Håller på att bryta ihop, vet inte hur jag ska göra med bröllop/dop. Hjälp!
Vet inte vart detta passar in men jag hoppas någon kan hjälpa mig!
Jag och min M2B började planera kombinerat bröllop/dop i samband med att vi blev gravida igen. Har haft dessa funderingar hela tiden och försökt planera nu i flera månader. Hade inte tänkt ha hemligt bröllop utan att gå ut med i inbjudan att det är kombinerat bröllop och dop. Men IDAG slog det mig då jag läste i olika forum på FL och BT att jag vill ju att både vi som brudpar och barnet ska få lika mycket uppmärksamhet. Vet att många brukar bjuda in till dop och sedan överraska med bröllop för att inte det ska ta över dopet, men vi vill inte ha det så, är vi ego?
Vi vill bli uppmärksammade som brudpar likaväl som vi vill att barnet ska känna sig i centrum på sin dopdag.
Vi väntas ha BF i slutet på mars vilket hade betytt att det vore rätt smidigt att ha dopet i juli/aug. Vi vill även ha ett sommarbröllop och är ju inte så många varma sommarmånader i vårt kalla land, bor i västernorrland.
Känns tokigt att ha bröllopet på en lördagen och dopet på söndagen också, för kan ju bli sent på bröllopsfesten och dagen efter med dop kanske mer känns som en plåga än något positivit.
Att ha en månad eller så emellan bröllop och dop känns ju lite galet också, helst om man har några få gäster som har längre att åka, risken är ju att de inte kommer isf.
Vi känner att vi vill gifta oss nästa sommar, både för våran kärleks del och för våra barns, ifall det skulle hända oss något.
Snälla hjälp mig, hur ska man lösa detta i-landsproblem
*kramar om er alla*