• 2time

Servetter med valfritt motiv

Någon som vet om det finns någonstans där man kan trycka upp servetter med en egen sybol på? Som någon kanske gissat skulle jag vilja ha en trollslända som gick igen i servetterna.

• Svar på tråden Servetter med valfritt motiv
  • 27juni2009

bara tänkte en tanke om du använder tygservetter så kan man ju trycka med textilfärg Nannars finns de ju folk/formor som trycke rpå servetter till privatpersoner, de borde väl kunna lösa det hela?

• Mrs Baom

Jag beställde servetter från Calligrafen och fick dem i dag, jättefina inte så dyra och snabb leverans!! Du kan få vilket motiv du vill på dina servetter och de har många olika färger att välja mellan!!

Lycka till!!

• DCL

mrs baum: Vad kostade servetterna från calligraphen?

• Henriks älskling

Jag beställde våra servetter därifrån. Blev jättefina!
    Ligger på 2,50/st om man best. över 100 st, och 3/st om man best. under 100 st. Trycket går på 100:- och det är en engångssumma. Plus frakt, 80:-.

• Mrs Baom

Vi betalade 300 kr för 100 matservetter och 100 kaffeservetter. de är vita med tryck i silver. Två hjärtan våra namn och det datumet vi ska gifta oss. De är kanonfina och vi är väldigt nöjda. Nu valde vi ett tryck som redan fanns hos Calligrafen, men om du vill ha en egen symbol så tror jag du får betala en engångssumma på runt 600.

Hoppas du blir nöjd!!

• 2time

Tack! Stämplar är inhandlade, får se om det blir till att trycka på servetterna själva eller inte. Roligt att ha stämplarna att leka med i alla fall.

• DCL

Kirsto: kul idé att stämpla och embossa egna servetter! men är det inte svårt att embossa dem? utan att de blir skrynkliga av värmen...?

• 2time

Något embossande kommer jag inte våga mig på i alla fall, men jag är inte så pysslig av mig.

• Kirsto

DCL: Vet du, jag trodde också att servetterna skulle brännas lätt men det var kalaslätt! Jag måste dock säga att jag värmde ovanifrån med en varmluftpistol (riktig embossingfön är antagligen ännu bättre), inte underifrån. Gick asbra, och resultatet är verkligen mycket mer effektfullt än bara stämpeln.

2time: Inte ens om jag lovar att det är lätt?

• 2time

Inbjudningskort; kanske. Servetter till 100 personer (eller hur många det nu kan tänkas bli) No way!

Fast jag kanske vågar mig på att testa till jul eller kalas eller något för att det skulle vara kul. Men då måste du lova!

• Kirsto

2time: Jag lovar! Det kostar dig ca 50 spänn för pulvret, och har du inte en varmluftspistol kostar ju den också förstås. (Clas Olsson har billiga). Det går dessutom utmärkt att stämpla 4-5 servetter åt gången sedan hälla på pulvret och skaka av, upprepa några gånger innan du tar fram pistolen och värmer. På så vis har du gjort 20 st på 20 minuter. Max. (Säger hon som har embossat mycket.. Möjligen tar det lite längre tid för nybörjaren, men inte så mycket.)

• 2time

Jag har en. Brudgummen är hantverkare... Jag lovar att försöka nu när du har lagt ner så mycket tid på att övertyga mig.

• Kirsto

2time: Hurra! Jag tjatar bara för att jag vet vilken otrolig skillnad det blir. Jämför gärna mellan bara stämplad och embossad och se vad som passar er bäst! Till inbjudningskorten är jag helt övertygad om att det blir snyggast med embossad.

Svar på tråden Servetter med valfritt motiv