• Tilda83

Har nån testat "trådning"?

Jag läste en artikel om att man kan noppa ögonbrynen med en metod som kallas trådning: www.improveme.se/magazine/2214.

Är det någon som har provat det här? Det låter ju som att det gör ganska ont... Fast det kanske det är värt om det blir snyggt? ;)

• Svar på tråden Har nån testat "trådning"?
  • lillP

min h2b har trådat skägget, det kändes tydligen en hel del Blir jättebra efteråt men gör det nån vecka innan bröllopet, risken är att du blir lite rödprickig efteråt.

• fru Trul

Det gör grymt ont men resultatet är skitbra... Gör två tre dagar innan bröllopet isånnafall..

• Sebastiána

Blir det snyggare än vanlig noppning med pincett?

• fru Trul

Jag tycker det blev snyggare resultat än med en vanlig pincett, blev rakare linjer på nåt vis...

• N79

Det blir snyggare resultat, helt klart. Jag gör det ofta. Det blir jämnare och finare och när håret växer ut igen blir det inte lika hårt och "stubbigt".

Men visst gör det ONT! Precis som alla andra har skrivit, gör det några dagar före eftersom det kan bli rött och prickigt samma dag.

/N

• Tilda83

Oh, jag som är så mesig...kanske får ta en stor whisky innan ;)

• lillP

Ni som har brukar "tråda er", var går ni? Är det någon som går i Sthlm?

• valkyriana

Min kompis gör det hos sin vanliga frisör som är arab. Hon har även en vän som är Iranier som gör det på sig själv.

• Godis
    lillP skrev 2008-09-10 19:35:31 följande:
    Ni som har brukar "tråda er", var går ni? Är det någon som går i Sthlm?
    Jesmin på Mist på Grev Turegatan gör det....
  • erika26
    Sebastiána skrev 2008-09-10 14:18:16 följande:
    Blir det snyggare än vanlig noppning med pincett?
    Absolut!
  • Megritzh
    Tilda83 skrev 2008-09-10 13:04:15 följande:
    Jag läste en artikel om att man kan noppa ögonbrynen med en metod som kallas trådning: www.improveme.se/magazine/2214.Är det någon som har provat det här? Det låter ju som att det gör ganska ont... Fast det kanske det är värt om det blir snyggt? ;)
    MIn kompis är jätteduktig på det :) och jag har testat det är så bra :)
  • barret08

Min kompis som är iranier gjorde hela ansiktet på mig. Jag tycker att det blev jättebra! Alla små hårstrån på överläppen är borta och kinderna är lena. När jag har gått på salong och noppat ögonbrynen tar de inte bort alla små fjun, men nu är dom borta. Var lite röd samma dag men det försvann dagen efter. Tyckte inte att det gjorde ont.

• sandybee

Har provat mågra gånger, det blir lika snyggt som med pincett - enda fördelen är att det går snabbare än pincett. Gör lika ont också.

• 090208

Har inte last alla inlagg...

Naja, nar jag gjorde henna pa en indisk salong sa gjorde syrran det. Hon grinade ju saklart. Men vilken grej, det ser himla proffsigt ut. Men laskigt, harstrana viras ju runt traden innan dom rycks bort. Men ar personen van och duktig sa gar det snabbt.

Valdigt effektivt om man vill bli av med sma vita stran mellan ogonbryna, dom ar ju jobbiga att noppa bort ett och ett. Syrran tyckte det blev fint, men nastan for skarpt, att det inte sag sa naturligt ut. Sarskilt som hon inte ville ha dom sa super-tunna.

• Tjolinti

vet någon var man kan göra detta i malmö?

• lillP

Är det någon som har något mer förslag än Mist i Stockholm?

• kärålajn
    Tjolinti skrev 2008-09-13 16:19:12 följande:
    vet någon var man kan göra detta i malmö?
    Testa kolla vid Möllan, har för mig att jag sett reklam för nått sånt förra sommaren.
  • taisia83

Jag gjorde trådning på hela ansiktet och resultatet blev jättebra. Var supernöjd! Hon fanns på botten våning på Hansa Co. men har flyttat ut till Södervärn nånstans. Hon hette Salma och jobbar på hennes bror's salong som heter Sam eller nåt åt det hållet.

• bruden

Jag har testat i ansiktet (överläpp och ögonbryn). Samma resultat som med vax men fördelen med vax är att det går fortare och man får mindre rodnad efter.
    Jag använder Veet vaxstrippar för ansiktet. Snabbt och enkelt, ritch, ratch så är det klart  

Svar på tråden Har nån testat "trådning"?