• grabbarna

skulle ni chansa och bara

sätta på ett frimärke om kuvertet väger 22g på den våg du har hemma...har gjort tackkorten från bröllopet och vikten stannar på 22g om jag beskär allt lite får jag ner vikten till 20g precis men tänk om jag postar och dom kollar och deras våg inte visar samma..(gränsen för 1 frimärke går vid 20g)

men det är ju en jäkla skillnad på 5,50x30 jämnfört med 11x30

• Svar på tråden skulle ni chansa och bara
  • Lissdaniels

Ja det skulle jag nog våga göra om min våg visade 20 g för då har man ju gjort allt i sin makt för att hålla gränsen.

• Thailand 08

Skriv på avsändare på baksidan.Fastnar nån i kontrollen så skickar dom hem en räkning på portot

• chickpea

Det gjorde vi, fungerade utmärkt! Bröllop är dyrt nog ändå

• blivandefrularsed

Vi chansade inte. Posten är ganska hårda med detta nuförtiden och vi tyckte att dom 200 extra kronorna var värt att slippa riskera att låta gästerna hämta ut inbjudan på posten.

• Pingi

Lämna in dem i en brevlåda eller om ni vill vara rädd om dem åk till någon som har lantbrevbärare och lämmna dem till den de har inte med sig våg ut och man känner inte en så liten skillnad förhand. Men skriv avsändare för säkerhetsskull ifall de skulle fastna i någon (välldigrt sällan inträffande kontroll)/ en brevbärare.

• lillP

våra vägde 26g och vi satte bara ett frimärke. Vi har fått respons på korten från flera håll, så det verkar som de kom fram

• Henriks älskling

Jag hade samma dilemma och vågade inte chansa efter allt pyssel. Lika bra att de kommer fram ordentligt så slippar man vara orolig för det. Tycker iaf jag.

• sokkerstruten

Jag skulle inte chansa! Dom kommer säkert fram men för min egen skull och välmående så har jag annat och oroa mig för när jag väl lagt dom på brevlådan. Det är 165 extra kronor värt för mig ialla fall!

• chamor
    grabbarna skrev 2008-09-11 17:56:19 följande:
    sätta på ett frimärke om kuvertet väger 22g på den våg du har hemma...har gjort tackkorten från bröllopet och vikten stannar på 22g om jag beskär allt lite får jag ner vikten till 20g precis men tänk om jag postar och dom kollar och deras våg inte visar samma..(gränsen för 1 frimärke går vid 20g)men det är ju en jäkla skillnad på 5,50x30 jämnfört med 11x30
    Våra vägde 23 och alla kom fram ändå
  • Vill nu

De verkar inte kolla så ofta, faktiskt! Chansar alltid när det gäller så få gram, och det är hittills inget brev eller paket som inte kommit fram! Eller så har de överseende om det bara är nåt gram som felar.... Olika vågar visar ju faktisk olika!
    Men som sagt, skriv avsändare så får du ju en räkning på de som de kollat och tycker väger för mycket!

• Lavendelflickan

OM Posten kollar får ni en straffavgift.. sist tror jag jag fick 50 bagis. Kanske kan det vara värt riskten?

• Heloise

Enligt en bekant som är brevbärare så kollar dom mer elle rmindre aldrig, och kollar dom så ska det vara betydlig "övervikt" för att dom ska orka med straffavgiften, men det är här i stan(Gävle) kan ju inte svara för hur det fungerar på andra ställen, jag skulle nog chansa och skriva avsändare.

Svar på tråden skulle ni chansa och bara