• CherryBomb

Skilda föräldrar som inte vill träffas

Hejsan!

Jag och min sambo ska gift oss i januari. Vi har planerat att hålla det hemligt och överaska alla på den stora dagen, då vi bjudit in dem till en 30+25 års fest. Men nu är de så att mina föräldrar är skilda, mamma är omgift. Men min pappa vägrar komma om mamma nya man kommer.

Vad ska jag göra? Älska min pappa, men vill att både han och mammas nya ska komma...

• Svar på tråden Skilda föräldrar som inte vill träffas
  • skille

Dette er din dag ikke din fars dag! om din far virkelig er glad i deg kalrer han å se bort i fra det en dag. Hvis ikke sier det hvor mye han faktisk setter pris på deg. Vet hvordan du har det, jeg har ett sikkelig dårlig forhold til min far pga at han er en liten dritt unge som aldri klarer å tenke på noen andre enn seg selv.

• didis

Skippa överaskningen för dem! Tala om för dem alla tre hur läget är, ni skall gifta er och vill ha dem alla med och nu får de uppföra sig som vuxna människor denna enda dag!

Din pappa får välja - antingen är han med på sin dotters bröllop och tvingas då umgås med sin "rival" eller så stannar han hemma.

Men det är viktigt att han får göra det valet - du måste alltså prata med framförallt honom i förväg. En 25-årsfest kankse han inte tycker är tillräckligt viktig för att komma över sin olust att träffa "rivalen" utan väljer att fira dig själv senare.

• Sebastiána

Men TS pappa kommer inte veta att han är bjuden på bröllop, han tror att det är en födelsedagsfest. Kanske tackar han nej för att slippa träffa mammas nya (om hon tog initiativet till skilsmässan kan jag förstå att han tycker att det är jobbigt att träffa mannen som brädade honom) och tänker att "Jag kan gratta en annan dag"...

• Sebastiána

Skrev mitt inlägg innan jag läste detta. Om du vill ha med alla på bröllopet är nog enda sättet att inte låta det vara hemligt för just dessa.

didis skrev 2008-09-24 09:15:51 följande:
    Skippa överaskningen för dem! Tala om för dem alla tre hur läget är, ni skall gifta er och vill ha dem alla med och nu får de uppföra sig som vuxna människor denna enda dag!Din pappa får välja - antingen är han med på sin dotters bröllop och tvingas då umgås med sin "rival" eller så stannar han hemma.Men det är viktigt att han får göra det valet - du måste alltså prata med framförallt honom i förväg. En 25-årsfest kankse han inte tycker är tillräckligt viktig för att komma över sin olust att träffa "rivalen" utan väljer att fira dig själv senare.
  • CherryBomb

Tack för era svar!

Jag får helt enkelt berätta för just pappa. Är dock så orolig att han inte kommer vilja komma. För det skulle inte vara samma sak utan honom där. Men det är som Didis säger, det är hans val...

Vi får se vad som händer...

• skille

Spør din far hva som er viktigs, å ødelegge sin datters store dag, eller stille opp for deg som han som far skal gjøre??

• Aleta

Sätt lite press på honom, var inte för snäll.
    Om han tror att det är OK med dig kanske han inte kommer. Visa att du verkligen skulle bli djupt besviken!
    Var tydlig med hur mycket det betyder för dig. Säg att om han väljer att inte komma så kommer du att se det som att han inte värderar dig tillräckligt högt.

En enda dag ska han väl kunna tänka på dig istället för sitt eget sårade ego?

Svar på tråden Skilda föräldrar som inte vill träffas