• mct

Bara present till mig...

Jag har fått en manikyr i bröllopspresent av en tjejkompis. Min blivande tycker att det är lite lustigt att bara jag får present. Är det inte meningen att båda ska få bröllopspresent ihop? Visst det är väl jättesnällt av henne att ge mig en manikyr..
    Vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 08:56
    Allt är redan bokat och klart så det är ju lite för sent att tackan nej..
    Tycker att hon kunde ju ha frågar var vi önskar oss först..

• Svar på tråden Bara present till mig...
  • didis

Jag förstår hennes tanke och det är väl mest dig hon umgås med.

En present spelar ingen större roll men för din mans skull får vi hoppas att inte alla ger presenter bara till dig!

• Humlanhubbe

Hmm..vi var med om samma sak..jag fick nämligen ett fint silverhalsband i bröllopspresent av mina jobbkompisar..visserligen mig de känner o umgås med,men kan inte låta bli attt ycka det är lite lustift iaf..Trodde VI hade gift oss o skulle få presenter tillsammans..

• Tea80

LÅter lite skumt...tycker nog oxå att man ska ge presenter till PARET...inte bara till den ena....men det va ju tur att det va du som fick...tänk va trist om din karl fått nått som du inte hade användning av!! hihi ;)

• AnnBo

Jag gav en manikyr till min syster innan hon gifte sig, men sedan gav jag även dem en dyrare present gemensamt som jag visste att de önskat sig.

Jag tyckte inte att det var fel, jag hade pengar och jag visste att de hade det tajt mot slutet att få ihop det, så jag tyckte det var självklart att jag betalade hennes naglar (för att få vara lite del i förberedelserna )
    Hennes blivande blev inte arg, han tyckte mera att det var bra att de slapp den utgiften själva

Sedan visste de väl att de skulle få en annan present gemensamt också.

• Tea80
    AnnBo skrev 2008-09-30 10:52:51 följande:
    Jag gav en manikyr till min syster innan hon gifte sig, men sedan gav jag även dem en dyrare present gemensamt som jag visste att de önskat sig.Jag tyckte inte att det var fel, jag hade pengar och jag visste att de hade det tajt mot slutet att få ihop det, så jag tyckte det var självklart att jag betalade hennes naglar (för att få vara lite del i förberedelserna )Hennes blivande blev inte arg, han tyckte mera att det var bra att de slapp den utgiften själva Sedan visste de väl att de skulle få en annan present gemensamt också.
    Men det är ju en annan sak!!!hoppas min systrar tänker samma som dig!!hihi
  • AnnBo
    Tea80 skrev 2008-09-30 11:01:30 följande:
    Men det är ju en annan sak!!!hoppas min systrar tänker samma som dig!!hihi
    Jag hoppas att min syster tänker så med:P Nu när det är min tur:D
  • MulleNuh

jag tycker självklart man ger nåt till PAAARET!

• ElinPierre

För min del beror det nog på hur hon tänkte... Vill hon att du använder presentkortet inför bröllopet är det ju på ett sätt till er båda, eftersom er helhetskostnad då dras ner (om du nu tänkt göra en manikyr)....
    Men det är inte så att jag inte håller med.. Det är lite lustigt.. Men kanske var det möjligen så hon tänkte...?

• mct
    ElinPierre skrev 2008-09-30 11:33:34 följande:
    För min del beror det nog på hur hon tänkte... Vill hon att du använder presentkortet inför bröllopet är det ju på ett sätt till er båda, eftersom er helhetskostnad då dras ner (om du nu tänkt göra en manikyr)....Men det är inte så att jag inte håller med.. Det är lite lustigt.. Men kanske var det möjligen så hon tänkte...?
    Det är inget presentkort utan det är bokat och klart. Så jag ska dit på torsdag.. Så jag får finna naglar till bröllopet.
    Hade väl inte tänka att göra någon manikyr eftersom att det är ganska dyrt. Tänkte göra iordning naglarn hemma istället.

Det är en present till mig och på bröllopet så blir det inget till oss båda. Så uppfattade jag det som.
  • gottelina

Jag fick ett jättefint silverhalsband av mina arbetskamrater och tänkte att kanske maken skulle tycka på men han tyckte att det var till honom också eftersom han är glad när jag klär upp mig och gör mig fin.

• valkyriana

Lite lustigt är det väl, men jag tycker inte att tanken är fel ändå. Hon fixar ju till så att bruden blir tip top till bröllopet.
    Jag tycker att det är jättefint tänkt, hon vill att ditt bröllop ska bli perfekt, men tråkigt att hon glömmer bort din m2b.

mct skrev 2008-09-30 12:38:03 följande:
    Det är inget presentkort utan det är bokat och klart. Så jag ska dit på torsdag.. Så jag får finna naglar till bröllopet. Hade väl inte tänka att göra någon manikyr eftersom att det är ganska dyrt. Tänkte göra iordning naglarn hemma istället. Det är en present till mig och på bröllopet så blir det inget till oss båda. Så uppfattade jag det som.
  • fjutjur brajd

Min sambo skulle bli jätteglad för en sån present! Han älskar när jag får presenter, särskilt om det gäller att jag får unna mig något jag inte skulle göra annars. Om man frågar vad han önskar sig till sin födelsedag säger han att han vill att jag köper något riktigt fint till mig själv, då blir han glad

Men jag håller ändå med om att det känns som att en bröllopspresent bör vara lite mer direkt till båda två. (Även om mannen ju kan njuta av den vackra bruden, det vackra smycket etc). Själv skulle jag tex inte komma på tanken att ge en bröllopspresent som så direkt riktar sig till bara en i brudparet, även om man står den ena närmre. Sen kanske det blir så ändå att presenten intresserar den ene i brudparet mer, men det är ju en annan sak att så direkt rikta presenten bara till den ena.

• Humlanhubbe

Exakt,det är en annan femma,en bra sådan ..Självklart skulle jag göra detamma om jag hade en syster som gifte sig!!

Jag gav en manikyr till min syster innan hon gifte sig, men sedan gav jag även dem en dyrare present gemensamt som jag visste att de önskat sig.Jag tyckte inte att det var fel, jag hade pengar och jag visste att de hade det tajt mot slutet att få ihop det, så jag tyckte det var självklart att jag betalade hennes naglar (för att få vara lite del i förberedelserna )Hennes blivande blev inte arg, han tyckte mera att det var bra att de slapp den utgiften själva Sedan visste de väl att de skulle få en annan present gemensamt också.
  • Humlanhubbe

Jag håller med,så resonerar min man oxå.Jag är inte otacksam men undrar bara varför man ger en SAK till en i paret..Borträknat förberedelser inför bröllopet,det var bara gulligt

gottelina skrev 2008-09-30 12:41:32 följande:
    Jag fick ett jättefint silverhalsband av mina arbetskamrater och tänkte att kanske maken skulle tycka på men han tyckte att det var till honom också eftersom han är glad när jag klär upp mig och gör mig fin.
  • asajo

När vi gifte oss för en månad sedan fick min man i present av en kompis att få följa med honom på en fotbollsmatch. Det kändes väl sådär, eftersom det ju var vi båda som gifte oss och matchen dessutom är mellan våra favoritlag.

I ditt fall är det kanske lite annorlunda, eftersom det kanske tillför ert gemensamma bröllop något (fina naglar alltså)?

• Annelie81

nä usch måste kännas tokigt att bara EN får present.

• passionsblomman

Själva bröllopspresenten borde väl rimligtvis vara riktad till båda, men omtanke inför är ju trevligt.
    Exemplet med fotbollsbiljetterna var väl ett klavertramp och ofint va! Det hade väl isåfall hört till en svensexa att de skulle gå utan dig?

• ElinPierre

Vilken fin syster du är! Min skulle nog förmodligen inte komma på tanken ens..

• AnnBo
    ElinPierre skrev 2008-09-30 19:21:15 följande:
    Vilken fin syster du är! Min skulle nog förmodligen inte komma på tanken ens..
    Jag tyckte hon förtjänade det...och hon blev superglad.
    Hon visste inte ens om att jag bokat och fixat tid till henne (en dag då jag visste att hon var ledig såklart:) så hon och jag gick på stan sen tog jag med henne till salongen:P
    Så hon vart överraskad och superglad, och det kändes bra.
    Tycker det är helt ok att skämma bort sin syster, jag har ju bara en
  • Nalle Puh 40

Jag skule känna mig lite utanför om bara min sambo fick presenter av hans kompisar

Svar på tråden Bara present till mig...