• chatina

giftemål utomhus...

Är det någon som ska gifta sig utomhus och har funderat på att ha musik under vigseln? Hur har ni tänkt i sådana fall? Vi funderar eventuellt på att ha en solist men också kanske en förstärkare med instrumental musik.
    Dessutom...Har ni, som ska gifta er utomhus, en backup plan om det börjar regna??

• Svar på tråden giftemål utomhus...
  • Myran 0802

Vi körde CD-spelaren och blev lika vackert för det nu i augusti när vi gifte oss. Nä vi hade ingen backup plan om det skulle regna och det ösregnade. Vi hade satt upp vita tält som vi hade lånat och vi satt även ute i ösregnet. Ångrar att vi inte skrev ta med varmare kläder också om det skulle regna med det hade folk tänkt på ändå.

Blir lika fint fast det regnar, blir bara lite kallare. Men det fungerar.

• Rosenpetunia

Vi gifte oss "inomhus ute" och hade en fantastisk solist med under vigseln. Hon sjöng tre låtar och läste en dikt.

Vi behövde ingen "backup-plan" eftersom regn var "uteslutet".

Ha en fin lördag och lycka till med er bröllopsplanering!

• carljohan

Vi har tänkt vara utomhus (i Augusti). Om vädret blir dåligt vet jag inte hur vi gör. En massa parytält?

Funderar på samma grej som du. Musik utomhus. Såg kan vara fint utan förstärkare, men kanske försvinner bort i vinden om man står ute?

• fidar
    chatina skrev 2008-10-10 22:12:56 följande:
    Är det någon som ska gifta sig utomhus och har funderat på att ha musik under vigseln? Hur har ni tänkt i sådana fall? Vi funderar eventuellt på att ha en solist men också kanske en förstärkare med instrumental musik. Dessutom...Har ni, som ska gifta er utomhus, en backup plan om det börjar regna??
    hej hej!
    vi gifter oss utomhus i juni och hoppas så innerligt att det inte regnar, ;) vi tänkte skriva på inbjudan på något fint sett att folk gärna får ta med sig paraply men vi har bestämt att det inte får regna, verkligen INTE!!! ;)

men vi köper på oss lite vita paraply ifall att till oss och brudföljet ifall att..

vi skall ha två st som skall sjunga och spela gitarr, vi tror inte att det kommer behövas förstärkare men vi skall testa, vi är ju trots allt utomhus så det kan ju behövas, kommer ni ha tillgång till det?
  • chatina

Vi får verkligen hoppas att det inte regnar!!! Vita paralyn ska vi nog införskaffa, bra tips!! Vi kommer att hyra tält där vi kommer att äta på kvällen, men skulle det regna så blir det ju ändå lite jobbigt när folk ska gå ut för att komma till toaletten exempelvis.

• Moninan

vi ska också gifta oss utomhus. Min svärfar ska spela på dragspel till "in och utmarchmusik". Regnar det så får det bli parapyer. Men det hoppas jag inerligt att det inte gör... Har funderat på att hyra in en större förstärkare så att det kan spelas lite musik medans gästerna väntar på oss.

• chatina

Mayasofie: Vi kommer nog att kunna ordna en förstärkare. Man skulle ju nästan behöva testa och se om man behöver en förstärkare eller inte.

Jag är nog egentligen mest nervös för att det ska ösregna och blåser kallt,,Hu..

• chatina

Ni som ska gifta er utomhus, kommer ni enbart att vara ute under vigseln och sen äta inomhus (i någon form av lokal)? Vi ska hyra tält så vi är ju lite påverkade om det skulle regna även på kvällen eftersom det i sådana fall blir blött när man ska gå från tältet till toaletten exempelvis.

• Livaa

Vi ska gifta oss på stranden den 6 Juni - det FÅR inte regna, helt enkelt! Annars vet i tusan hur vi ska göra... får man sätta ett partytält på stranden?

Festen ska vi har i en ålabod som också ligger på stranden!
    Så maten är i alla fall "safe"...

Paraply är ett bra tips! Även om det INTE ska regna! ;)

• fidar

vi får hålla tummarna helt enkelt tjejor :)

vi kommer vara i en festlokal sen, men under brudskålen och medans gästerna väntar snällt på oss medans vi fotas är det utomhus vid svärmors hus, vi funderar på att sätta upp ett partytält där vi skall ta första skålen ifall att.. sen går vi ner tillsammans till restaurangen som ligger nedanför..

annars får vi väl fara direkt till lokalen kanske om det regnar,

just nu känns det som om jag inte har koll på någonting alls, jätte jobbigt, känner ni också så ibland, svårt att veta vilken frisör man skall ta, kläder till tärnorna, bröllopsnatten, natten innan bröllopet, hur lång tid allt tar... aaaaa blir lite förvirrad :)

• Silla69

Vi ska vigas utomhus sen ska vi äta i en lokal..

• gusdanima

vi ska ha vigseln utomhus i maj. Har tänkt som många andra att skriva något i inbjudan om vigselplatsen kan kräva paraply. Vi ställer nog upp ett tält över oss två om det inte regnar så mycket och så får gästerna ha paraply som sagt. Om det är katastrof väder kommer vi ha ett stort tält till själlva vigseln.

Lokalen som vi ska vara i är ett båthus, och har inga toaletter, så det kommer krävas att folk går ut för att gå på toaletten. Hade tänkt att man kan spänna upp segel el likn mellan huset och tolaetten för att skydda mot regnet. Kan ni inte göra något liknande från erat tält?
    Hoppas hoppas det inte regnar! När gifter ni er?

• chatina

gusdanima: Bra idé, ska nog se om vi kan göra något sådant! Vi gifter oss den 13:e juni.

Men tjejer...Vi behöver inte oroa oss för det kommer att vara strålande väder!!!

Mayasofie: Jo, de senaste dagarna har jag tänkt så. Tiden innan tror jag att jag mest gått runt och tänkt att det ordnar sig och att det är så långt tid kvar, men det är det ju verkligen inte!

• Livaa

Jag oroar mig också, trots att det är långt kvar

• miim2

Vi har tänkt krångla till det extra genom att gifta oss på vintern!
    För att vi inte ska frysa ihjäl (bor i norrland) har ett vitt partytält införskaffats som ska skottas med snö (tänk snögrottekänsla). Marken täcks med granris och bänkarna har fällar. från taket hänger massor av ljuslyktor och på valda ställen står höga glas med blockljus. Under vigseln kommer gästerna att dricka varm choklad eller äppelmust.

Middagen hålls inomhus - man kan säga mycket om norrlänningen, men man ska nog inte utmana kylan allt för mycket.

• Livaa
    miim2 skrev 2008-10-16 22:04:09 följande:
    Vi har tänkt krångla till det extra genom att gifta oss på vintern!För att vi inte ska frysa ihjäl (bor i norrland) har ett vitt partytält införskaffats som ska skottas med snö (tänk snögrottekänsla). Marken täcks med granris och bänkarna har fällar. från taket hänger massor av ljuslyktor och på valda ställen står höga glas med blockljus. Under vigseln kommer gästerna att dricka varm choklad eller äppelmust.Middagen hålls inomhus - man kan säga mycket om norrlänningen, men man ska nog inte utmana kylan allt för mycket.
    Gud vad mysigt det låter!!!! :)
  • gusdanima

det låter verkligen helt fantastikt!

• miim2

Jo vår nödlösning känns klockren..
    Hade svårt att hitta lokal då vi ska ha en borgelig vigsel.

Svar på tråden giftemål utomhus...