Friade till min älskling i torsdags!
Efter att ha spanat runt här på bröllopstorget ett tag och blivit både inspirerad och peppad av att läsa andras inlägg bestämde jag mig för att fria till mannen som jag vill leva resten av mitt liv med. Det var en torsdagskväll, jag hade jobbat till fyra och kvällen flöt liksom på som vanligt utan att det blev något bra tillfälle. Sen när vi skulle sova så kände jag att det var ju IDAG det skulle hända, jag hade bestämt mig! Så efter ungefär en kvarts nervös tvekan och en del tårar från min sida så lyckades jag ställa frågan! Och han sa ja!
Så nu har vi så smått börjat planera och det känns underbart! Eftersom det tar ett tag innan ringarna kommer (dom är beställda) så tänkte vi vänta med att berätta för folk. Men vi kunde inte hålla oss inför våra närmaste kompisar. De blev så klart glada!
Men (det finns ju alltid ett men...) vi har bara varit tillsammans två år, tänkte gifta oss nästa höst. Jag är rädd för vad våra familjer ska tycka, kanske tycker de att vi är för unga, eller att det är för tidigt. Han är 24, jag är 23.
Jag vill bara få bära samma efternamn som min älskling och få kalla honom min man. Men borde jag ha väntat med frågan tills om några år när vi har mer pengar och varit tillsammans längre osv?
Nån som har lite råd till mig för jag grubblar så...
Kramar!