• propp

Hjärt-frimärken?

I våras fanns det en del trådar om att man kunde beställa Hjärt-frimärken på posten. Någon som vet
    om de fortfarande finns kvar och var man i så fall kan beställa dem? (på vårt postkontor hade de nämligen inga)

• Svar på tråden Hjärt-frimärken?
  • misskungsholmen

De finns inte kvar posten har slutat med de "gamla" men har nya som är lite mer konstnärliga som jag skaffade till våra inbjudningar.
    Jag la in bilden i mitt galleri, de heter "Vill se dig" och finns på postens hemsida: www.posten.se/m/frimarken
    Tycker du inte att de är fina, så är det tyvärr bara de som finns på hemsidan ovan som man kan välja på..
    Hoppas du hittar några du vill ha!

• 27juni2009

puffar för din fråga, petig som man rä så vill man ju gärna att to. m frimärkena ska matcha

• Macecrush

Men neeej! Jag hade ju oxå tänkt att ha hjärt-frimärken =( Varför har dom försvunnit för... *suck* blir till att leta nytt motiv då.

• Nalle Puh 40

Allvarligt talat, tror ni det är någon som tänker på vad det är för frimärken på inbjudan???

• Fenixx

kan ju hoppas att nästa års frimärken till alla hjärtans dag blir fint tema...

själv hade jag velat haft dem med pil i hjärtat i trädet, lövhjärtat, tatueringshjärtat osv...

• Duchess

Jag kan erkänna att jag inte har en aning om vilka frimärken som suttit på de inbjudningar jag fått genom åren...

Nalle Puh 40 skrev 2008-09-25 18:21:13 följande:

Allvarligt talat, tror ni det är någon som tänker på vad det är för frimärken på inbjudan???
  • Nalle Puh 40

Min kompis köpte speciella frimärken men det var inget jag tänkte innan hon berättade det

• DanKat

Nalle Puh 40 skrev 2008-09-25 18:21:13 följande:

Ja! När jag fick inbjudan till en kompis bröllop förra våren var det det första jag la märke till!!! Och då hade jag ingen aning om att man kunde beställa speciella motiv på frimärkena! Så ja, det finns definitivt folk som lägger märke till sånt! Kan tillägga att just den kompisen hade jag nog inte tippat på förhand att hon skulle tänka på en sån grej, men det var väldigt kul tycker jag!
  • propp

Ni skulle sett vilken hysteri det var på BT i våras när alla inbjudningar skulle skickas ut...väldigt många brudar ville ha dessa hjärtfrimärken... Och jag rycktes med helt enkelt...och det är faktiskt flera stycken av våra gäster som hade lagt märke till att just frimärkena var så fina. Hade tänkt att ha samma till tackkorten, men nu får jag alltså tänka om och bara ha "vanliga" frimärken på dem...:P

• propp

misskungsholmen skrev 2008-09-25 16:25:38 följande:

De finns inte kvar posten har slutat med de "gamla" men har nya som är lite mer konstnärliga som jag skaffade till våra inbjudningar. Jag la in bilden i mitt galleri, de heter "Vill se dig" och finns på postens hemsida: www.posten.se/m/frimarkenTycker du inte att de är fina, så är det tyvärr bara de som finns på hemsidan ovan som man kan välja på.. Hoppas du hittar några du vill ha!
    Tack för tipset! Jag var ju inne på posten igår och hon visade mig "Vill se dig" frimärkena. Tyckte oxå de var fina, men de hade även fått in frimärken med höstmotiv som det nog får bli istället.
  • skille

Vi har fått laget egne frimerker, bilde av ringene våre som skal være på konvoluttene som skal til de norske gjestene. Mener jeg leste ett eller annet sted at man kan få laget egne frimerker i sverige også.

• DCL

skille: Vet du hur man gör, vem kontaktar man om man vill göra egna frimärken? Vad kostar det?

• Nalle Puh 40

Jag ska ha julfrimärken för vi ska skicka dem efter nyår och de är ju lite billigare oxå

Någon som vet hur länge de gäller föresten?

• skille

DCL: jeg så ikke noe på posten sin hjemmeside, men ring og hør med de:) Husker ikke helt hva jeg betale, men det var ikke dyrt. og de ble kjempe fine:)

• DanKat

Jag tycker inte alls om frimärkena "vill se dig", så jag har skickat en idé till Posten om att ha som regel att alltid ha ett mer traditionellt och ett mer modernt alternativ med kärlekstema, eftersom det ändå är rätt många som faktiskt bryr sig om detta Så kan så många som möjligt hitta något de tycker om Fler kan ju också skicka synpunkt om det om ni håller med, så är det större chans att det blir en förändring
    Här är en länk www.posten.se/synpunkter/synpunkter_do.jsp

• DCL

Jag har kollat med posten. De sa att man inte kan göra egna frimärken (alltså få med valfritt motiv) här i Sverige, tyvärr....

Nalle Puh 40: julfrimärken gäller bara fram till 26 december, efter det måste du använda de vanliga.

Svar på tråden Hjärt-frimärken?