• nötskal

Panik!!! [Underlivet]

Hej!

Hjääälp mig någon! Jag är helt peranoid! :(

I några dagar nu har jag känt att mina blygdläppar känns lite tunga, dom är helt svullna och igår när jag tittade efter lite så såg jag att dom va blå/lila i färgen :(

Nån som har vart med om nåt liknande?
    Är detta farligt, kommer dom trilla av?! :O

Jag är 23 år, oskuld, kan inte vara nån dödlig sjukdom visst?

De ända jag kan tänka som kan ha orsakat de här är antingen.

nr1 att jag åt 1 och en halv citron med salt här om dan, är det farligt med mycket citron?

nr2 jag brukar klippa busken när jag känner att de blir för buskigt, saxen kanske var smutsig... nån bakteria kanske?

SNÄLLA! nån lugna ner mig jag mår så dåligt :'(

• Svar på tråden Panik!!! [Underlivet]
  • Mrs Baom

Jag tror på en svampinfektion.. säkert inget farligt alls!! bara lugn!! ring sjukvårdsupplysningen om du känner dig osäker. Men jag tror som sagt på svamp.

Lycka till!!

• nötskal

Mrs Baom. blir blygdläppar blå/lila av svamp? trodde svamp kliade och sånt?

anja. Nä inte förrens om ca 2 veckor

Jag vet inte hörrni jag blir galen, och jag hatar att gå till läkare el ringa läkare jag blir så känslosam, efter som jag tror jag ska dö...

• Ysolla

Jag har haft väldiga problem med svampinfektion, och har aldrig sett några färgförändringar på blygdläpparna. (utom rött för att det är irriterat då..)

Jag tycker att du ska ringa och prata med dom på vårdcentralen.
    Bättre att få reda på vad det är så fort som möjligt och slippa oron.

• nötskal

Ysolla. Jag får väl skärpa mig då, jag ringer imon, de kanske går över, helt sjukt att de alltid hände massa konstig heter med mig :(

• Rosenpetunia

Ingen aning om vad det kan vara, tyvärr. Men din teori om smutsig sax låter inte helt osannolikt.

Du har inte skadat dig på nåt sätt, slagit emot nåt eller så? Ifall det skulle vara nån form av mindre inre blödning.

Men som alla kloka människor redan sagt, självklart ska du ta kontakt med en läkare. Ingen bra med gissningslekar

Och orkar du inte vänta till imorrn kan du ju ringa nån Närakut och få råd via telefon. Sen finns ju Sjukvårdsupplysningens hemsida också, där kan du säkert hitta liknande frågor + svar. Eller själv ställa en fråga och få svar.

Lycka till!

nötskal skrev 2008-10-12 17:26:41 följande:
    Ysolla. Jag får väl skärpa mig då, jag ringer imon, de kanske går över, helt sjukt att de alltid hände massa konstig heter med mig :(
  • nötskal

Jag vill säga tack! för alla svar jag fick, det är bra nu :) och jag är sååå lättad! :D

kraaaaaaaam på er

• Vi2iJuli

Hade du inte sagt att du var oskuld hade jag trott att du var gravid. Man kan nämligen få samma färg på underlivet då som du beskriver.

• 090208

Kom att tanka pa en sak och borjade fnissa lite...

Om detta hade hant mig hade jag direkt borjat fundera over NAR jag sist hade sex, HUR och VAR for att forsoka komma pa vad det berodde pa. Men nu gar det ju inte...

Men om dom ar svullna, kanske du har suttit nanstans, ridit eller jag vet inte...

Visst ar lakaren inte ett dugg kul... Men dom gor sant har hela dagarna. Ingen big deal for dom. Ta mod till dig och ring dom, du ska inte behova sitta har och vara orolig.

• Ms Beauty
    Vi2iJuli skrev 2008-10-15 00:45:25 följande:
    Hade du inte sagt att du var oskuld hade jag trott att du var gravid. Man kan nämligen få samma färg på underlivet då som du beskriver.
    Exakt samma tanke här..

Annars TS har jag ingen aning om vad det kan vara kontakta gyn- mott eller sesam.

Hur har det gått?
  • högstavinsten

kanske dina trosor som färgat av sig...............eller nya trosor med nåt som du inte tålde?

Svar på tråden Panik!!! [Underlivet]