• Millie84

Ni som är fru nr. 2?

Min sambo har varit gift tidigare och jag kan inte rå för att det stör mig lite grann. Inte själva relationen, den är ju över, men att han uppledt allt detta underbara med bröllop en gång redan. Det är ju inte nytt och spännande som för mig. Medan jag studsar fram av iver, sitter han lungt och säger att det blir bra... Sen så har ju hans släkt och vänner redan gått på hans bröllop en gång, så kanske inte lika roligt med ett till... Är mest rädd för att "hans" gäster, där majoriteten var på hans förra kommer att
    JÄMFÖRA det med vårt. Typ så var det då, då var det bättre/roligarw/godare mat osv... Är lite rädd att det ska bli tävling och att jag tar i så att jag spicker

• Svar på tråden Ni som är fru nr. 2?
  • malleballe

tänk inte så bara njut i stället
    det ska absolut inte vara en tävling

• Pentan

Jag kommer bli fru nr 2, men känner inte så som du gör. Utan det är ju verkligen ett avslutat kapitel och nu startar ni ert eget. Jag tror att alla hans närmaste kommer endast vara glad för hans och din skull att han nu har hittat en så fin tjej att gifta sig med att det inte spelar någon roll om det var "bättre" förra gången. För det var det ju inte - han gifte sig ju inte med dig då!!

• Millie84

Tack för de värmande orden Jag vet ju att det är mig han vill göra detta med, hans tidigare relation är inte själva problemet. Mest att detta är MIN stora dag med honom och vill verkligen inte få några kommentarer om det förra bröllopet (varken negativa el. positiva)...

Pentan skrev 2008-10-02 12:21:13 följande:
    Jag kommer bli fru nr 2, men känner inte så som du gör. Utan det är ju verkligen ett avslutat kapitel och nu startar ni ert eget. Jag tror att alla hans närmaste kommer endast vara glad för hans och din skull att han nu har hittat en så fin tjej att gifta sig med att det inte spelar någon roll om det var "bättre" förra gången. För det var det ju inte - han gifte sig ju inte med dig då!!
  • chamor

Visst finns de som säkert kommer att jämföra ert bröllop med hans tidigare men alla bröllop jämförs! När jag går på bröllop så jämför jag dem alltid med de jag varit på tidigare. "Jaså de gjorde så", "va roligt att de gjorde så". Behöver inte vara negativt men det som är "roligt" är ofta de ovanliga och lite crazy ideererna.. Men som sagt så tror jag alla bröllop jämförs så ert kommer nog inte jämföras mer än andra bröllop generellt. Om det nu är någon tröst

• calles matte

Här är en till blivande fru nr 2. Visst har jag haft lite funderingar i samma banor som du, men vi har valt att göra vårt bröllop väldigt annorlunda än vad min blivande mans förra bröllop var, just för att det skall kännas lika nytt och spännande för båda. Förra gången gifte sig min blivande väldigt enkelt och gjorde egentligen ingen stor grej av det alls. De var bara iväg och "skrev på papprena" mer eller mindre. Vi kommer däremot att göra en (med våra mått mätt) ganska stor grej av det och därför blir det nytt för oss båda två, även om han har sagt ja en gång förut.

Men det är inte enkelt alla gånger att vara "nr 2". Min blivande man har ju trots allt lovat en gång tidigare att älska någon resten av deras liv. Det blev ju inte så, kan jag verkligen lita på att det är äkta denna gången? Så kan jag känna ibland men samtidigt vet jag ju innerst inne att det är detta som är "rätt", både för honom och mig och att det inte går att jämföra med vad de hade då...

• Aleta

Här är en som har gift sig för andra gången. Det är alltså min man som är make nummer två.
    Vi gjorde ett helt annat slags bröllop än vad jag hade förra gången. Mest var det jag som ville ha det så för att jag ville ha något unikt tillsammans med honom. Det blev också så att min del av släkten inte höll lika många tal osv, men de var lika glada och hade lika roligt!

Min man hade inte brytt sig om vi hade haft ett exakt likadant bröllop igen. Han tillhör skaran som inte tycker att bröllop spelar så stor roll, det är att gifta sig som är det viktiga. Kanske din blivande är likadan? i så fall behöver du inte oroa dig alls.
    Lycka till!

• nossan

min man har varit gift 1 gång tidigare, men jag tänker inte på det då hela hans släkt inte gillade hans förra fru, och jag har kommit in i släkten bra och vad jag hört så tycker dom väldigt mycke om mig så jag tror nog att detta bröllopet ser iaf min svärmor fram mot då hon berättat att hon va förtvivlad när han gifte sig första gången=)

• Stardusty

Här är en till andra fru och precis som nossan så var min mans förra fru inte särskilt omtyckt av hans familj och vänner så jag har ingen oro alls att det blir några jämförelser till min nackdel, snarare tvärtom Detta bröllop blir både större och mer välplanerat än deras var också.

Tänk inte på vad folk kommer att tycka utan tänk på att jaja han har gift sig en gång förut men vadå, nu är det ju _dig_ han vill ha och gifter sig med och det är er kärlek ni firar, jag tror att era gäster bara tänker på det

• ElinPierre

Att han bara svarar "ja, det blir bra" och inte verkar bry sig speciellt mycket handlar nog inte om att han redan haft ett bröllop utan att han är man.. Har hört många inkl min egen m2b som inte är så intresserade av planeringen.. De glider gärna med och gör det de blir tillsagda...
    Tror säkert att det är så med din kille också!

• galaxen

Jag är också fru nr 2. Men min sambo har förträngt sitt förra bröllop. Han kommer inte ihåg så mycket från det. Men jag tänker inte heller i dom banorna som du gör, jag har blivit så varmt välkomnad in i hans familj och dom gläder sej över att han har träffat en sån "glad och trevlig tjej" säger dom. Så det känns bara bra att få gå till altaret med min underbare man.

• Catia

Min man och jag gjorde som flera andra har svarat. Vi gifte oss också båda två för andra gången förra året. Och vårt bröllop blev HELT annorlunda mot när vi en gång i tiden gifte oss med andra partners. Det är smart att planera ett väldigt personligt bröllop. Då kan ingen jämföra. Dessutom verkar det väldigt vanligt med traditionella bröllop, verkar det som. Alltså: Skapa ett personligt bröllop, så kan du känna att ingen jämför. Lycka till och slappna av!!!

Svar på tråden Ni som är fru nr. 2?