• sanan

I dina kläder..

läste precis ut boken i dina kläder av Jane Green, handlar om ett par tjejer som byter liv..nu satt jag och fantiserade hur det skulle vara att tex vara banktjänsteman eller kanske cafe ägare..Någon annan som drömmer sig bort från sitt arbetsliv och tror ev att gräset är grönare på andra sidan?

• Svar på tråden I dina kläder..
  • didis

Visst är tanken lockande ibland.

Speciellt när arbetet hopar sig och journalhögarna växer... då drömmer jag om att jobba som krukmakare eller något annat fritt. Sedan vaknar jag och inser att då måste jag vinna på lotto först!

Jag har det ändå väldigt bra, bra jobb och kan välja arbtestider o semester själv. I höst går jag en massa kurser tex för att det är så roligt.

Man kan utveckla sig inom sitt yrke också, jag har läst en del arkeologi och i höst skall jag röntga gamla skallar
    (från medeltida begravningsplats för avrättade), det kräver en tandläkare men är väldigt annorlunda mot det jag vanligtvis gör!

• sanan

vad spännande med arekologi..vad är ditt grund yrke så att säga? Jag jobbar som sjuksköterska på en neurolog avdelning och vissa stunder älskar jag det men i bland så undrar jag om jag inte har valt fel yrke..särkilt när det slår en att man har ansvar för andras liv..och arbetstiderna sliter på en kväll ena stunden och dag eller natt andra..det sociala livet blir lidande..

• chamor

Jag skulle nog byta bort mitt jobb mot vad som helst! Jobbar på ett företag som är på konkursens rand. Säljer reservdelar till skogsmaskiner och pendlar så jag får gå upp 5 varje morgon..

• didis

Är tandläkare så röntgendiagnostiken är jag van vid, det kan möjligen vara svårt att få skallarna i rätt position.

sanan skrev 2008-09-16 11:46:10 följande:
    vad spännande med arekologi..vad är ditt grund yrke så att säga? Jag jobbar som sjuksköterska på en neurolog avdelning och vissa stunder älskar jag det men i bland så undrar jag om jag inte har valt fel yrke..särkilt när det slår en att man har ansvar för andras liv..och arbetstiderna sliter på en kväll ena stunden och dag eller natt andra..det sociala livet blir lidande..
  • LillEm

Jag tycker om mitt yrke, forskare, men jag skulle vilja byta arbetsgivare och flytta söderut för att komma närmare min familj.
    Tyvärr finns det inte så mycket jobb och det är svårt att få chansen när man är lite yngre.

• ElinPierre

Jag tror KANSTANT att gräset är grönare på andra sidan...

• Elide

För mig är gräset absolut grönare på andra sidan! Allt är bättre än att gå hemma och vara "sjukskriven". Tänker ofta på hur det skulle vara om jag inte hade ont om jag inte hade gjort illa mig hur mitt liv skulle se ut då?
    Kommer inte ens i håg hur det är att vara smärtfri, göra saker utan att behöva tänka på bakslagen men får dagen efter.
    Helt klart så drömmer jag varje dag om hur det skulle vara OM det inte vara som det var. Men nu är det så. Tur att man kan drömma sig bort ibland!

• ElinPierre

Konstant skulle det såklart stå...

ElinPierre skrev 2008-09-19 23:29:13 följande:
    Jag tror KANSTANT att gräset är grönare på andra sidan...
  • Vill nu

Jobbar som frisör och älskar mitt jobb, men vissa dagar drömmer jag om att ha ett yrke där man slipper träffa människor!

Nä, skämt åsido, jag brukar alltid tänka att om jag inte kan jobba som frisör längre ska jag bli typ fastighetsmäklare, banktjänsteman eller nåt liknande!

• Tjolinti

Väldigt ofta. Aldrig hur jag har det med min blivande. Men hur min egen framtid med jobb o utbildning o pengar. Jag hade väldigt gärna haft ett lyx jobb. Har inte emot o jobba hårt om jag får bra betalt. men det e hela grejen med utbildning. Orkar helt enkelt inte utbilda mig i 5 år.

Svar på tråden I dina kläder..