• gullolle

bordsdekorationer

Hjälp!

2 veckor kvar till bröllopet och är inte klar med bordsdekorationen. Har grönt, guld och vitt som tema.
    Någon som har bilder på sina dekorationer

Tack på förhand

• Svar på tråden bordsdekorationer
  • Emmas syster

ska det vara billigt?

förslag
    savoykål - skär ut lite ur kålen tryck i en bit blöt oasis, sätt i några vita blommor

mossa och blockljus (ikea har vettiga) - linda lite guldfärgad metalltråd runt

ska försöka ladda upp lite bilder till mitt galleri på förslag

• gullolle

Tack!

Kålen var en superidé

• Emmas syster

nu tror jag bilderna syns

tapet är ett förslag för att få in lite guld
    att använda en halv rulle tapet (skuren på längden) som löpare är jättefint

• jagskallgiftamig

Jag trädde upp pärlor på ståltråd och formade som hjärtan. Det blev enkelt och jättefint (även om det gick åt 30st 5mm pärlor per hjärta och vi hade ett 40-tal hjärtan... Panduro´s stammis - that´s me! )

• JPerlestam

Dekorväv i guld som löpare kanske, 40cm x 5m för 59kr... Vita linne dukar under det.... =)

• JPerlestam

Dekorväven hittar du på Panduro.... =)

• passionsblomman

Det finns organzatyg på rulle som är tom är fållad i kanterna.
    Skönt för man slipper klippa/skära. Tror det är ca 40 cm i bredd och det borde blomsteraffären kunna ta hem åt dig, säljs av flera grossister i parihallarna i sthlm tex och övriga sverige också. Det är 9 m /rulle.Borde hos de flesta ligga på sådär 100-135 kr /rulle.
    Finns i en mängd kulörer, tex guld och flera fina gröna...

Tyget är transparant och jättefint att antingen lägga som löpare, dubbel om man vill ha starkare färg och smalare löpare.

Eller "fluffad", då kan du nåla fast enstaka lösa blommor här och där och sätta ut många lus i små lyktor. det blir inte så dyrt och går väldigt snabbt att göra på plats.
    Nålar med lite längre nål och olika färger på huvudena finns också att köpa i många blomsteraffärer.

i grönt finns det ngt som kallas "gurkfrukter" (curcuma-frukter-Latin)som du också bör kunna hitta hos floristen så här års.
    De kommer i små askar och beställer du en hel låda rakt av borde de kunna ge ett bra pris. de ser ut som taggiga limefärgade kiwi ungefär, de mindre som stora krusbär. (De ligger blandat,två tre sorter)
    jag älskar att dekorera med dem

Fina blommor att lägga/nåla kan vara Limegrön Cymbidiumorkidé. Den köper du på snitt(beställ ca 1-2 v före bröllopet.
    Har många stora klockor på en stjälk, bara att knipsa av och fördela över bordet. Är hållbara och flotta-ger lyxig touch.

Å nu får jag "blomspelet" igen!!
    Hoppas någonting av detta kan vara till glädje för er.

Svar på tråden bordsdekorationer