• MissieA

bröllopsresa juni-aug??

Hej!

Vi behöver förslag på vart man kan åka någon gång mellan juni och augusti???

Vi är öppna för förslag och vill gärna höra vart andra har åkt och hur det var/hur mkt det kostade.

• Svar på tråden bröllopsresa juni-aug??
  • Hvidbrud

Vi var i fantastiska portugal. Douru destiktet är oförglömligt! Vänliga människor och bra priser, god mat och bra temperatur och inte så långt borta. Bo på lyxiga pousadas...
    Längtar tillbaks!

• bröllop080719

Vi åkte dominikanska republiken i slutet på juli/början på augusti. Varmt och härligt, underbart vackert, trevliga människor god mat. Dominikanska är verkligen ett resmål jag rekomenderar.

• MissieA
    bröllop080719 skrev 2008-10-14 16:43:15 följande:
    Vi åkte dominikanska republiken i slutet på juli/början på augusti. Varmt och härligt, underbart vackert, trevliga människor god mat. Dominikanska är verkligen ett resmål jag rekomenderar.
    Hur länge var ni borta, var och hur mkt kostade det?

Tack så mkt för tipsen brudar. Ska verkligen kolla upp era förslag.

Kom gärna med fler
  • bröllop080719
    MissieA skrev 2008-10-14 19:25:46 följande:
    Hur länge var ni borta, var och hur mkt kostade det? Tack så mkt för tipsen brudar. Ska verkligen kolla upp era förslag.Kom gärna med fler
    Vi var där i 2 veckor. Det kostade 25000 för oss 4 stjärnigt hotell inkl. frukost
  • MissieA
    bröllop080719 skrev 2008-10-14 19:46:35 följande:
    Vi var där i 2 veckor. Det kostade 25000 för oss 4 stjärnigt hotell inkl. frukost
    Det var ju inte alls dyrt. Vilket bolag åkte ni med?
    Var det dyrt med mat och annat?
  • bröllop080719

MissieA skrev 2008-10-14 19:54:05 följande:

Det var ju inte alls dyrt. Vilket bolag åkte ni med? Var det dyrt med mat och annat?
    Vi åkte med Apollo.
    Att äta ute kostar från 100 kr/person. Drinkar och lokalt öl är jättebilligt, vin kostar ugefär som här hemma.
  • MissieA

Nu är jag kanske jobbig men till vilken ort åkte ni??? Låter jätteintressant, letar lite nu på apollo.

• PennyJenny

Vi var i Barcelona. Härlig kombination av stad och strand. Vi fick mycket att se och göra samtidigt som vi kunde varva det med att ligga på stranden vissa dagar. Vi var där i 10 dagar vilket var jätteskönt. Vi bodde lyxigare än vi brukar och betalde väl ca 15000 för själva boendet, fick flygbiljetter för 2000 för två pers tur och reur däremot. Sedan sependerade vi väl 10-12000 totalt på mat, dryck, inträden med mera. Och då känndes det verkligen som vi gjorde, åt och drack precis vad vi ville.

Älskade Barca som stad och ser fram emot att få åka tillbaka på en andra smekmånad.

• SaraPayam
    bröllop080719 skrev 2008-10-14 16:43:15 följande:
    Hej! Vi har funderat på domikanska republiken lite grann, men jag trodde att vädret skulle vara osäkert under den perioden. Är det inte det?
  • MissieA
    SaraPayam skrev 2008-10-14 21:36:47 följande:
    Hej! Vi har funderat på domikanska republiken lite grann, men jag trodde att vädret skulle vara osäkert under den perioden. Är det inte det?
    Läste lite på apollo och där stod det att det finns risk för orkaner mellan aug-nov. Så vi kommer nog åka i juni eller juli
  • bröllop080719

MissieA skrev 2008-10-14 21:06:10 följande:

Nu är jag kanske jobbig men till vilken ort åkte ni??? Låter jätteintressant, letar lite nu på apollo.
    Vi var i Cabarete som ligger på nordkusten.
  • lillesessan

Om ni inte vill åka så långt skulle jag rekommendera Kroatien, Makarska rivieran och hyra en bil och ta en tur till Dubrovnik, Hvar m.m Helt fantastiskt vackert och inte greken som säger- Bara titta inte köpa...Verkligen mysigt för ett "kärlekspar" Annars är ju Grekland klart underbart

• brud0905

Jag vill även passa på att göra reklam för underbara Portugal, precis som Hvidbrud. Jag har bott i Portugal i ett år vid Algarvekusten och det som är så bra med Portugal är att det finns platser som turisterna ännu inte har hittat till. Albufeira är förstört pga turismen men det finns många underbara platser där man kan bo på Pousadas. Människorna i Portugal är mycket vänliga då de ännu inte är trötta på turismen, maten (speciellt fisken) är helt underbar och ett perfekt klimat då man har vinden ifrån Atlanten som svalkar. Portugal är fortfarande "oupptäckt" för de flesta om man jämför med Grekland.

• SaraPayam
    MissieA skrev 2008-10-14 21:49:44 följande:
    Läste lite på apollo och där stod det att det finns risk för orkaner mellan aug-nov. Så vi kommer nog åka i juni eller juli
    Det låter ju jättebra :)
  • EmMa09

Dominikanska låter väldigt intressant, men vi hittar inte det när vi söker på apollo, inte under sommarhalvåret?

• EmMa09
    EmMa09 skrev 2008-10-15 17:50:10 följande:
    Dominikanska låter väldigt intressant, men vi hittar inte det när vi söker på apollo, inte under sommarhalvåret?
    pratade precis med de på apollo och de släpper inte dessa resor förrän den 22 oktober!
  • MissieA
    lillesessan skrev 2008-10-15 11:41:00 följande:
    Om ni inte vill åka så långt skulle jag rekommendera Kroatien, Makarska rivieran och hyra en bil och ta en tur till Dubrovnik, Hvar m.m Helt fantastiskt vackert och inte greken som säger- Bara titta inte köpa...Verkligen mysigt för ett "kärlekspar" Annars är ju Grekland klart underbart
    Tack så mkt för tipset vi har varit i Kroatien flera gånger då vi kommer från bosnien ursprungligen så det har varit självklart att åka till makarska m.m. Men måste hålla med att det är jättefint där.
  • MissieA
    EmMa09 skrev 2008-10-15 17:53:59 följande:
    pratade precis med de på apollo och de släpper inte dessa resor förrän den 22 oktober!
    Tack så mkt för informationen. Då ska jag med ta en titt när det kommer ut

Några fler tips???
  • Tjinglan

Har varit på Korsika i slutet av maj och det är underbart, grönt och frodigt. Citronerna hänger från träden och solen skiner. Det blir perfekt!

Leksi skrev 2008-10-14 16:07:56 följande:
    Va roligt!Vi har funderat på just Korsika och Sardinien! =) Vi åker visserligen redan i slutet på maj, men det borde ju vara grönt och fint då i alla fall även om det inte hunnit bli så varmt i vattnet.
  • junikul08

Om man kan tänka sig extrem värme och fuktighet, så kan jag rekommendera Filippinerna, Singapore och Hong kong. Vi var där på vår bröllopsresa i somras och pga att det är monsunperiod är det inte så extremt mycket turister som annars. Vi hade supertur med vädret, det regnade ett fåtal gånger. Därmed inte sagt att alla har sådan tur... men vi var nöjda!
    Om man gillar att dyka är ju Boracay på Filippinerna mycket populärt, och då är det en bra period att åka just pga att det är så lugnt med turisterna.
    Vi bokade resan sent och gjorde många sidoresor vilket gjorde att vi la ut onödigt mycket pengar. Däremot bodde vi hos bekanta halva tiden och sparade alltså hotellpengar. Vi la ut kanske 35-40000 för fyra veckor inkl allt (2 personer).

Svar på tråden bröllopsresa juni-aug??