Jag är numera fru Hamilton!!!
Åh vilken underbar helg jag haft - det suger totalt att man är tillbaka i verkligheten redan...
Ja, lördagen började med att jag vaknade, vilket betyder att jag faktiskt lyckades sova under natten Jag hoppade i mjukiskläderna och for iväg med taxi till frisörsalongen. Väl där satte min frisör igång med mitt hår samtidigt som mina tärnor dök upp en efter en för att hålla mig sällskap och fixa sina egna hår. Vi hade hela salongen för oss själva - supermysigt!
När håruppsättningen var klar med tiaran på plats var det dags för en av mina tärnor att sminka mig, sen var det på med klänning, skor, smycken och så stod man där med allt på sig och kände sig så vacker!!! Precis när vi var klara dök vår fotograf upp och började ta kort, sen eftersom det var så fint väder ville hon ta några kort runt stadshuset (frisören ligger precis mittemot) innan vi åkte till kyrkan och mötte upp min blivande man. Ja väl vid kyrkan var det fotografering i 1,5 timme, det var ju fint väder men dock lite kallt så när vi var klara var jag ganska frusen! Men korten blev bra i alla fall
Så gick jag och m2b in i ett litet rum som vi fick ha för oss själva innan vigseln för att varva ner och invänta vigseln. Där inne började jag bli ordentligt nervös - jag skulle ju sjunga en sång till min man under vigseln och började ångra mig rätt rejält! Men så kom prästen och hämtade oss och så var stunden inne. Jag hade svårt att gå i kyrkan kan jag ju säga - tärnorna, mina föräldrar + några i släkten GRÄT nämligen och jag var nära att börja gråta själv då såklart! Men med några darriga steg kom vi fram till altaret till slut, vigseln gick bra, sången gick bra (trots att alla grät) och så vips stod man på kyrkbacken som man och hustru. Efter lite mingel och fotografering åkte vi + gästerna i en hyrd buss till festlokalen i Saltsjöbaden och där hade min syters kompisar som skulle servera överträffat sig själva med dukningen! Maten var upplagd så fint, borden såg jätteinbjudande ut, de hade tänt värmeljus lite här och där, det var så stämningsfullt!
Under middagen hölls några tal, det blev lite fler tårar, men alla hade i alla fall trevligt och jag slappnade av för första gången på hela dan. Sen var det tårta och fika och efter det började festen, där såklart vi skulle dansa bruddansen inför allas ögon och varken jag eller min man kan dansa... Men det gick bra, festen var lyckad den med och de sista gästerna var kvar till lokalen stängde
Natten tillbringade vi på Grand Hotell och hade ett lyxigt rum där vi morgonen efter fick en stor frukostbricka serverad på rummet. Sen avnjöt ni söndagen i deras SPA där vi fick kurbad och massage och bara relaxade. Sen åkte vi och hämtade den mat som blev över och alla våra presenter, åkte sen hem och öppnade dem och konstaterade att vi fått hur mycket fint som helst! Kvällen avslutades med att vi gick och la oss kl 21, helt utmattade! Så idag är man trött men lycklig och vi säger båda två att vi hade aldrig kunnat haft en bättre bröllopshelg!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 20:15
Ett urval av bilder finns på www.lindisima.se under "Aktuellt", kolla 18 oktober