• elsi

A6 105mm x148mm

Ok Jag ger upp. Hjälp mig!

En 1/4 del av en A4 är A6... Den storlek ska vi har på inbjudningskort.
    Enkel, eller hur

Hur.... Hur få jag fixa en ram/runt/ längs alla frya sidor /på kanten av kortet? Min skrivare säga att det är utanför ramen på Höger sida . Ha bytt marginaler men då bli ramen bara ojämn

Hmmm, några experter därute?

• Svar på tråden A6 105mm x148mm
  • T RO

Du kan inte sriva ut hela vägen ut till kanten av pappret med en "vanlig" skrivare, därför säger den att "det är utanför"

Testa att lägga er ram på kortet (alltså dekoren) inte kant i kant med storleken på en A6 utan ett par millimeter in

Alternativet är att skriva ut på papper som är A4+, men då måste ni ha en skrivare som klarar det. och sedan får man renskära, men det är fysiskt omöjligt att skriva hela vägen ut i kanten p åett papper, skrivaren måste ha något att "hålla" i så där skrivaren håller kan man inte printa

Förstår du hur jag menar? jag är väldigt otydlig märker jag.

• elsi

Tack, då vet jag i alla fall att det inte är jag som är helt okunnig!

jag ska inte ge upp... men prova på ett annat sätt. Jag har en allt i ett hemma så jag skulle kunna fixa bara ett... och sen kopiera, Eller hur?

• T RO

Nja, kopiatorn fungerar på samma sätt, det är omöjligt att skriva någonting hela vägen ut till kanten på ett papper.

Men jag kanske missförstår dig...

Du vill skriva ut två dubbla eller fyra enklar kort per varje A4 om jag förstår dig rätt? (vet ju inte om ni har enkla eller dubbla)

Hade jag varit ni så hade jag gjort så att ramen sitter lite innanför "kanten" av varje kort. Då kommer det att gå jättebra, men det innebär att ni får ändra lite i er design...

Svar på tråden A6 105mm x148mm