Bröllop i Italien?
Finns det någon här som har gift sig i Italien?
Berätta gärna, vart, hur ni gjorde för att få det godkänt i Sverige osv osv osv.
Vi är sugna på att gifta oss på Sardinien och försöker klura ut om det är möjligt eller inte.
Finns det någon här som har gift sig i Italien?
Berätta gärna, vart, hur ni gjorde för att få det godkänt i Sverige osv osv osv.
Vi är sugna på att gifta oss på Sardinien och försöker klura ut om det är möjligt eller inte.
Jag gifte mig på Sicilien för några år sedan! Vi skaffade en tolk där nere som fixade allt pappersarbete. Så det är absolut möjligt!
Om jag minns rätt skickade vi ner hindersintyg och personbevis och så gjorde tolken om det till ett papper som gällde där nere.
Vi blev vigda av byns president och även borgmästaren var närvarande *tokromantiskt*.
Äktenskapet gick åt fanders men jag kommer alltid att minnas vigseln.
Lycka till!
Min svägerska gifte sig precis i Florens.
Det var dock inte så billigt.
Ragnelutta - Hur går man till väga för att skaffa en tolk? Vet du på ett ungefär vad ni betalade för och vad det kostade?
Ankan80 - Ok, vad gick det på då?
Svenska ambassaden fixade fram vår tolk! Hon var en svenska som flyttat dit för 30 år sedan.
Det blev jättebilligt för oss. Vad var det som kostade i Florens?
Det enda som kostade för oss var tolken som tog 2500 :- för allt. Sedan tillkommer naturligtvis hotell och annat som man själv väljer. Vi hade exempelvis en fotograf som var med hela tiden och det kostade 800 kronor. Tolken fixade ALLT. Blommor, fotograf, tillstånd, middag...
Jag har inte de exakta siffrorna, men det var över 10000 kr.
De hade inga vittnen med sig så de fick tex. betala extra för det.
Men 2500 kr var ju överkomligt
Det var kanske mer som vad med i min svägerskas kostnader.
Min tolk tog med sig en väninna och dom var vittnen, gratis Beror nog på vem man träffar på där nere.
Gaaah över 10 000? geez.
Ja, 2500 låter ju bättre än 10 000.
Kanske skulle börja med att ta kontakt med ambassaden då.
Ja det låter som en toppenstart
Lycka till!
Tack så mycket!
Hör av mig till dig om jag behöver mer hjälp eller har fler frågor, om det är ok!?
Absolut!