• hondafreak

Nån som testat fotobok ?

Hej, kollar runt på företag där man kan göra egen fotobok. Blir det så bra som det verkar ? Kan man beskära och förstora? Skriv namn på företag ni testat och varit nöjd/mindre nöjd med. Tack

• Svar på tråden Nån som testat fotobok ?
  • Miss Sofie

Hej,
    Jag gjorde ett fotoalbum genom Fuji Direkt (www.fujidirekt.se/asp/_products/_album/index.asp). Det var ju inte en riktig fotobok, det var ju bara kort på ena sidan av bladet, men jag var ändå inte så nöjd. Färgerna var rätt så dåliga.

Men jag ska göra en ny och tänkte prova MyPhotoBook.se men det dröjer nog nån vecka till innan jag har tid att göra det.

• chamor

Jag har gjort det några gånger.. Har använt två olika företag. Snapfish och japanfoto.. Både har väl varit bra. Jag tyckte bättre om själva boken/omslaget från Japanfoto men tyckte dock bättre om programet från Snapfish har jag för mig.. Tänkte göra från bröllopet nåt tag. Får se vart jag vänder mig då..

• Diamonds are a girls best friend

Hej! Måste bara säga att i höstas gjorde ja min första fotobok och är fast, framkallar alla mina bilder i fotböcker sen dess. Det blir skitsnyggt, roligt att kolla och hållbart. Jag framkallar via www.ifolor.se har sett ett test och de fick bäst betyg, jag gör den dyrate varianten där det är hårda pärmar så att det blir hållbart, men finns flera olika varianter. Man väljer själv hur många kort man vill ha och ur stora de ska vara, du kan ju göra ett kort på en sida alltså då blir det ju som ett A4 om du har den största boken. Eller så tar man 9 mindre kort. Dte finns hur många olika varianter som helst, så mitt tips är att testa! Ska absolut göra en över våra bröllopsbilder!

• zsandora

ja använder önskefoto, super nöjd å ja tycker det e billigt....

propp skrev 2008-09-12 09:31:05 följande:

Jag har precis börjat att göra en fotobok på www.gordinegenbok.se/index.jspNågon som använt sig av dem?
    Inte använt dem men kikade in och bara spontant så är de rätt dyra, du får 96 sidor med hård pärm (A4-format) för 549:- på ifolor mot deras 899:- för 100 sidor. Bara en tanke...
  • Sebastiána

Använder också Ifolor. Har gjort 6 böcker hittills i olika former och är jättenöjd. Bilderna ligger ju bara på CD-skivor annars och blir aldrig tittade på.

• Sebastiána

Jag gjorde en med 60 sidor i ett format som var lite mindre än A4 för 399:- inkl. frakt. Jag tycker att det var värt det. Smidigare än att framkalla bilder (som ju också kostar pengar) och sedan sitta och klistra in i album (som också kostar).

Sebastiána skrev 2008-09-12 11:10:30 följande:
    Jag gjorde en med 60 sidor i ett format som var lite mindre än A4 för 399:- inkl. frakt. Jag tycker att det var värt det. Smidigare än att framkalla bilder (som ju också kostar pengar) och sedan sitta och klistra in i album (som också kostar).
    Har oxå räknat på det viset och det blir ungefär lika dyrt som i ett vanligt album men kör man scrap-book blir det ju dyrare. + att man kan ju göra så mkt med edn fotobok med färger och så, det blir snyggare än ett vanligt album. (men då till samma pris) Sen en annan fördel är att jag lägger in kort efterhand, så slipper man sitta med 200 bilder på en gång som man framkallat.

Menar att scrap-book är dyrare än fotobok, skrev lite fel.

• propp

Diamonds are a girls best friend skrev 2008-09-12 11:06:30 följande:

Inte använt dem men kikade in och bara spontant så är de rätt dyra, du får 96 sidor med hård pärm (A4-format) för 549:- på ifolor mot deras 899:- för 100 sidor. Bara en tanke...
    Ahh...där har du verkligen en poäng! Ska kolla upp ifolor innan jag fixar mer...
  • hondafreak

Tack allihop ! Ska gå in och kolla enligt era rekommendationer. Annars sitter jag alltid och klistrar in i mina album, fast det kommer jag göra ändå med våra bröllopsbilder, har ju annat som ska med oxå, vykort , biljetter, inbjudningar, tidningsurklipp mm.....har gjort så sedan evinnerliga tider och jag tycker det är kul !
    Ska göra fotoböcker till våra föräldrar och till tärnor och marskalk. Och blir det fint gör jag kanske en till oss oxå .
    Tack alla!

• IMittEsse
    Jag har precis börjat att göra en fotobok på www.gordinegenbok.se/index.jspNågon som använt sig av dem?
    Jag har gjort en bok där! Jag skrev en bok till min kära fästman nämligen, och gav till honom i samband med mitt frieri... Använde mig av sms och meddelanden som skickats mellan oss under de fem år vi varit tillsammans, samt en massa fina foton han tagit under årens lopp. Hade otroligt roligt medan jag satt och pysslade med boken och den blev fantastisk om jag får säga det själv! Plus att jag fick ett "ja"! Lycka till!!
Svar på tråden Nån som testat fotobok ?