• Tilda83

Vad är det för fel på mig? (OT)

Jag träffade min första pojkvän när jag var 18 och vi var tillsammans i fem och ett halvt år. Bara några månader efter att vi gjorde slut träffade jag min andra pojkvän, och vi var tillsammans i ett och ett halvt år. Det tog slut för ett år och nio månader sedan, och sen dess har jag varit singel även om jag dejtat en del.

De senaste knappt två åren är alltså första gången jag egentligen varit singel och det känns som att jag blir mer och mer nedslagen över hur svårt det verkar vara att träffa någon. Det känns som att jag har blivit dumpad, ratad och avvisad av alla killar jag haft det minsta intresse av under den här tiden.

Innan jag blev singel hade jag nog utan att reflektera över det ganska bra självförtroende när det gällde min "attraktivitet" på singelmarknanden. Men nu känns det som att min självkänsla börjar få sig en rejäl törn av att bara bli ratad gång på gång. Vad är det för fel på mig egentligen? Jag är absolut inte desperat eller klängig eller tror att jag "måste" ha någon.

Just nu känns det som att jag kanske inte borde dejta någon alls eftersom det är så jobbigt att bli dumpad, samtidigt som jag ändå är en romantiker som vill ha någon att dela livet med.

Alla råd eller uppmuntrande ord mottages tacksamt... :(

• Svar på tråden Vad är det för fel på mig? (OT)
  • Tooticki

Vart träffar du killar någonstans? På krogen, jobbet, skolan, genom någon förening? Vad gör du på fritiden?

• Plummis83

Precis sådär kände jag det själv för lite mer än 2 år sen! Jag tänkte att nu ger jag upp och struntar i detta med killar ett tag, var rätt aktiv på dejtingsidor och träffade en del killar därifrån men de flesta ville bara en sak!! Så tänkte lägga ner den sidan jag var rätt aktiv på då när min sambo skrev och lyckades hålla mig kvar i ca 1,5 månad innan vi träffades och nu planerar vi bröllop :)

Tror inte alls det är nått fel på dig, du har helt enkelt inte lyckas träffat den rätte ännu!! Jag tror det finns nån för alla!!

Kan även upplysa om att m2b är inte alls som tidigare killar jag varit intresserad utav!! Megaskillnad men det känns så rätt med honom!!
    Kanske träffar fel typ av killar??

• anne på grönkulla

Hmm, livet är inte rättvist. Jag är gift o får mycket fler "spännande" förslag nu än när jag var singel, min väninnan är singel o bara känner att hon misslyckas med relationer.

Men, jag tror på att inte leta för mycket. Romantiker javisst, men de riktigt intressant dyker oftast inte upp när man jagar. Det kan låta som en klyscha (och jag var bara 26 när jag träffade min man) men jag hade gett upp att hitta nån intressant för mig.

• Tilda83

Tooticki: de killar jag dejtat på sistone har jag träffat bl a genom gemensamma vänner, på krogen och på SprayDate.

• Tooticki

Ok, personligen tycker jag att det bästa sättet är att träffa någon genom ett intresse. Gå en kurs i något som intresserar dig. Jag träffade min man på dykklubben

Oftast är man mer avslappnad och fokuserad på annat när man gör något man gillar.

• skille

Jeg har en kompis som er singel, han bor i Gøteborg. Bare å si fra om du vil ha en date med han. Han er kjempe rolig

• Sebastiána

Har haft viss erfarenhet av datingsidor tidigare, men aldrig lyckats träffa någon vettig där. De som hållit till på de sidorna länge verkar bli väldigt kräsna. Ju längre tid man spenderat på de sidorna desto kräsnare verkar det som. Man ser att det verkligen stämmer att "...det står dig tusen åter". Jag hade svårt att veta hur jag själv skulle göra där. Man ska ju kryssa i rutor för att beskriva sin drömman. Hur lång får han max vara (i cm) och hur kort får han minst vara? Vilket åldersintervall ska han falla inom? Vilken utbildningsgrad osv.

Många lyckas dock träffa sin livspartner där, man får bara vara beredd på att en del killar (finns tjejer som är precis likadana ska jag tillägga) är superkräsna.

Jag hade aldrig lyckats hitta min nuvarande kille där. Han stämmer inte med något som jag på den tiden ansåg vara min drömman. Han är kortare, har ingen högre utbildning, är äldre och har helt andra intressen. Ändå passar vi så bra ihop!

Jag var singel 5-6 år innan jag träffade honom och var HELT övertygad om att jag för alltid skulle vara singel. Vi träffades av en slump. Jag var inte alls ute efter att träffa någon då och det var säkert det som gjorde det. Samtidigt var jag redo för ett nytt förhållande.

Han var inte heller ute efter att träffa någon och det var också bra. Om han hade börjat flörta med mig hade jag blivit nervös och allt hade gått åt pipsvängen.

Så, Tilda83. Du kommer att hitta en ny kille!!! Och det är inte mer fel på dig än på oss andra.

• jessielundh

oj oj spray date har jag erfarenhet av ,.. bara en massa snobbiga människor och folk som bara leker .. Jag tror det finns o seriösa på alla sajter men jag gillade mötesplatsen då jag var singel och även e kontakt ( där jag har träffat min blivande).

Ta inte singel livet så hårt , njut och lek av dig ..

kram

• Sebastiána

Vad skönt att det inte bara är jag som har sådan erfarenhet av Spraydate. Många dejtar flera samtidigt. En del är öppna med det, andra kör dubbelspel. Många är snobbiga och kräsna - typ vill ha fotomodelltjejer, men inser inte att de inte är särskilt attraktiva själva. Man måste försöka hitta en dejtingsite där folk är seriösa.

Ibland ordnas singelfester och singelkryssningar osv. Det tragiska är att det nästan bara är tjejer som anmäler sig dit...

jessielundh skrev 2008-09-24 13:36:23 följande:
    oj oj spray date har jag erfarenhet av ,.. bara en massa snobbiga människor och folk som bara leker .. Jag tror det finns o seriösa på alla sajter men jag gillade mötesplatsen då jag var singel och även e kontakt ( där jag har träffat min blivande).Ta inte singel livet så hårt , njut och lek av dig .. kram
  • Vi2alltid

*hög igenkänningsfaktor*

jag bestämde mig för att skita i allt ihop, alla killar bara dumpade mig hela tiden..

MEN idag är jag gift! Konstigt det där, att till slut så dyker det upp Han med stor "H", helt plötsligt. Och Han kommer till dig med, njut av singellivet så länge :P

• Sebastiána

Precis! Jag var ute på flera dejtingsidor och träffade antingen killar som verkade ha psykiska, eller andra, problem (en hade varit singel i två veckor och var desperat. Han påpekade flera gånger under kvällen vilken stor och skön säng had hade, ha) eller som var helt självupptagna. En del killar gillade jag verkligen, men då var det istället de som dumpade mig.

Tillslut gav jag också upp och beslöt mig för att strunta i allt. Bättre att vara singel än att gå på massa misslyckade dejter hela tiden.

Och plötsligt dök han upp från ingenstans! Killen som visade sig ha alla de kvaliteter jag suttit och snackat med mina väninnor om + några fler.

Vi2alltid skrev 2008-09-24 13:41:08 följande:
    *hög igenkänningsfaktor*jag bestämde mig för att skita i allt ihop, alla killar bara dumpade mig hela tiden..MEN idag är jag gift! Konstigt det där, att till slut så dyker det upp Han med stor "H", helt plötsligt. Och Han kommer till dig med, njut av singellivet så länge :P
  • Maria2009
    Sebastiána skrev 2008-09-24 13:40:58 följande:
    Vad skönt att det inte bara är jag som har sådan erfarenhet av Spraydate. Många dejtar flera samtidigt. En del är öppna med det, andra kör dubbelspel. Många är snobbiga och kräsna - typ vill ha fotomodelltjejer, men inser inte att de inte är särskilt attraktiva själva. Man måste försöka hitta en dejtingsite där folk är seriösa.Ibland ordnas singelfester och singelkryssningar osv. Det tragiska är att det nästan bara är tjejer som anmäler sig dit...
    Då får väl jag komma med ett litet undantag då...
    Under en sommar för två år sen dejtade jag hejvilt via Spray, men hade hela tiden en känsla för vem som egentligen var rätt av de jag pratade mest med. Så här två år senare är vi förlovade med villa och katter och planerar bröllop inom kort.

Men jag har vänner som också provat SprayDate men med dåligt resultat, så det som funkar för en kanske inte funkar för nån annan...
  • chamor

Har några vänner som träffats genom sjunde himlen

• Sebastiána

Jag har också vänner som träffats via dejtingsida, så det är ju inte omöjligt. Du träffar ju inte den rätte så fort du visar dig på krogen heller. De flesta passar man väl inte ihop med helt enkelt och om man har otur träffar man väldigt många av dem först. Jag fick s.a.s kyssa många grodor innan jag hittade min prins. Andra har tur och hittar rätt nästan meddetsamma.

• sockersmulan

Jag känner igen mig så mkt i dina tankegångar!! Innan jag träffade min drömprins hade jag varit singel jättelänge, och det kändes som om de enda killarna som var intresserade av mig var väldigt skumma eller bara helt puckade. Fanns också de som var jättetrevliga på alla sätt och vis, men som det bara inte "klickade" med. Hade gett upp totalt och tänkte aldrig mer se åt en kille, och tada! där var han.

Så vad jag vill säga är: Ge inte upp! Du kommer att träffa din drömprins snart! Han dyker upp när du minst anar det. Jag vet att det känns jättejobbigt att höra när man är singel (talar av erfarenhet), men det är sant..

• passionsblomman

Om någon hade pekat på en personbeskrivning med bild och allt på min smabo för sådÄr 15 år sedan, hade jag garvat ihjäl mig om de sagt att "han är det!"
    men... Han är det!
    och apropå klyschor: Det är så spännande att leva, för då får man se hur det går!
    Ta vara på dig själv och gläd dig åt ditt liv! Ge inte upp hoppet!

Svar på tråden Vad är det för fel på mig? (OT)