Nu är jag FRU!
Äntligen efter många månaders planerande hade dagen så kommit. Efter en natt med några timmars sömn, 5 för att vara precis, var det dags att stiga upp kl.6 för att duscha, peta i sig lite frukost och komma iväg men tärna, fotograf och kläder till frissan.
Där spenderades 3 timmar och sedan var det bara att springa vidare för att bli sminkad. En timme senare var det lunch på språng och iväg för att få på alla kläder, smycken, underkläder osv.
Efter ca 45 min var jag och tärnan redo för fotografering! Fotografen hade då redan hunnit fota min m2b och hans best man. Äntligen fick min m2b se mig i klänningen, liten tår tror jag att det kom då.
Fotografering i diverse olika konsteletioner men mest på mig och m2b i 1,5 timmar innan fotografen begav sig till kyrkan för att kolla och rigga upp filmkameran. Vi kunde gå in och värma oss lite innan vi stack iväg till kyrkan.
Anländer precis kl.15 till kyrkan. Jag är frusen och spänd så jag står och skakar innan klockringningen. Lyckas slappna av lite innan vi ska gå in i alla fall. Vigseln var underbar, solisten sjöng så vackert. Lyckades hålla mig ifrån tårar men det var bara för att jag inte kollade på nån i bänkarna tror jag för där snörvlades det en del.
På kyrktrappen blir vi överrösta med ris och en del bubblor, blåste tyvärr lite mycket för bubblorna.
Kramar och gratulationer från alla.
Lite mer fotografering inne i kyrkan innan vi gav oss av i en gammal A-ford. Anländer till vår fest som blev helt underbar! Min bror höll brudskålen trots att han egentligen inte vågade, tal från pappa och min tärna, makens pappa och best man, spex från toastmaster, grabbgänget, några tjejkompisar och telegram från mig!
Sen var det kaffe och tårta, brudvals till Nothing else matters av Metallica och party fram till 01.00. Vi avvek vid 00.30 i en taxi hem. Där hade min man bäddat jättefint och satt in rosor på nattduksbordet!
Myste med lite champagne innan vi kröp i säng.
Morgonen efter gjorde vi en lyxig frukost och njöt av att vara gifta. Mor och far kom förbi med alla underbart generösa presenter så vi kunde öppna dem senare.
Så nu återstå bara att vänta på fotografens bilder, har lagt in några av gästernas bilder i galleriet tills vidare.