• Jen09
    Äldre 17 Oct 13:51
    27278 visningar
    18 svar
    18
    27278

    Hotell för bröllopsnatten i Göteborg

    Var övernattade ni?
    Tips och förslag?

  • Svar på tråden Hotell för bröllopsnatten i Göteborg
  • Wiimii
    Äldre 30 Oct 16:10
    #1

    puffar

  • Myrmor
    Äldre 30 Oct 16:12
    #2

    plaza är ju lyxigt!

  • styrbo­rd
    Äldre 30 Oct 16:24
    #3

    Avalon är kanonfint

  • Furuda­l78
    Äldre 30 Oct 17:54
    #4

    Vi ska bo på Plaza, har bokat ett "love-paket"

  • jafo
    Äldre 30 Oct 19:01
    #5

    Hotell Gothia Towers är fint.
    Bodde där när min sambo fyllde 30.
    Fick ett bra pris på ett rum på 19:e våningen.

  • ogiftn­ickeny­fiken
    Äldre 2 Nov 12:49
    #6

    Letar oxå...
    Men är ingen som har pris än, för februari.
    Vi ska bo två nätter och vill därför veta om man ska ta två "vanliga" nätter eller ngt paket en natt och en "vanlig" natt.
    Vi kommer gifta oss på alla hjärtans dag och då kanske de har nåt Valentinpaket eller liknande

    Vi funderar på Avalon, Riverton eller First Hotel G. Får se vad det blir när de kan ge oss pris.

  • Ragnel­utta
    Äldre 2 Nov 13:21
    #7

    En väninna och hennes sambo tog in på Avalon och älskade det

  • Emmas syster
    Äldre 2 Nov 20:18
    #8

    måste man inte bo på hotell så sov hemma - och ta in dagen efter istället

    då kan man njuta av att bo på hotell inte bara ramla isäng kl 3 på natten och sen behöva checka ut 9 timmar senare....

    ngt hotell i stan har snooze oxå
    utcheckning närmare 7 på kvällen och hotellfrukost till 2

  • Tx2
    Äldre 2 Nov 20:23
    #9

    Lånar tråden lite. Någon som har koll på något bra hotell i göteborg och runt omkring som har stort badkar/jacuzzi på rummet (utan att bli ruinerad)?

  • Nånick­a
    Äldre 2 Nov 20:27
    #10

    Radisson SAS har jättefina rum med badkar inne i sovrummet och spotlights runt. Alla rummen är nyrenoverade och fina. Kan rekommenderas. Vet inte hur priserna ligger nu, men tror inte det skiljer så mycket mellan de finare hotellen i stan.

  • skutti­s77
    Äldre 2 Nov 23:05
    #11

    Scandic Backadal har två superior rum som är helt nyrenoverade och med bubbelbadkar och TV i badrummet. Ligger visserligen inte i centrummen jag tycker rummen är fina.

  • Masha
    Äldre 3 Nov 09:16
    #12

    Mmm, vi bokade in oss på St Jörgens Hotell i en minisvit. I badrummet fanns jacuzzi och massa smålampor så det såg ut som en stjärnhimmel, stor härlig balkong också. Vi fick hämta in frukost på rummet, den ingick i priset och vi betalade 1190,- för en natt. Utcheckning 12.00. (dessutom hade de ställt in frukt och choklad på rummet och gjort iordning en fin frukostbricka åt oss då de visste att det var vår bröllopsnatt)


    Tx2 skrev 2008-11-02 20:23:06 följande:
    Lånar tråden lite. Någon som har koll på något bra hotell i göteborg och runt omkring som har stort badkar/jacuzzi på rummet (utan att bli ruinerad)?
  • Novemb­erbröl­lop08
    Äldre 3 Nov 09:23
    #13

    Jag tycker helt klart Gothia, kanonfint och romantiskt. Hotel G har inte den känslan tycker jag.

  • ogiftn­ickeny­fiken
    Äldre 3 Nov 21:15
    #14
    Novemberbröllop08 skrev 2008-11-03 09:23:47 följande:
    Jag tycker helt klart Gothia, kanonfint och romantiskt. Hotel G har inte den känslan tycker jag.
    Oki så bra att Du skrev det...
    Får nog kolla lite igen...
  • 081110 1
    Äldre 8 Nov 22:17
    #15

    Kan verkligen rekommendera St Jörgens SPA!

    husmusen.blogg.se/2008/march/sankt-jorgen-spa.html

  • Peter perra
    Äldre 23 Dec 12:37
    #16

    St jörgens hotell kanonmysigt hotell deras störst svit med 2 sovrum och vardagsrum och badrum 12m2 med egen jacuzzi slår nog det mesta men även minisviten med nersänkt jacuzzi och stjärnhimmel är mycket fin härligt också att det ligger som på landet men ändå bara 5 min från centrum

  • jojoån­ick09
    Äldre 23 Dec 15:08
    #17

    Hotel Villan är en fridfull oas med hamnen precis utanför dörrarna. De 26 smakfullt inredda rummen ligger på 3 våningar och skapar en hemtrevlig atmosfär.

    På hela hotellet har material och färger valts med största omsorg för att erbjuda en avslappnad och harmonisk miljö.

    Hotel Villan har ett unikt, fridfullt och exklusivt läge vid vattnet, bara 10 minuter från centrala Göteborg, och erbjuder mängder med fritidssysselsättningar. Precis utanför dörrarna ligger hamnen och du kan ta en härlig promenad längs kajerna, följt av en bit mat på Restaurang River Café med stadens ljus glittrande i bakgrunden. Vill du ha lite mer fart och fläkt kan du ta färjan eller bussen in till Göteborgs stadskärna.

    Detta är en fashionabel och kulturell byggnad med fina traditioner som våren 2008 omvandlades till ett hotell med personlig och exklusiv atmosfär. Under våren 2009 kommer ytterligare 11 rum att stå färdiga.

    Eller varför inte grand hotel opera som ligger mitt i stan vid drottningtorget...

  • Äldre 25 Jun 12:31
    #18
    http://booking.com är den i särklass bästa sajten för att boka hotell. Du behöver inte lägga ut pengar i förväg. Det är lätt att boka av och att boka om och utbudet är mycket bra. Jag har nu använt dem vid över fem tillfällen och det har fungerat bra hela tiden.
Svar på tråden Hotell för bröllopsnatten i Göteborg