• baby78

Betala för möhippa/svensexa ?

Min blivandes bestman ringde igår och hade lite undringar om den kommande svensexan. Bland annat frågade han om vi i vår budget lagt undan pengar för just detta ändamål. Min fråga är nu om det är vanligt att man gör så? Vi har inte lagt undan pengar för det i alla fall och de hippor jag varit med på har vi vänner finansierat ur egen ficka.

• Svar på tråden Betala för möhippa/svensexa ?
  • nena85

Dom möhippor som jag varit på så har dom som fixat hippan betalt vill säga.
    Det är ju lite som en "present".
    Så inte tusan skall brudparet betala för möhippan eller svensexan.
    Vilken snålis till bestman ni har hittat ;)
    Hoppas det löser sig.

• Tjolinti

va fan, ska ni betala det dom känner för o göra o ha er budget beroende på hur många dom känner för o bjuda in till svensexan. :S usch nej.

• anja1661

nej det e inte brudparet som ska betala möhippa/svensexa!!!!

• vilja76

Har aldrig hört om ngn som fått betala för sin egen möhippa el svensexa!!!!!

• MulleNuh

Näää aldrig!! Det ska ju kompisarna betala.

• Vernalise

Hahaha, mycket ska man höra...

Allvarligt talat så verkar inte bestman ha förstått vad en svensexa/ möhippa är. Som andra redan skrivit - det är en present till brudparet och inget annat!

• passionsblomman

Har aldrig hört på maken! Det är ju faktiskt en överraskning! Dvs inte ens ngt man "ska" få eller har rätt att kräva på något sätt. Hur skulle det se ut? "Här har ni lite stålar så ni kan fixa ngt kul åt mig"...

• Villemoa

Nä, det var nog det knasigaste jag hört! Det är ju något som kompisarna ordnar och som är en överraskning! Snålt att förutsätta att ni lagt undan pengar i er budget för det!!

• Mrs Mommy

Brudparet ska absolut inte stå för det
    Om de inte vill betala så är det inget tvång att anordna en, eller så kan man hålla sig till gratis eller billiga aktiviteter.

Har aldrig hört att någon tänkt den tanken förut.

• baby78

Håller med er, känns bra att det inte är jag som missat nåt. Till saken hör att denne bestman aldrig haft en kompis som gift sig, ja vid närmare eftertanke tror jag inte han varit på några bröllop. I alla fall inte i vuxen ålder, så det är väl inte så lätt att veta hur allt funkar : -)

• Vitt guld

Håller med de andra. Vännerna ska fixa möhippa/svensexa som en present och INGET ni ska finansiera! Jag förstår inte hur man ens kan komma på tanken.

• erika26

Guuud vad fräckt! Kompisarna SKA betala.

• brud080808

Va, ALDRIG! Jag skulle då verkligen inte avsätta pengar till det, jättefräckt! Vill någon dra ut någon av oss på något spektakel så får DE betala!

Svar på tråden Betala för möhippa/svensexa ?