där med icke-gratis- bar.. hhmmmmm vet inte..

Borgstugen på malmöhus är ju asball!!!

GladaEmma skrev 2008-10-28 08:06:42 följande:
    När jag pratade med dem i våras hade de ändrat reglerna och numera är man tvungen att ta drickan genom dem tyvärr... Vet iofs inte om det ändrats igen.
  • älskarlivet

Men vad vill du ha för ställe? Där du kan ta med egen dricka eller?

Undrar skrev 2008-10-28 20:13:26 följande:
    aha.. synd.. vill så gärna ha festen på ball ställe.. men allt är ju så dyrt! o så det där med icke-gratis- bar.. hhmmmmm vet inte..Borgstugen på malmöhus är ju asball!!!
  • Undrar

Ja typ..

Ett ställe som inte är sunkigt men heller inte snordyrt... ett ställe där man kan:
    -äta (antingen medhavd mat eller att man köper - det spelar ingen roll bara det är ok priser)
    -vi får ha egen dricka (för det är asdyrt att köpa av restauranger...)
    -man kan dansa ordentligt (får inte vara för trångt)
    -inte ligger way-out
    -och man kan festa till 02

• älskarlivet

Men om det ska vara ett ställe där du köper mat av dem så får du troligen inte ha med egen dricka, för de har troligen tillstånd..

Vi ska vara här: www.heleneholmslott.se visst vi måste köpa allt genom dem men så värst dyrt är det inte.. Vi får vara där till 3.00..

Undrar skrev 2008-10-28 20:26:13 följande:
    Ja typ.. Ett ställe som inte är sunkigt men heller inte snordyrt... ett ställe där man kan:-äta (antingen medhavd mat eller att man köper - det spelar ingen roll bara det är ok priser)-vi får ha egen dricka (för det är asdyrt att köpa av restauranger...)-man kan dansa ordentligt (får inte vara för trångt)-inte ligger way-out-och man kan festa till 02
  • Undrar

vi har nog olika budget

vår är typ 10 000 max! mat o dryck o lokal....

• Undrar

men ingen ko på isen.. hade tänkt ha festen i sommar...

o typ 70 gäster blir det nog.. tror vi

• älskarlivet

hur ska ni klara 70 gäster och en budget på 10 000?? Då får ni nog vara hemma i trädgården eller hitta en lokal typ på ett folkets hus eller liknande..

Känns inte som man kan ha så höga krav om det ska gå på mindre än 10 000 för allt och kunna ha 70 gäster.. Min systers bröllop var cateringmat, jättegod, med egen dricka och bekanta som servererade etc... De hade 45-50 gäster och det gick ändå på 20 000..

Undrar skrev 2008-10-28 20:49:21 följande:
    vi har nog olika budget vår är typ 10 000 max! mat o dryck o lokal....
  • Hofsan
    älskarlivet skrev 2008-10-28 21:59:49 följande:
    hur ska ni klara 70 gäster och en budget på 10 000?? Då får ni nog vara hemma i trädgården eller hitta en lokal typ på ett folkets hus eller liknande..Känns inte som man kan ha så höga krav om det ska gå på mindre än 10 000 för allt och kunna ha 70 gäster.. Min systers bröllop var cateringmat, jättegod, med egen dricka och bekanta som servererade etc... De hade 45-50 gäster och det gick ändå på 20 000..
    Håller med.
  • Undrar

min kompis hade bröllop för 4 år sedan, 65 gäster som åt o drack (buffe med lax o skinka o sallader) Hon o hennes familj hjälptes åt med maten och lagade och så... Drickat inhandlades i tyskland...
    De hyrde fotbollslagets "stuga" där bestick, tallrikar o glas fanns samt ett mindre storkök.. det kostade 1000 kr att hyra....... Deras budget: 13 000 kr

Inte orimligt att vi skulle klara det vi med..

Detta var på landet... tyvärr är ju alla ställen i en storstad dyrare att hyra

• älskarlivet

Men räknar du 10 000 för allt, eller bara för mat??

Vår mat kommer nog kosta runt 30 000 men då inkluderas all dricka och all mat och servering, lokal etc..

Undrar skrev 2008-10-29 21:59:53 följande:
    min kompis hade bröllop för 4 år sedan, 65 gäster som åt o drack (buffe med lax o skinka o sallader) Hon o hennes familj hjälptes åt med maten och lagade och så... Drickat inhandlades i tyskland...De hyrde fotbollslagets "stuga" där bestick, tallrikar o glas fanns samt ett mindre storkök.. det kostade 1000 kr att hyra....... Deras budget: 13 000 krInte orimligt att vi skulle klara det vi med.. Detta var på landet... tyvärr är ju alla ställen i en storstad dyrare att hyra
  • Undrar

Jag vet itne.. vi får se hur vi gör. Får väl kika på lokaler och sen lägga budget efter vad utbudet är

älskarlivet skrev 2008-10-29 22:23:49 följande:
    Men räknar du 10 000 för allt, eller bara för mat??Vår mat kommer nog kosta runt 30 000 men då inkluderas all dricka och all mat och servering, lokal etc..
  • älskarlivet

Ska du vara i lokal så lär det hamna på mer än så, om ni inte gör all mat själva möjligtvis..

Undrar skrev 2008-10-31 21:47:35 följande:
    Jag vet itne.. vi får se hur vi gör. Får väl kika på lokaler och sen lägga budget efter vad utbudet är
Svar på tråden Festlokal i Malmö/Lund området