• Navigo1

4-5 dagarsresa. Tips,tack

Vi kommer att lämna bort barnen och åka iväg själva, så det blir ínte en hel vecka. Annars älskar vi sol och bad men med bara några dagar på oss så blir det nog något annat. Funderar på Island med ridning/jeepsafari eller New York. Tar tacksamt emot andra tips på vad ni gjort eller tänker göra.

• Svar på tråden 4-5 dagarsresa. Tips,tack
  • Boomtown

Vi ska åka till Edingburgh, Skottland. Det tror jag blir superromantiskt

• annecy00

Rom, Milano, Venedig...........

• office

Hej!
    Vi ska nog åka till New York, vi gifter oss i februari och dit kan man ju åka alla årstider! Vi har också barn, och vill inte va borta så länge , så en weekend blir ju perfekt! Har börjat kolla på resor - det kanske e dags att boka snart..!!

• MulleNuh

men är det nån vits att åka SÅ himla långt om man bara har ca 4 dagar? Är det inte roligare at få mer tid?

Paris, Barcelona, London

• annecy00

Haha, jag har åkt till Hong Kong 2 dagar (med resan tog det 4 dagar) bara för att en vacker man befann sig där... Så ja, det är värt det!! ;)

• LLJÖ

Barcelona är min favoritstad nånsin. Där finns allt en stad ska ha: vacker arkitektur, god mat, superbra shopping, strand/hav, trevliga människor, bra uteliv mm mm. Åk på våren, då är det bäst tycker jag.

• LLJÖ

Barcelona är min favoritstad nånsin. Där finns allt en stad ska ha: vacker arkitektur, god mat, superbra shopping, strand/hav, trevliga människor, bra uteliv mm mm. Åk på våren, då är det bäst tycker jag.

• karmag

prag är vackert och Väldigt prisvärt....

• mums78

Kom just tillbaka ifrån 3 x minisemester, och kan rekommendera alla tre resmålen.

Budapest, så vackert. Nere vid floden på kvällen, underbart. trevliga människor och vackra byggnader och god mat.

Rom, wow, varmt och intensivt, men vilken historia och vilka fantastiska sevärdheter, var där en lördag då massa brudpar ville fotas framför Colosseum, det var kul att se, vilka klänningar, bilar och brudföljen. Och så peterskyrkan och så...allt.

Men Paris va ju ändå favoriten, så underbart, på alla vis, allt att se och göra...och männsiskorna var ju inte alls dryga som jag blivit ipetad sen barnsben. Supertrevliga trots min mycket bristfälliga franska.

Nu tillbaks på jobbet, men dessa tre tips kunde kanske vara nåt? Annars e ju London med all teater, museum och musikaler kanske nåt perfekt på 4-5 dagar? Sicilien tyckte jag också om :)
    Åk inte alltför långt bort tycker jag om ni ska hinna ha en trivsam och härlig långhelg. Ha det bra!

• skille

Vi skal på den Franske riviera

• skille

Vi skal på den Franske riviera

• hgav

Vi var ine på Istanbul eller Rom. ska åka i oktober och då är det ju inte alltför varmt där. Dock har vi nu ändrat planerna och kommer ta en weekend i Stockholm Skärgård i stället. (Var inte redo att åka utomlands utan vår 15 månaders dotter..)

• gottelina

Ett prisvärt resmål är Krakow. Iofs samma väder som här om det nu är värme man är ute efter.

• GoS09

Rekommenderar oxå Rom, kom hem därifrån för 3 veckor sedan ca... Mkt kultur o sevärdheter, väldigt gooood mat o gott vin förstås. Promenadavstånd överallt - gäller o ha sköna skor! :D Läs gärna Dan Brown - änglar och demoner innan så blir det ännu mer intressant! :D
    Tunnelbana, buss o tåg fungerar förövrigt oxå bra! ;)

• hjärtat mitt

Istanbul!
    Superhäftigt, mycket att se och god mat, vänlig befolkning. europeiskt och exotiskt orientaliskt i en härlig blandning.

Svar på tråden 4-5 dagarsresa. Tips,tack