• anja1661

placeringskort?

vart kan man köpa vanliga vita dubbla placeringskort?
    länkar??

hur mycket lägger ni ner på just dessa små kort?

• Svar på tråden placeringskort?
  • 090214

Finns att köpa på typ Bokia, Tiimari eller Panduro.
    Själv har jag inte kommit så långt i planeringen men tanken är att jag ska ha samma färg/papper som inbjudningskorten och sedan klippa och vika dubbelt. Stansa ur ett hjärta samt skriva ut namnen på dator på silverpapper och klistra det på placeringskortet.. (vet inte om det var så bra beskrivet men men..)

• anja1661

a du gör egna...funderar på att "hotta upp" mina kort oxå...med några vinröda detaljer...kankse ett sidenband..

men det finns ju sånna dubbelvikta färdiga kort....vart hittar man de??

• 090214

Finns färdiga placeringskort att köpa på Tiimari, Bokia, Panduro.
    De flesta bokaffärer har färdiga att köpa. Det finns dubbelvikta eller avlånga placeringkort (som jag antar kan användas till att vika runt servetten tror jag..)

• harthurs

Jag sag nat pa tv haromdagen fran ett brollop, da hade de fast placeringskortet i gaffeln, kortet liksom mellan "tanderna"..

Vad tror ni om det? Tyckte det var lite coolt

• Jnyli

finns på nästa alla bokaffärer och dyl...ett tips är att skriva allas namn på glasen med vacker glaspenna!mycket fint och sparar lite plats..

• ElinPierre

Vi kommer att ha tapet runt servetten och ett band i "vår" färg knutet runt. I bandet sätter vi en "tag" som placeringskort.. Provade detta för ett tag sen och det blir toppenfint!

• Lajsan

Jag gjorde egna, skrev först namnet i datorn på ett pärlemoskimrande papper, klippte sedan ut det med en sax som gör det vågigt och klistrade sen fast det på ett vinrött papper, satte fast med en tandpetare och stack sedan i tandpetareen i en chokladbit-ferro rocher, tror det finns bild i mitt galleri.

• love4life

Vi kommer ha enkla kort, i samma papper som inbjudningarna (grått, lite styvare, samt rosa mulberry). Sedan kommer vi ha små vita pappaskar med ett par praliner i, ett rosa band knutet runt och placeringskortet fäst i bandet.

• patti87

jag och min mamma gjorde sånna själva! köpte hårt pappare som vi klippte ut själva..och vek... sen skrev min mamma men hennes fina handstil alla namn. billigt och fint :)

• Soon and very soon

gillar oxå att ha placeringskorten i gaffeln!

• Gotlandsbröllop 2009

Lajsan
    Jag var in och tittade i ditt galleri på placeringskorten, superfina och så smart. Jag såg att du har gjort servettringar av dekorväv vilket jag också tänkt göra. Jag tyckte dock att materialet var så tunt. Hur höll servettringarna och hur fäste du ihop dem, med lim? I så fall vilken sort?

• anne på grönkulla

Avlånga kort kan läggas ovanpå glasen också - det är smidigt.

090214 skrev 2008-10-03 15:49:41 följande:
    Finns färdiga placeringskort att köpa på Tiimari, Bokia, Panduro. De flesta bokaffärer har färdiga att köpa. Det finns dubbelvikta eller avlånga placeringkort (som jag antar kan användas till att vika runt servetten tror jag..)
  • valkyriana

Vi köpte placeringskort i samma modell som inbjudningskorten. Så köpte jag görfina placeringskortshållare från USA

• xmarsan

vi tänkte skippa placeringskorten och trycka namnen på framsidan av "festprogrammet" (eller vad man nu ska kalla det). På sätt sparar vi i alla fall in lite på antal pyssel/papper.

• Lajsan

Gotlandsbröllop 2009 skrev 2008-10-05 08:25:40 följande:

LajsanJag var in och tittade i ditt galleri på placeringskorten, superfina och så smart. Jag såg att du har gjort servettringar av dekorväv vilket jag också tänkt göra. Jag tyckte dock att materialet var så tunt. Hur höll servettringarna och hur fäste du ihop dem, med lim? I så fall vilken sort?
    Dubbelhäftande tejp, skrev även i din gb i fall man inte hittar tillbaka till tråden....
Svar på tråden placeringskort?