• happyday

    trängningar

    finns det någon som har trängningar. jag har tagit ptov mot urininfektion och jag har inte någon bakterie i urinen. men jag kan gå på toa nu o 5 min efter är jag kissignödig igen. inga små droppar inte.

  • Svar på tråden trängningar
  • Sebastiána

    Trängningar kan uppstå av flera anledningar. Jag har inte själv drabbats så jag kan tyvärr inte ge så mycket bättre råd än att söka läkarhjälp.

    Jag vet att det finns de som har så mycket problem med trängningar att de får ha en kateter till hjälp. Jag vet inte om katetern sitter där permanent eller om man bara använder den ibland.

  • Aurelia

    Jag hade det problemet för ett par år sen. Trodde absolut att det var en UVI, men nix, det var det inte. Det visade sig att jag hade urinrörsfinflammation i stället. Det kom fram genom en cystoskopi som gjordes på mig. Jag fick två olika mediciner och det gick över. Skönt, för innan behandlingen sattes in kände jag mig snudd på handikappad... kunde inte t.ex. åka in till stan eftersom det inte finns toaletter på t-banan etc. Jobbigt!
    Hoppas det löser sig för dig! Vissa könssjukdomar kan ju ge sådana symptom också...

  • Julienne

    När jag för några år sedan hade täta urinvägsinfektioner började jag dricka mycket vatten för att förhindra infektioner, det ledde till att jag var kissnödig för det mesta. En läkare sa åt mig att det kan bli så att man har trängningar efter att man haft infektioner och måste "öva upp" blåsan genom att inte gå på toa så fort man är kissnödig, och att man inte ska dricka så mycket som jag gjorde. Det tog ganska lång tid för mig att börja få koll på när jag behövde gå på toa och inte, har sprungit mycket dit "för säkerhets skull".
    Vet inte om detta är något som du känner igen men tänkte att jag kan berätta om mina erfarenheter.

  • happyday

    jag var o kollade. dom hittade inget. sen har jag fått pencilin som ej hjälpte. har lämnat in igen. men nu har det slutat

Svar på tråden trängningar