• Loveyou

Vågar man boka till Thailand nu?

Vi planerade att åka till Thailand på bröllopsresa i november...men så kom nu alla oroligheter där. Frågan är, vågar man/vill man verkligen åka till Thailand nu? Vi har inte bokat ännu. Har ni något annat bra restips för november?

• Svar på tråden Vågar man boka till Thailand nu?
  • hgav

Kolla på UDs hemsida och se vad de rekommenderar avseende Thailand. Vi var där för 2 år sedan isamband med militärkuppen då och vi märkte inget av det. De är ju otroligt måna om sina turister, men det är säkert mycket beroende på vart man är. Dessutom är det nog lite stökigare denna gång. Men kolla med UD.
    Annars är Sydamerika kanske ett alternativ- Brasilien?
    Vietnam ska oxå vara bra. Malaysia...

• Loveyou

Jo jag har kollat med UD men det känns fortfarande lite oroligt. Någon mer som har tankar kring att åka till Thaialnd nu?

• Osvic

Ja, vi åker om ca 2 veckor. De har tagit bort undantagstillståndet nu, så det börjar återgå till det normala.
    Vi åker i vilket fall som helst. Uppståndelsen är ju i Bangkok, så jag tror inte att man märker av det i Krabi eller Phuket på samma sätt, men man kan ju aldrig veta säkert.....

• fidar

jag och min kille far dit i slutet av januari i tre veckor och vi har inte hört att det skall vara så mycket ståhej

• Det stora Blå

Läste just nu om att Ticket gjort en undersökning, och att intresset för Thailand har svalnat bland resenärer.
    Nu vill folk resa till Egypten och Florida istället under vintern.

• Rosenpetunia

Jag har en jobbarkompis som är där just nu (åkte för en vecka sedan) på bröllopsresa. Hon kommer hem om en vecka, ska höra med henne hur det var och återkommer sen. Ha det gott

• Rosenpetunia

Hej hej!

Nu är min jobbarkompis tillbaks i Sverige igen, solbränd o sååå lycklig

Bröllopsresan hade varit kanonbra. De var länge i Bangkok och stortrivdes, märkte ingenting av oroligheterna där. Däremot fick de veta att det var utegångsförbud i vissa delar av Bangkok och dit behöver man ju inte gå då

Hon tyckte inte att man skulle vara rädd för att åka till Thailand nu, det ser tusen gånger värre ut på våra nyheter osv. än vad det är där.

• W2B Blom

Kolla med UD, men jag skulle personligen inte åka på bröllopsresa till ett sådant oviss land... man vill ju känna sig trygg ju!

• Fejs

Jag kollade igår på UD:s hemsida och såg att det är mest i allra södraste delarna av Thailand. Vi har bokat sen länge till nov men ej ännu betalat, vi känner oss trygga och åker.

• chamor

Tycker ni kan åka. Var där för en månad sen. Det måste ju finnas reseförsäkring som täcker om flygbolagen vägrar åka och där nere är de lugnt om man håller sig till rätt kvarter

• jessielundh

varför inte åka .. det är jku oroligt i Sverige också i vissa städer när det är evenamng å grejer.
    Det kan ju hända i vilket land som helst .. tycker inte man ska lyssna så mycket på vad andra säger utan åka om mankänner för det , ingen har ju gått ut med att man inte ska åka dit,,

• Therese 83

Nej, ni ska inte vara rädda. Ska själv åka till Krabi och Bangkok i december. Ska bli så härligt, jag bara längtar och längtar. Men först får det bli en resa till Miami :)

Svar på tråden Vågar man boka till Thailand nu?