• ganesha

FÖRKYLD tre dagar innan bröllopet!

Vaknade i söndags med ont i halsen. Måndag likadant. På tisdagen slutade det inte göra ont i halsen alls och började känna något i kroppen. Idag verkar rösten ha försvunnit nästan helt, men det kanske kommer tillbaka. Är jättetät i näsan och hostar.

På lördag ska jag ju vara pigg, fräsch och glad. FUCK THAT; bruden åker hem och lägger sig under täcket klockan nio.

• Svar på tråden FÖRKYLD tre dagar innan bröllopet!
  • mammys

krya på dig och du ska se att du mår bättre på bröllopsdagen

• Mumriks blivande fru

Enchinea gard brukar också lindra...

Om du kan få tag i theraflu från USA så är en DUNDERKUR som gör att du kan stå 8 timmar på ett dansgolv med 40 graders feber
    Jag köpte på mig ett lager när jag var i New York inför vårt bröllop... better safe than sorry!

Hoppas du blir pigg och får en fantastisk dag!

• passionsblomman

Oj! Om du gör och tar allt det här, så lär du antingen

-hamna på sjukhuset

-aldrig någonsin bli sjuk en enda gång mer!!!

Krya på dig kramar

• Lady o Lufsen
    ...mmeningen är nog att TS ska kunna välja bland flera tips...inte ta alla rekommendationer på en gång!
    passionsblomman skrev 2008-10-08 20:46:12 följande:
    Oj! Om du gör och tar allt det här, så lär du antingen-hamna på sjukhuset-aldrig någonsin bli sjuk en enda gång mer!!!Krya på dig kramar
  • Mervione

Hoppas att du inte smittar brudgummen bara...

• MulleNuh

Ja verkligen! För ni vet ju vad som händer om en kille blir sjuk?!

Mervione skrev 2008-10-09 23:46:58 följande:
    Hoppas att du inte smittar brudgummen bara...
  • elsi

har du några vänner från UK? Fråga om de har Lemsip eller ännu bätte något som heter Day Nurse.

Om inte prova en dos host mediicin och magnycyl koffein Kör inte den svenske version av en tablett. Ta dina 2 tabletter tillsammans men ICKE TA MER ÄN REKOMMENDERADE DOS per dag.

om du kan gå till doktorn och kolla..

Kyra på dig.. just det,, ha du bad? bada!!! ångern gör susen för näsen och halsen.

sov inte med din m2b!!

• Troll1

Har jobbat många år i hälsokostbutik. Om du tappat rösten är Dinamint C KANON!! Toppen mot onda halsar. Innehåller zink, Echinacea och c-vitamin. Funkar som halstabletter.
    Octean har ett homeopatpreparat som funkar om en influensa eller liknande är på intågande. Kommer inte ihåg exakt, Oscillococcinum tror jag den hette. Vissa hälsobutiker för den, annars ring företaget och best direkt. Kommer nästa dag i brevlådan.

• Troll1

Oj, kom på att det är fredag. Företaget ligger i Gbg man kan köpa direkt från dem.

• LillEm

Ha en underbar dag imorgon och jag hoppas verkligen att du känner dig bättre och kan njuta.
    Lycka till
    / LillEm

• elsi

Du klara dig, jag är artist och har mått pyton innan en föreställning. Sen när jag var sminkad och tog på kostymen och gjorde entrë på scenen slutatde jag hosta nysa och allt annat . Adrenalinen ta över..

Ha en underbar dag!!

• Troll1

Ja, man får en rejäl adrenalinkick helt klart! Min trötthet och strss var som bortblåst när kyrkdörrarna öppnades.
    Lycka Till i morgon och ha en fantastisk dag!

• gustafmatilda

Hoppas att du mår bättre nu och att du kan sova djup och gott inatt. Och lycka till med allt imorgon. Njut av dagen! =)

• Troll1

Det blir jättebra i morgon! Lyckorus och adrenalin tar kål på bassiluskerna.

• passionsblomman

TS: Idag är det ju din bröllopsdag!! GRATTIS och ha en alldeles underbar dag med din älskade!
    Och när du sovit lite och landat:berätta, berätta berätta!

• ganesha

jag sov hela trådstartardagen och kände mig bättre dagen efter. har bara tagit det lugnt. inget kan-jang och liknande eftersom min bebis i magen inte tycker om det.

lemsip från uk och ny-quill från usa däremot. det gjorde nog susen.

nu är jag inte bara frisk(are) utan jävligt hungrig. bilen hämtar om två timmar, smink och hår kvar. TEMPO! =)

tack för alla tips!

• passionsblomman

Oj! Bebis i magen hade garanterat inte gillat den coctail av kurer vi fick ihop här!. Glöm nu inte att andas! Skönt att du mår bättre. Njut dagen!!!

Svar på tråden FÖRKYLD tre dagar innan bröllopet!