• MalinJ­ohn
    Äldre 22 Oct 11:30
    2205 visningar
    15 svar
    15
    2205

    Bröllop 2010 -10 kg

    Ja, såhär är det. Jag ska gifta mig i början av februari 2010 och jag behöver på ett sunt sätt tänkt tappa 10-15 kg. Hade tänkt bli klar till i september så jag kan köpa klänningen nästa höst.

    Har ni några tips eller finns det någon som vill haka på så vi kan stötta varandra..?

    (Bor i Göteborg..)

  • Svar på tråden Bröllop 2010 -10 kg
  • pandis­81
    Äldre 22 Oct 11:37
    #1

    jag är gärna med och stöttar även om jag bor i stockholm. Jag skulle också behöva gå ner ytterligare ett par kilo kanske inte just 10 men det är ändå det som är målet i slutändan sen.
    Men jag har redan köpt min klänning kunde inte låta bli vart kär.
    Men för att den ska sitta helt perfekt så skulle 5 kg vara optimaliskt.
    Har börjat lite smått och redan gått ner 1 kg sen jag började förra veckan.
    Så jag finns gärna vid din sida och gör det tillsammans med dig.

  • MalinJ­ohn
    Äldre 22 Oct 11:48
    #2

    Toppen, jag har på min viktresa gått ner 30 kilo redan, men slutmålet 70 kilo till mina 180 cm är en liten bit borta ännu. Åt cambridgekuren i tre månader innan, har hållit vikten i två år nu men nu är det dags att ta tag i det sista. Vore så härligt att börja nästa del utav mitt liv i den form jag faktiskt vill vara.

    Hur är din plan? Följer du någon kostplan eller så?

  • pandis­81
    Äldre 22 Oct 12:00
    #3

    Cambridgekuren har jag aldrig testat faktiskt.
    Det ända jag har börjat med är att jag har dragit ner så att jag inte äter nästan några kolhydrater förutom det som finns i mjölk,cremefraiche och liknande. under 5 gram kolhydrater om dagen äter jag. Sallad är min bästa vän nu
    Annars motionerar jag hemma, på en maskin jag har köpt. Ja det är väl det jag gör. Dricker ingen läsk längre drick kolsyrat vatten från vår soda streamer ibland. Men annars bara vanligt vatten.


    MalinJohn skrev 2008-10-22 11:48:54 följande:
    Toppen, jag har på min viktresa gått ner 30 kilo redan, men slutmålet 70 kilo till mina 180 cm är en liten bit borta ännu. Åt cambridgekuren i tre månader innan, har hållit vikten i två år nu men nu är det dags att ta tag i det sista. Vore så härligt att börja nästa del utav mitt liv i den form jag faktiskt vill vara. Hur är din plan? Följer du någon kostplan eller så?
  • Fenixx
    Äldre 22 Oct 12:21
    #4

    jag behöver gå ner 12kg och hakar gärna på. har ett fruktansvärt sockerberoende och borde röra på mig mer...

    vill känna mig nöjd på våran dag 2010.

  • MalinJ­ohn
    Äldre 22 Oct 12:24
    #5

    Toppen. eller ja, jo, det är toppen. Anledningen till övervikten kanske inte alltid är toppen men det är bra att man gör något åt den. Vad roligt att du vill vara med Fenixx. Som sagt, vi har ju gott om tid och slipper hetsbanta, det tycker jag känns skönt.

  • Fenixx
    Äldre 22 Oct 12:28
    #6

    ja inte dumt med lite peppring för varandra. känner efter jag fick 2a barnet att jag slarvat med godis, skräpmat, lite motion osv...dags att göra något åt det.

  • Svanbo­et
    Äldre 16 Nov 13:28
    #7

    Vinkar lite...
    Jag är också på väg ner i vikt, ska precis till att börja min resa. Bor för övrigt i Borås så väldigt långt är det inte mellan oss. Jag och min älskling har inget datum men jag hoppas på 2010/2011. Dessvärre har jag en hel del att ta av innan vi ens ska försöka prata målvikt.

    Jag har vid tidigare tillfällen klarat mig bra med viktväktarnas program men på sista tiden har jag inte haft motivation och tid till något annat än jobbet. Det ska det bli ändring på nu. Jaghar inte provat några andra dieter men ska inom kort få hem en bok som jag har beställt. Den är skriven av Jonas Colting och jag tror på den inställnignen han verkar ha till mat och hälsa. Jag vet att man inte får göra reklam på den här sidan så tycks det som att jag är en reklampelare får ni säga till ;)

  • pandis­81
    Äldre 17 Nov 11:34
    #8

    hej tjejer hur går det för er.

    Jag har tappat 2 kilo nu dom sista två veckorna, så jag är under 75 kilo igen. Känns bra,
    Nu har jag slarvat lite i helgen då vi har varit i karlstad hos vänner. Men nu är det hård satsning innan jul.

    Så att man kan äta med god aptit på julbordet.
    Längtar så.

  • Svanbo­et
    Äldre 17 Nov 11:58
    #9

    2 kg på två veckor... bra jobbat. Slarv eller inte är du duktig.


    pandis81 skrev 2008-11-17 11:34:01 följande:
    hej tjejer hur går det för er.Jag har tappat 2 kilo nu dom sista två veckorna, så jag är under 75 kilo igen. Känns bra, Nu har jag slarvat lite i helgen då vi har varit i karlstad hos vänner. Men nu är det hård satsning innan jul. Så att man kan äta med god aptit på julbordet. Längtar så.
  • pandis­81
    Äldre 17 Nov 12:01
    #10

    jo jag känner mig duktig.. men det har blivit ett par för många godisbitar.
    Men jag hade bakat nougat och tryffel som jag hade med mig som tidigt julklapp.. så det blev att provsmaka dom tillsammans för att festa till det lite.. blev kanske en för mycket.

    Men nu är det hårdsatsning. Även om jag bakar mer choklad så blir det inget mer för min del innan jul...


    Svanboet skrev 2008-11-17 11:58:29 följande:
    2 kg på två veckor... bra jobbat. Slarv eller inte är du duktig.
  • Svanbo­et
    Äldre 17 Nov 12:05
    #11

    Jag hoppas kunna få in lite motion i min vardag och förhoppningsvis ska det fungera bättre med maten när det lugnar sig lite på jobbet. Med lite tur hinner jag kanske skrapa av ett par hekto innan jul... men då kommer de säkert tillbaka igen.

  • pandis­81
    Äldre 19 Nov 11:55
    #12

    hur går det med motivationen och motionen i vardagen??

    Vågen går fortfarande neråt även om det bara är gram. Men att varje dag se mindre siffror så blir man glad.

  • Svanbo­et
    Äldre 24 Nov 13:57
    #13

    Idag har jag varit och simmat för första gången på år och dar! 30 minuter bröstande blev resultatet och jag känner mig nöjd

    Hur går det för er andra?

  • Newlim­its
    Äldre 24 Nov 14:03
    #14

    Hejsan!
    jag vill oxå vara med, vill oxå gå ner till mitt bröllop vintern 2010. Jag har förut gått ner men nu stangerat behöver få upp farten igen!!
    Är dåligt motiverad just nu kanske kan detta hjälpa mig!

  • Svanbo­et
    Äldre 24 Nov 14:29
    #15

    Det här är inte den mest aktiva tråden för oss som vill gå ner lite eller mycket i vikt men det är alltid roligt att få stöd och stötta varandra. Välkommen hit!


    Newlimits skrev 2008-11-24 14:03:30 följande:
    Hejsan!jag vill oxå vara med, vill oxå gå ner till mitt bröllop vintern 2010. Jag har förut gått ner men nu stangerat behöver få upp farten igen!!Är dåligt motiverad just nu kanske kan detta hjälpa mig!
Svar på tråden Bröllop 2010 -10 kg