• lorven

Fotografer i Malmö/Skåne???

Hejsan allihopa, Liksom många av er så söker jag en fotograf. Jag tycker det är en djungel och blir bara mer och mer förvirrad ju mer jag söker på nätet. Jag har dock hittat ett par som jag funderar på och ville höra med er här på bröllopstorget om ni har någon erfarenhet av dessa? Gäller

Jens C Hilner på PhotoMedia
    www.photomedia.se

Caroline Jacobsen på www.carolinejacobsen.com

Dela gärna med er vad ni har för erfarenheter Tacksam för tips.

• Svar på tråden Fotografer i Malmö/Skåne???
  • Besservvisser

vad spännande Julia! Har ni bestämt er var era bröllopsfotona kommer att plåtas? I Malmö?

• julianilsson

Hej Besservvisser

Nej det är det vi ska diskutera på mötet gissar jag samt allt praktiskt och sådant. Jag skulle vilja bli fotograferad i någon vacker äng med massor av utslagna blommor, eller gärna ett vattenfall som finns på bild i Jens galleri. Vet inte om sånt är möjligt men fråga ska jag helt klart göra. Bara det är något annorlunda jag vill inte bara stå vid ett träd och ta massa stela bilder, känns tråkigt. Dessa bilder ska man ju ha med sig hela livet då vill man ju göra något roligt i kombination med något vackert. Bryr mig inte om var det är gissar att vattenfall hör till något av det mer sällsynta i Malmös miljö.

• lisen85

finns bara ett vattenfall i skåne, heter forsakar.

• Plummis83

Vi har anlitat Jens till vår stora dag.
    Hade mailkontakt med honom innan vi bestämde möte och bara genom mailen så verkade han riktigt seriös och man verkligen kände att han var bra och visste vad han sysslade med!! Vi bokade honom direkt på första mötet och kan säga att vi var de första som bokade honom för nästa år och det var i maj vi bokade honom!!

Han har/hade många idéer om olika platser där vi skulle fotograferas osv. Skulle träffas nån gång innan och gå igenom olika platser för fotograferingen!!

• lorven

Vi ringde och snackade lite med Jens och han bjöd in oss på Lunds bröllopsmässa på Söndag på Grand hotell. Så vi ska ta och träffa honom och snacka lite ideér där. Ni som inte visste det var mässa i Lund ni vet om det nu. Hoppas även på att se lite hår och make up företag för det tycker jag det är ont om i alla fall som profilerar sig till bröllop. Man vill ju ha något lite MER denna dagen.

om mässan www.grandilund.se/

• älskarlivet

Vi hade sådan tur så vi hittade en fantastisk fotograf genom henne jag köpte mina skor av.. Sen har vi i sin tur hittat en supercool bil av fotografen..

• T RO

Någon som haft Mickael Tannus?

Vi har prelbokat honom och det är väl inte billigast i världen, stax över 5000 för tre timmar och konsultation...

• julianilsson

Hejsan allihopa

Vi har haft möte med Jens C Hilner i förmiddags. Mycket seriöst intryck och lätt att ha göra med. Vi bokade direkt, kommer säkert bli toppen. Han gick igenom allt på mötet och kom med förslag på ställen och bilder så blandade vi ihop det med våra ideér. Något som är bra är att han åker alltid runt till olika platser innan och tittar ut fina miljöer, det tycker jag var en bra grej.
    Sen att han tar den tid det tar och bryr sig inte om timmar och minuter. Varje bröllop har sin dag som han själv sa, slipper man känna sig stressad. Vi valde Bröllopsbilder & Kyrka paketet. Så nu håller jag tummarna på att vi får fina bilder.

Nu är det dags för catering ångest, någon som har tips och förslag så kan ni joina mig i mat & dryck forumet.

lycka till allihopa

• Plummis83

Jag blev verkligen glad när vi hade vårat möte med Jens!!
    Vi valde samma, bröllopsbilder och kyrkan! Sen gillade jag även att han inte hade nån tidpress på sig. Många andra fotografer har ju maxtid (typ 1,5-2 timmar) å det gillade jag inte!!

julianilsson skrev 2008-10-15 16:00:21 följande:
    Hejsan allihopaVi har haft möte med Jens C Hilner i förmiddags. Mycket seriöst intryck och lätt att ha göra med. Vi bokade direkt, kommer säkert bli toppen. Han gick igenom allt på mötet och kom med förslag på ställen och bilder så blandade vi ihop det med våra ideér. Något som är bra är att han åker alltid runt till olika platser innan och tittar ut fina miljöer, det tycker jag var en bra grej.Sen att han tar den tid det tar och bryr sig inte om timmar och minuter. Varje bröllop har sin dag som han själv sa, slipper man känna sig stressad. Vi valde Bröllopsbilder & Kyrka paketet. Så nu håller jag tummarna på att vi får fina bilder.Nu är det dags för catering ångest, någon som har tips och förslag så kan ni joina mig i mat & dryck forumet.lycka till allihopa
  • Keri

Jag har lagt upp några bilder från vår porträttfotografering av fotograf Caroline Jacobsen i mitt bildgalleri om någon är intresserad :)

• lorven

Hejsan

Nån mer som var på mässan i Lund igår? Tyckte den var lite liten inte så många utställare. Fick träffat Jens och tittat på lite bilder och snacka lite och ja inte mycket att diskutera vi bokade vi också. Det var köer till att få titta på hans bilder, crazy Hittade även min dröm klänning på modevisningen från Palm Design jätte trevliga att ha att göra med också, rekommenderar dem.

Keri jag tittade på dina bilder dom var fina men själv skulle jag vilja ha lite mer att det hände något inte bara stå om du förstår vad jag menar? gillade den där buketten som var i färg och resten av bilden var svartvit, sånt är häftigt.

Hej då alla då var fotograf avklarat men fortfarande makeup och hår kvar hoppar till annan tråd tjo hej.

• älskarlivet

Visst Jens hade bra bilder, men vilka fantasipriser... Riktigt dyrt.. Vi har hittat en annan som tar minst lika fina bilder men betydligt billigare..

lorven skrev 2008-10-20 02:59:01 följande:
    HejsanNån mer som var på mässan i Lund igår? Tyckte den var lite liten inte så många utställare. Fick träffat Jens och tittat på lite bilder och snacka lite och ja inte mycket att diskutera vi bokade vi också. Det var köer till att få titta på hans bilder, crazy Hittade även min dröm klänning på modevisningen från Palm Design jätte trevliga att ha att göra med också, rekommenderar dem.Keri jag tittade på dina bilder dom var fina men själv skulle jag vilja ha lite mer att det hände något inte bara stå om du förstår vad jag menar? gillade den där buketten som var i färg och resten av bilden var svartvit, sånt är häftigt.Hej då alla då var fotograf avklarat men fortfarande makeup och hår kvar hoppar till annan tråd tjo hej.
  • slottsbröllop2010

Får man fråga vem?

älskarlivet skrev 2008-10-20 06:31:27 följande:
    Visst Jens hade bra bilder, men vilka fantasipriser... Riktigt dyrt.. Vi har hittat en annan som tar minst lika fina bilder men betydligt billigare..
  • älskarlivet

En som inte har någon studio eller flashig hemsida, hittade henne genom hon jag köpte mina skor av..

slottsbröllop2010 skrev 2008-10-20 06:49:34 följande:
    Får man fråga vem?
  • lorven

Skriv gärna ner hemsidan vi vill se? konstigt du inte nämner sidan eller fotografen? Jag håller med, Jens har fantasi men det använder han i sina bilder, priserna tycker jag är helt ok för sådana bilder. Jämför man med Birgitte Grenfeldt så tar Jens mycket mer intressanta bilder, skillnaden mellan dem är bara att Birgitte är super känd och Birgitte tar 30-40 för ett bröllop. Då känns inte Jens priser så märkvärdiga.

Väntar spänt på att du ska nämna fotografen och dennes sida.

• älskarlivet

Hon har inte lagt upp någon hemsida än, den är på g. Jag fick namn och nummer från tjejen jag köpte mina skor av! Vet inte om jag får sprida hennes namn och nummer, måste kolla det först!

lorven skrev 2008-10-20 17:07:45 följande:
    Skriv gärna ner hemsidan vi vill se? konstigt du inte nämner sidan eller fotografen? Jag håller med, Jens har fantasi men det använder han i sina bilder, priserna tycker jag är helt ok för sådana bilder. Jämför man med Birgitte Grenfeldt så tar Jens mycket mer intressanta bilder, skillnaden mellan dem är bara att Birgitte är super känd och Birgitte tar 30-40 för ett bröllop. Då känns inte Jens priser så märkvärdiga.Väntar spänt på att du ska nämna fotografen och dennes sida.
  • Anettan73

Varnar er för att rekomendera någon då jag fick en varning för att jag hade rekomenderat Caroline.. Sitter och funderar om jag ska anmäla alla era inlägg här ang dom ni rekomenderar...

Men nä det gör jag inte för jag är inte så fjantig som vissa andra som anmälde mitt inlägg...

Jag varken känner henne eller känar något på att rekomendera henne!!!

Nä det är tur man redan är gift...

Så iom detta så kommer jag avregistrera mig, för man får ju inte hjälpa andra i planerandet... SYND!!!!

Ts... Lycka till oavsett vem du väljer...

Och hoppas att du får ett super bröllop!!!

• Besservvisser

Men jösses anettan.... kan du tycker MER synd om dig själv då???

• Emmsy

Hej!
    Jag gifte mig i början av september i år och vi anlitade Caroline L Jacobsen för våra fotografier och vi är mycket nöjda!!

Hon är otroligt duktig. Hon lyssnar på vad man vill ha, hjälper till att få en att slappna av och man har så roligt under fotograferingen ! Absolut en av höjdpunkterna under dagen !

Fotografierna blev helt underbara! Våra bilder finns att se på hennes hemsida www.carolinejacobsen.com

Rekommenderar henne varmt!!

Svar på tråden Fotografer i Malmö/Skåne???