• gumgum80

hur långt i förväg....

ska vi berätta till våra närmaste att vi ska gör d STORA? mina föräldrar vet ,men min sambo vill inte berätta de än,tärnan vet oxå,men de e bara dom som vet,,,när ska man kläcka den nyheten,vi ska gifta oss somaren 2010.
    känns som att folk måste ju hinna planera semester o sånt,o boka flyg o hotell o sånt! hjälp!

• Svar på tråden hur långt i förväg....
  • Mlle M

Sen-hosten 2009 ycker jag Ni skall meddela sedan gora inbjudningarna Jan/Feb 2010.

Kanns lite fanigt att borja gora det tidigare.

Planerar brollop Maj 2009 och vi tankte skicka ut inbjudningar efter jul men kanske en save-the-date i December da 80procent av varas gaster kommer att behova flyga fran utlandet.

• lillP

Ni berättar precis när ni vill. Jag tror inte ni behöver oroa er än för vad folk planerar in sommaren 2010... Ni kan ju meddela er med save the date-kort om ni inte vill vänta till inbjudningarna. Eller ta det muntligt vart efter.

• didis

Bröllop är förståss en stor sak för de som skall gifta sig men få andra planerar sitt liv flera år i förväg för att kunna närvara vid en vigsel.

Dela med sig till föräldrar o syskon skall man förståss göra men övrig släkt och vänner blir nog mest förundrade om de får en inbjudan 1,5 år i förväg.

"Spara-datumetkort" är bra att skicka ut när bröllopet ligger under semsterperioden, många får dock inte ens semestern beviljad förrän framåt april.

Osa behöver ju inte vara tidigare bara för att inbjudan skickas ut tidigt.

• 090208

6 manader maste val anda racka om man ska ha semester och flyga over halva jordklotet om det sa behovs.

Och kanske skont att planera lite forst sjalv, annars kanske folk kommer med en himla massa forslag och man blir paverkad och forvirrad... Skont att man bestammer forst hur man vill ha det. Ni kanske t.ex vill gifta er borgerligt men nan kommer saga att det gar absoluuut inte! Da ar det skont att redan ha bestamt sig tror jag...

• gumgum80

de jag mena mest var att bara säga att vi ska gifta oss,inte inbjudan o sånt!

• 090208

Kan man val saga till dom man absolut inte kan halla tyst infor... Men jag menade bara att det kanske ar skont att halla det for sig sjalv och dromma och planera. Beratta for dom narmaste kan man val, man vill ju dela den glada nyheten!

• Vill nu

Vi har bara berättat för de som är har "uppgifter" på bröllopet! Våra föräldrar vet inget än, utan kommer att överraskas med ett julkort som är en inbjudan! Vi gifter oss i mars -09. Har varit skitsvårt att hålla tyst, men tycker det är en rolig grej! De som vet är min bror som ska vara toastmaster, min bästa vän som ska vara tärna, sambons bror som ska vara marsalk, och så mina jpbbarkompisar som jag inte kunde hålla tyst för!

Svar på tråden hur långt i förväg....