• ifosnna

Bröllopsgåva till mannen

Jag och min sambo gifter oss nu den 27 september, men har kommit på:ska man köpa något till honom, är det någon som har en bra ide´? Jag kan inte köpa något smycke, för det använder han inte, och en fickplunta känns ine så mysigt..någon?

• Svar på tråden Bröllopsgåva till mannen
  • erika26

Rakappat, klocka, slips, manshettknappar!

• Sotnos080906

Min man fick en upplevelse istället.
    Han är ett whiskeyfreak och får en whiskeyprovning med whiskeykunskap och middag till. Denna provning ska han göra tillsammans med en god vän - som också tycker om whiskey - och hans respektive.

På så sätt får vi alla fyra en kul upplevelse.
    Det kommer att bli en spännande upplevelse. Själv ska jag testa congac som är 100 år gammal.

• ifosnna

en upplevelse har jag faktiskt funderat på, vet bara inte riktigt vad, men en whiskeyprovning var inte én dum idé, tack

• Mrs CJ

Min blivande ska få en upplevelse, två ölstop som han velat ha länge och så en kärleksbok av mig där jag har skrivit ner gemensamma minnen och anekdoter om vårt liv tillsammans. Tanken är att jag på varje bröllopsdag ska skriva ett nytt kärleksbrev till honom.

Dock är inget av detta inhandlat eller påbörjat än.... .

• JSGJ

Till att börja med så är morgongåvan ursprungligen till kvinnan INTE mannen... den var till för att trygga hennes försörjning om det skulle hända honom något...

Men jag gjorde följande... (min man jobbar borta mån-tors)
    Det pratas ju om den lilla svarta boken som killar skriver ner tjejers nummer i... Så min man fick en ny av mig... med bilder på mig på varenda sida... och jag skrev så kärleks förklaringar... på näst sista sidan skrev jag mitt/våra löften, och på den sista klistrade jag in en bild på mig i brudklännngen

Skev även en litet rim på första sidan:
    i den lilla svarta ni tjejersnummer brukar skriva
    nu är det dags för dig att den riva
    en ny svart bok av mig du får
    och den gäller från och med i går

osv osv.... resten är personligt

Gör något personligt... är mitt råd... det går inte att köpas för pengar...

• Emmacita

Jag tänkte ge min blivande en kväll av lite lyx innan bröllopet i present. Jag hade tänkt att han skulle få en ansiktsbehandling med massage av nacke och skalp mm. i 1,5 timme så att han också kan känna sig fräsch och snygg och lite omhändertagen inför vår stora dag... Det brukar ju mest handla om att vi brudar ska piffa och fixa allt möjligt i vanliga fall...

• Sotnos080906

Åhhh! Vad vackert. Varför tänkte jag inte på det... *s*

JSGJ skrev 2008-09-11 23:21:24 följande:
    Till att börja med så är morgongåvan ursprungligen till kvinnan INTE mannen... den var till för att trygga hennes försörjning om det skulle hända honom något...Men jag gjorde följande... (min man jobbar borta mån-tors) Det pratas ju om den lilla svarta boken som killar skriver ner tjejers nummer i... Så min man fick en ny av mig... med bilder på mig på varenda sida... och jag skrev så kärleks förklaringar... på näst sista sidan skrev jag mitt/våra löften, och på den sista klistrade jag in en bild på mig i brudklännngenSkev även en litet rim på första sidan:i den lilla svarta ni tjejersnummer brukar skrivanu är det dags för dig att den rivaen ny svart bok av mig du fåroch den gäller från och med i gårosv osv.... resten är personligtGör något personligt... är mitt råd... det går inte att köpas för pengar...
Svar på tråden Bröllopsgåva till mannen