• Viiala

    örebroare var är ni

    ja ha känner mig ensam örebroare här som ska gifta mig.
    kanske sant som alla säger här är alla tråkiga å griniga så ingen vill gifta sig hihi

    nån från örebro måsste det ju finnas inte bara jag :)

  • Svar på tråden örebroare var är ni
  • MaSe

    En till Örebroare här. Mosjö Kyrka är bokad den 30/5-09. Inte långt kvar, bestämde oss för datumet ganska fort, så nu är det bara o planera

  • Pippuri

    MaSe - då blir vi två om att gifta oss där då :) Ska ni göra det kl 16 eller?

  • Viiala

    bra att det finns örebroare åxå:)

    i går var vi väg på stan mannen köppte en vit skjorta för 99 expris på dressman :)

  • panthera

    Nu har jag beställt klänning, blev inte den jag hade tänkt mig. Hade tänkt ha med vinrött i men den kändes inte bra så fick jag syn på den rätta klänningen, en halterneck med pärlbroderi.

    Hur långt har ni andra kommit med all planering och bokningar???

  • Viiala

    jag som ska ha 10 januari

    är lokal plats bokad

    dotterns kläder klart buffe lisa klar

    manen har köppt en skjorta som sakt jag har fixa skor

    gäst lista klar inbyudnings kort klart

  • WinterorSummer

    Hej Hej!
    Får jag vara med? :)
    Vi ska gifta oss i juli 2009, borgerligt men ändå ordentligt ;)

    Vi har hittills lyckats avklara följande:
    Lokal för vigsel och middag
    Vigselförrättare
    Fotograf
    Färgteman
    Gästlista (puh)

    Men den oprickadelistan är lång :(

    Hur går det för era planer? Har ni kommit igång ordentligt?

  • WinterorSummer

    Tänkte höra hur ni gör med frisör, make-up och blommor?
    Tycker allt är så fruktansvärt dyrt, bara man råkar säga "brud"...Förstår förstås att det blir mer jobb, men inte lätt för lilla plånboken ;)

    Har ni några tips?

  • Viiala
    WinterorSummer skrev 2008-11-04 10:51:47 följande:
    Tänkte höra hur ni gör med frisör, make-up och blommor?Tycker allt är så fruktansvärt dyrt, bara man råkar säga "brud"...Förstår förstås att det blir mer jobb, men inte lätt för lilla plånboken ;)Har ni några tips?
    tänkte göra allt detta själv
  • panthera

    Min svägerska är utbildad frisör så hon ska göra min frisyr, sminkningen ska jag göra på make up store tiden är redan bokad och blommorna köper jag.
    Vi har önskat oss present kort på sminkning, blommor mm i julklapp och födelsedagspresent.

    Jag har frågat runt i olika blomsterhandlare och man kan gå in med en bild på ungefär hurdan bukett man vill ha och säga hur mycket den får kosta så försöker dom få ihop det.

    Här är detta avprikat på listan
    Kyrkan bokad
    festlokal
    klänning beställd
    barnens kläder ska en kompis sy
    menyn bestämd
    färgtema bestämd
    vissa dekorationer inhandlade
    utformning av inbjudningar klar
    innehåll till festprogram klart
    gästlista

    men det är mycket kvar, försöker handla lite saker varje månad så det inte blir en stor klumpsumma.

  • Krtek

    Hej,

    Det verkar ha lugnat ner sig betänkligt vad gäller viljan att gifta sig i "Örebroområdet" sedan 2008.

    Här är i alla fall ytterligare en som tänkte byta ringar i Juli 2009, det sker dock i Askersund. Detta pga av sambons anknytning till Örebro.

    Grundplaneringen är nästan klar:
    Vigselplats
    Middagsplats
    Transport till Vigsel (för gästerna)
    Toastmaster
    Värdpar

    Dock är maten inte bestämd ännu (något som börjar oroa en aning)

    Bortsett från ovanstående så är ingenting annat fixat.......borde man börja oroa sig?

    WinterorSummer: Vad har ni fått tag på för fotograf, vad vet ni om honom/henne och vad kostar det?

    Jag och sambon är inte överens om vikten av att ha en professionell fotograf. Jag är av den uppfattningen att dagens kameror är såpass bra + att vi i den nära vänskapskretsen har två "extraknäcks" fotografer att vi inte behöver betala en utomstående 6000-10000SEK för bilder vi inte ens får rättigheterna till.

    Pippuri: Var tar ni tälten ifrån?

    Viila: Du verkar ha läget under kontroll, vilket kanske är tur det börjar ju dra ihop sig. Nervös?

  • WinterorSummer

    Jag har valt en kille från Kumla, han har bara fått bra vitsord härifrån BT. JM Foto heter det. Vi träffade honom en gång och det kändes helt rätt. Han tar betalt per timme så vi vet inte slutsumman än. Han blir fort uppbokad så är du intresserad ska du ta kontakt snabbt :) Jag gifter mig 25 juli i Åsbro (i närheten av Askersund).

  • Liza02

    Hej alla!

    Hoppar in här även om det snart är över för mig!

    Gifter mig borgerligt nästa lördag, 15/11. Bestämde oss i slutet av augusti. Vi ska ha ca 80 gäster o gör allt själva, men nu sitter jag här med bruten axel o våndas... :S Klänning ska enligt affären komma till veckan! Men det löser sig nog. Det viktiga för mig är att "få papper" på karl'n o att det blir en rolig o opretentiös fest

    /Liza

  • Fru violett

    Hej! Har själv redan gift mig, men ett tips är att kolla företagsregistret här på Bröllopstorget. De flesta seriösa fotograferna i Örebro finns där, med länkar till hemsidor osv.


    Krtek skrev 2008-11-05 20:38:24 följande:
    Vad har ni fått tag på för fotograf, vad vet ni om honom/henne och vad kostar det?Jag och sambon är inte överens om vikten av att ha en professionell fotograf. Jag är av den uppfattningen att dagens kameror är såpass bra + att vi i den nära vänskapskretsen har två "extraknäcks" fotografer att vi inte behöver betala en utomstående 6000-10000SEK för bilder vi inte ens får rättigheterna till.Pippuri: Var tar ni tälten ifrån?Viila: Du verkar ha läget under kontroll, vilket kanske är tur det börjar ju dra ihop sig. Nervös?
  • Viiala

    Viila: Du verkar ha läget under kontroll, vilket kanske är tur det börjar ju dra ihop sig. Nervös?
    [/citat]

    Va ett tag sedan jag titade in här

    vi fick ekonomiskt problem på grund av att banken inte dragit rätt pengar å så

    så jag vet inte riktigt änns om det blir något bröllop alls nu.

    + i går på gravidets stikan åxå

  • Tvåbliren
    WinterorSummer skrev 2008-11-04 10:51:47 följande:
    Tänkte höra hur ni gör med frisör, make-up och blommor?Tycker allt är så fruktansvärt dyrt, bara man råkar säga "brud"...Förstår förstås att det blir mer jobb, men inte lätt för lilla plånboken ;)Har ni några tips?
    man kan ju göra så att man bokar in en FEST frisyr. de är ju snarlika och kostar mkt mindre...men då kanske man inte byter om hos frisören...
  • Jonna83

    Winterorsummer

    Vi gifte oss i augusti o vi hade JMfoto! Han är lite svår att komma i kontakt med ibland men Oj, vad nöjda vi blev med våra kort. Det är vi som är på första sidan på hans hemsida (den i färg) o om du/ni går in på www.jmfoto.se/vip/080816 så ser ni alla kort han tog på oss på vår stora dag!

  • WinterorSummer

    Jonna83
    Jo, vi märkte att han är lite upptagen ;) Det var era foton han visade oss när vi var där ... De var jättefina! Det var lite därför vi bestämde oss ;) Tack så mycket!

  • MaSe

    Ja vi skulle ha gjort det, men nu ändrade vi till den 27:e juni. Varför valde du Mosjö om man får fråga? *nyfiken*


    Pippuri skrev 2008-10-27 22:00:03 följande:
    MaSe - då blir vi två om att gifta oss där då :) Ska ni göra det kl 16 eller?
  • Pippuri

    MaSe - jag tycker kyrkan är väldigt fin och lagom stor, och dessutom är läget bra för oss. Sen är var det så himla fullbokat på andra ställen, så det blev enkelt att välja när jag hittade en ledig tid. Ni då?

  • MaSe

    Vi valde den för att jag har haft skolavslutningar o sånt där, och min sambo hade ingen speciell kyrka. Men det finns många fina kyrkor...


    Pippuri skrev 2008-11-22 20:37:37 följande:
    MaSe - jag tycker kyrkan är väldigt fin och lagom stor, och dessutom är läget bra för oss. Sen är var det så himla fullbokat på andra ställen, så det blev enkelt att välja när jag hittade en ledig tid. Ni då?
Svar på tråden örebroare var är ni