• Communityansvarig

    Fler videos sökes till BT:s videotjänst

    Hej alla skriver detta för att puffa för vår videotjänst. Det vore så roligt om fler av er ville lägga upp videos av dessa eviga ögonblick.

    Jag gifte mig för 9 år sen och en av de slående sakerna när jag tänker tillbaka är hur fort det passerar. Ni som gjort det vet, man planerar jättelänge och i detalj, sen kommer dan man har fullt upp att tänka på allt som ska klaffa, att man inte ska snubbla, att man ska fixa valsen, att maten ska vara god, och varm...att festen ska bli lyckad osv osv....sen plötsligt är det över, eller det är det ju inte heller, kanske rättare att säga att det är början på något helt nytt.

    Jag vet inte med er, men jag kände så i alla fall. Man vill vara där igen. Och Videotjänsten är faktiskt ett sätt att göra det och att bevara det. Och låta fler dela upplevelsen. Jag ska höra med mina bekanta någon kanske fiskade upp några danssteg eller två andäktiga ja i kyrkorymden, ja ni vet det kan finnas där och hur kul är det i byrålådan för den här odödliga filmen? 

    Märker man att det känns fel är det inte värre än att man tar bort den igen. 

    Därför vill jag också verkligen tacka er som lagt upp filmer. Ett speciellt tack till Linda och John som lagt upp två dessutom. Och Sarah din syster sjunger verkligen fint och Fjutjur brajd tack för gitarrkillens stämningsfulla ro, och... sen var det ju inte fler....det var just det....Vem blir nästa? kom igen nuGlad snälla?

    Och alla ni som tittat...

    dra er inte för att lägga in en kommentar då och då också, det värmer. dessutom, kan det komma en överraskning, man vet ju aldrig menar jag...

  • Svar på tråden Fler videos sökes till BT:s videotjänst
  • Communityansvarig

    Starchick, det var så fint, tack för titten, väldigt gripande. 

    Sen måste jag bara fråga, var det inet läskigt att åka HD med brudklänning?

  • starchick

    Haha jo jag var allt lite nervös!! Men det gick ju bra tack och lov och det var skithäftigt!


    Communityansvarig skrev 2008-09-30 15:11:39 följande:
    Starchick, det var så fint, tack för titten, väldigt gripande. Sen måste jag bara fråga, var det inet läskigt att åka HD med brudklänning?
  • DanKat

    Hej Johan! Språkpolisen här Tänkte bara säga att det heter "videor" (med r på slutet). Hoppas du inte tar illa upp för att jag påpekar det...

  • ditte1

    Ursäkta en korkad fråga... men vart och hur ser man dessa videor??

  • Äntligen är det min tur

    Ja det undrar jag med....


    ditte1 skrev 2008-09-30 18:59:50 följande:
    Ursäkta en korkad fråga... men vart och hur ser man dessa videor??
  • Rebellen75

    I raden där det står forum köp/sälj osv lägst ut på högra sidan sår det video klicka där

  • Äntligen är det min tur

    TACK!! Där va det ja... Visste jag sett det nån stans


    Rebellen75 skrev 2008-09-30 21:26:57 följande:
    I raden där det står forum köp/sälj osv lägst ut på högra sidan sår det video klicka där
  • Communityansvarig
    DanKat skrev 2008-09-30 17:21:08 följande:
    Hej Johan! Språkpolisen här Tänkte bara säga att det heter "videor" (med r på slutet). Hoppas du inte tar illa upp för att jag påpekar det...
    Nejdå, tvärtom jag uppskattar ärlighet. lovar bot och bättring Glad
  • Majsan_älskar_Martin

    Så då... Har nu lagt upp min makes egenkomponerade sång till mig. Det var då ett lyckligt ögonblick om något!

  • cbride

    Hade velat lägga ut våran bröllopsdans men den är alldesles för stor, 706 Mb.
    Så ni missar något! Den var väldigt uppskattad av gästerna.

  • Wingtear

    bara ett problem med att lägga upp, vi måste ju gifta oss först fast skulle nog bli en del goda skratt av våra försök med valsen. Ska ladda upp så fort vi två blivit 1

  • Communityansvarig

    Vad roligt. Glad

    cbride vi blir väääldigt nyfikna ju...Tyvärr har vi inte alldeles obegränsade reurser storleksmässigt. Det finns en del program tillgängliga på nätet för att komprimera filmer, ska undersöka det och se om jag hittar något bra tips.

  • fitforfight
    Communityansvarig skrev 2008-10-02 09:09:26 följande:
    Vad roligt. cbride vi blir väääldigt nyfikna ju...Tyvärr har vi inte alldeles obegränsade reurser storleksmässigt. Det finns en del program tillgängliga på nätet för att komprimera filmer, ska undersöka det och se om jag hittar något bra tips.
    har du hittat nåt program? ni går ju även miste om vår musikvieo ifrån svensexan/möhippan
  • Communityansvarig

    Absolut, en svensexe/möhippe video får vi inte missaGlad

    Här går det att ladda ner programmet "Any Video Converter":
    http://www.download.com/Any-Video-Converter/3000-2194_4-10661456.html?tag=mncol&cdlPid=10888134

    Här kommer lite hjälp på vägen från vår eminenta webbutvecklare också:
    "Jag skulle rekomendera att de konverterar filmerna till MPEG-2 Movie och drar ner "Video size" så att filmen blir runt 600 px bred. För att göra filstorleken mindre ställer man ner "Video Bitrate" men det gör ju då också att blidkvalitén blir sämre ju lägre man har. "

    Hoppas dte ska funka för er. Märk väl Vi lämnar ingen support eller garanatier eller så för att det funkar, eftersom det inte är vi som utvecklat den och så men pröva den
    Och trevlig helg allihop

  • Communityansvarig

    ....Och nu har ni dessutom chans att vinna en videokamera, så lägg upp fler videos nuGlad

  • Windows2311
    Movavi är den bästa lösningen för alla dina gratis video till DVD-omvandlare. Jag har använt många video till DVD-konverteringsprogram, men ingen av dem kan matcha bekvämligheten och tillförlitligheten hos vad Movavi erbjuder. Den konverterar inte bara dina videofiler felfritt, utan har också ett användarvänligt gränssnitt som gör hela processen enkel och njutbar. Oavsett om du letar efter en gratisversion eller en mer kraftfull betalversion med ytterligare funktioner, har Movavi.com vad du behöver. Säg adjö till komplicerad programvara och hej till det enkla sättet att skapa hemmafilmer med Movavi!
Svar på tråden Fler videos sökes till BT:s videotjänst