• Tjolinti

Tito

Med risk för o bli hatad. Men e jag den enda som tycker det e riktigt konstigt att Tito Beltran blev dömd. Finns så sjukt många andra tjejer som blivit våldtagna men dom har varit medvetslösa o inte kunnat säga nej eller vad vet jag så dom har inte kunnat dömma killen. Så åker han dit. Noll bevis, ingen Dna eller något för hon bestämmer sig för o skulla anmäla flera år efter. Det enda hon hade o komma med det e kändisarnas vittnesmål.

jag tycker svenska rättssystemet e bra konstigt.

• Svar på tråden Tito
  • erika26
    Tjolinti skrev 2008-10-11 17:51:57 följande:
    Nej, men om det var en våltäkt som också hänt för flera år sedan. Eller har dom två utsatta snackat ihop sig för o anmäla tillsammans. För antagligen så har den enda av de utsatta hört talats som att han anmälts så kände dom väl att dom också kan passa på o göra de.
    Nu, lär vi inte få reda på det. Jag tycker att han är skum.
  • Tjolinti

Ja han svimmar i rättssal osv, men jaa :S allt e skumt, haha

• Silla69

Tycker det är bra att han blev dömd.

Tycker synd om hans fru.

• gusjma

har han inte backat på grannar också?! Vad jag har för mig är det inte första gången han inte håller sig på rätt sida lagen...

• JPerlestam

Det är inte så konstigt att offer för sexuella övergrepp anmäler sina förövare flera år efetr övergreppen skett. Det kan finnas många anledningar til detta. Som offer skyller man ofta på sig själv, vågar inte berätta med risk för att inte bli trodd. Tiden kan ju gå innan man finner en person som man känner att man kan lita på. Jag blev utsatt för sexuella övergrepp av min farfar de 9 första åren av mitt liv, berättade inte för mna föräldrar vad som hänt förrän då. Minns fortfarande hur rädd jag var för att de skulle bli arga på mig. Det tog tills jag var 20 innan jag vågade bryta med de människor som valt att stå på min farfars sida och verkligen tog itu med vad som hänt mig. Så döm inte offrena för att de inte vågar anmäla direkt, försök att förstå istället....

• älskarlivet

Varför tycker du synd om frun? Hon verkar ju rätt mediakåt också..

Silla69 skrev 2008-10-11 18:05:09 följande:
    Tycker det är bra att han blev dömd.Tycker synd om hans fru.
  • Silla69

För att hon vill ju tro sin man, o familjen drabbas ju faktiskt alltid, pga ett sådant äckel.

älskarlivet skrev 2008-10-11 18:34:23 följande:
    Varför tycker du synd om frun? Hon verkar ju rätt mediakåt också..
  • älskarlivet

Men varför kalla till presskonferens och sen säga att det är skandal att hon inte får lämna kläder till sin man, för "han tycker om fina kläder".. Ja, men too bad, han sitter på häktet nu, det där med fina kläder skulle han tänkt på innan han våldtog!

Silla69 skrev 2008-10-11 18:46:46 följande:
    För att hon vill ju tro sin man, o familjen drabbas ju faktiskt alltid, pga ett sådant äckel.
  • Silla69

Fortfarande inte hennes fel, och hon tror ju inte hennes man kan göra en sådan sak.
    ]
    Men varför kalla till presskonferens och sen säga att det är skandal att hon inte får lämna kläder till sin man, för "han tycker om fina kläder".. Ja, men too bad, han sitter på häktet nu, det där med fina kläder skulle han tänkt på innan han våldtog!
    [/citat]

• passionsblomman
    JPerlestam skrev 2008-10-11 18:30:21 följande:
    Det är inte så konstigt att offer för sexuella övergrepp anmäler sina förövare flera år efetr övergreppen skett. Det kan finnas många anledningar til detta. Som offer skyller man ofta på sig själv, vågar inte berätta med risk för att inte bli trodd. Tiden kan ju gå innan man finner en person som man känner att man kan lita på. Jag blev utsatt för sexuella övergrepp av min farfar de 9 första åren av mitt liv, berättade inte för mna föräldrar vad som hänt förrän då. Minns fortfarande hur rädd jag var för att de skulle bli arga på mig. Det tog tills jag var 20 innan jag vågade bryta med de människor som valt att stå på min farfars sida och verkligen tog itu med vad som hänt mig. Så döm inte offrena för att de inte vågar anmäla direkt, försök att förstå istället....
    Jag kan inte hålla med dig mer! Och jag vet från egen släkt precis vad du pratar om.Jag vet en i nära omgivning som förträngt detta så starkt iaalla år att hon inte "visste" om det. Hon var fem när det hände, men idag är hon långt över medelålder och mannen är död. Hon fick värsta chocken när minnena kom och det har sedan givit klarhet i en hel del.
    Fy tusan vad hemskt det är!
    Skulle detta drabba mitt eget barn skulle jag förvandlas till en mördare utan att blinka tror jag.
    Jag beklagar verkligen från djupet av mitt hjärta att du behövt genomlida något sådant.
    Nu börjar vi föressten snacka anledningar att verkligen bryta med släkten!!!
  • älskarlivet

Men nu är han dömd och varför ska han då särbehandlas på häktet?

Silla69 skrev 2008-10-11 19:03:14 följande:
    Fortfarande inte hennes fel, och hon tror ju inte hennes man kan göra en sådan sak.]Men varför kalla till presskonferens och sen säga att det är skandal att hon inte får lämna kläder till sin man, för "han tycker om fina kläder".. Ja, men too bad, han sitter på häktet nu, det där med fina kläder skulle han tänkt på innan han våldtog![/citat]
  • Tjolinti

Ja det fattar inte jag heller, särbehandling för han e kändis. om något så ska han ju ha det värre för han e en offentlig person så borde han fan tänka på hur man beter sig.

• Im yours

Tja, nu står väl äntligen Papa Dee näst på tur. Alla som gör sig skyldig till övergrepp, ska väl dömmas lika. Eller ska Tito spärras in i skyltfönstret på MQ. För de fina klädernas skull.

• stinakina

Im yours skrev 2008-10-11 19:43:13 följande:

Tja, nu står väl äntligen Papa Dee näst på tur. Alla som gör sig skyldig till övergrepp, ska väl dömmas lika. Eller ska Tito spärras in i skyltfönstret på MQ. För de fina klädernas skull.
    HA ha ha....
  • Sebastiána

I Tito-målet fanns för ovanlighetens skull flera vittnen, bl.a musikern som öppnade dörren till Titos rum när barnflickan var där. Vanligtvis står ord mot ord.

• mab26

Jag är också förvånad TS. Men man måste nog läsa hela domen för att förstå tror jag. Den info man får av media är oftast väldigt sparsmakad när de kommer till de juridiska bedömningarna. Finns många omständigheter man aldrig får reda på förrän man läser en dom....

• LindaJoh

jag tycker också det är väldigt konstigt att komma 10 år efteråt. och att han dessutom blir dömd utan bevis....!

Tjolinti skrev 2008-10-11 17:35:23 följande:
    Med risk för o bli hatad. Men e jag den enda som tycker det e riktigt konstigt att Tito Beltran blev dömd. Finns så sjukt många andra tjejer som blivit våldtagna men dom har varit medvetslösa o inte kunnat säga nej eller vad vet jag så dom har inte kunnat dömma killen. Så åker han dit. Noll bevis, ingen Dna eller något för hon bestämmer sig för o skulla anmäla flera år efter. Det enda hon hade o komma med det e kändisarnas vittnesmål. jag tycker svenska rättssystemet e bra konstigt.
  • 090208

ALLT i media ska man tanka till lite om innan man bestammer sig for att tro pa det.

Man har ju last om vissa stallen och personer som ar si och sa, sen traffar man nagon for den delen av varldens som sager att det ar inte alls sa! Media vander och vrider, sa ar det.

mab26 skrev 2008-10-15 11:24:21 följande:
    Jag är också förvånad TS. Men man måste nog läsa hela domen för att förstå tror jag. Den info man får av media är oftast väldigt sparsmakad när de kommer till de juridiska bedömningarna. Finns många omständigheter man aldrig får reda på förrän man läser en dom....
Svar på tråden Tito