• jennnnny

olika synpunkter..

JAg och min sambo har olika synpunkter på hur vi vill ha bröllopet. Han vill bara att det ska vara vi och barnen, under vigseln, sen så åker vi iväg på romantisk weekend. JAg vill egentligen ha de nära och kära med. MEn respekterar han önskemål. Men jag skulle ändå vilja ha en liiiten mottagning för familjen mde lite champange och snittar efter vigseln för de som vill säga grattis. Men utan sittning och presenter utan jättenekelt, innan vi far iväg. Är det för mycket begärt????

• Svar på tråden olika synpunkter..
  • fairytale of new york

Har haft samma problem, men förklarade hur mycke jag vill ha mina föräldrar, syskon och närmsta vännerna med på denna dag och att det betyder jätte mycke för mig, så efter lite betänkande kände han att han kunde gå med på det för min skull. Ska ändå ha ett litet bröllop, men vill gärna dela den med nära och kära. Stå på dig.

• Fejs

Tycker ditt förslag låter som en bra medelväg! Kör på det!

• jennnnny

Ja jag tror att jag skall ligga lågt ett tag. Vi behöver ju inte bestämma oss ännu. DAtum och kyrka är bokad men INGEN vet nåt. Och det är inte förrän den 14 februari på alla hjärtans dag

• chamor

Tycker ditt upplägg är bra.. Alternativt är ju att gå på restaurang allihop efteråt.. Ligg lågt men jag tycker inte han kan neka dig det. Ett förhållande är ju att ge och ta och tror du redan dragit ner rejält på din drömmar...

• Sebastiána

TS: Jag tycker att din variant är en väldigt bra kompromiss. Ni gifter er utan några andra än vittnena. Sedan har ni en enkel mottagning med champagne och snittar där bara de ABSOLUT närmsta vännerna/familjen är med - för att lyckönska er.

• jennnnny

Tack det betyder mycket att ni håller med, JAg skall ligga lågt ett tag och sen berätta att det är viktigt för mig. INTE MINST för att jag vet att många släktingar blir besvikna annars...

Svar på tråden olika synpunkter..