Mumriks blivande fru skrev 2008-10-13 13:33:22 följande:
Nu har vi bokat resan, men bokade inte dykningen än. Vi vill läsa på lite mer om hur det gå till och eventuellt göra teorin hemma i sverige. Killen som jag bokade resan med var själv dykare och rekommenderade att man skulle göra en lungröntgen före man tog cert. Har ni gjort det?
Hmmm...har osså hört det....men har för mig att till sportdykning o turistdykning på ca 10-20 meter så behövs det inte.....men det är längesen jag tog mitt cert......
PADI är ett internationellt dykorgan som gör att du får (borde få) samma utbildning var du än tar ditt cert....jag tog genom dessa o behövde inte ha någon lungröntgen......
Tog mitt dykcert i Thailand för 8 år sen o det var inga som helst problem......tog det med ett par ifrån Austrailen o de hade problem med engelskan men vi två svenskar klarade proven galant fastän allt var på engelska!
Tyckte inte alls att det var knepigt eller mkt att läsa in till dykcertet.....O du håller ju på 3-4 hela dagar med att dyka o varvar med teori osv.........så det kändes inte att man behövde försöka semesterdagar för att plugga....