Sååå komplicerad släkt BORDSPLACERING (långt)
Nu kommer det att bli krångligt:
Jag o sambon ska gifta oss och nu har bordsplaceringarna börjat gäcka oss. Jag har ärligt talat ångest. Familjesituationen är inte den enklaste och nu ska jag försöka förklara:
Hans mamma: finns inte (dog i unga år)
Hans pappa: trevlig, men tystlåten
Min mamma: jättetrevlig och socialt kompetent (skild från pappa)
Min pappa: soacial, men har alkoholproblem, vågar/vill inte sätta honom bredvid vem som helst
Min styvfar: viktig för mig, jättesocial.
Vi funderade på att sätta min M2bs bror och mina två systrar + ena systerns sambo på honnöre, allt för att undvika problemet med saknad svärmor och duppla pappor. Dessutom vill inte JAG helst sitta med pappa en hel kväll, det skulle vara pest och pina. Vet dock inte hur pappa skulle reagera på detta (han är lite...traditionell...)
En annan aspekt av att inte ha föräldrar på honnören är att de då måste interagera med våra andra gäster. Vilket i och för sig inte är ett problem förutom den stackaren som sitter vid pappa (han kan bli lite...jobbig...när han dricker)
För att komplicera det ytterligare så har jag en farmor som tror hon är jordens mittpunkt (och jag är livrädd att hon ska hålla tal) Om jag kunde så skull jag inte bjuda henne, men jag tycker inte att en fest är viktig nog för att slita sönder släkten mer än den redan är. Henne sätter jag helst på en kant, men bredvid pappa, han får faktiskt ansvara för henne, för hon varken ser eller hör eller nått. (Men gnälla kan hon)Och henne vill jag verkligen inte utsätta våra gäster för... Men pappa måste ju (om han inte sitter på honnören) få en BRA placering och jag har ingen aaaning om hur allt ska bli.
Hur hade ni tänkt? Jag vet att detta är invecklat som fasen och då är det ändå bara ett skrap på ytan
(tack alla som orkat läsa hela)