• lyckligjävel

    Våran dag 23/8

    Nyss hemkommen från 2 underbara veckor i portugal måste jag bara få skriva om våran dag!
    Vi hade planerat utomhusvigsel nere vid havet i Brantevik. Detta gick fel!
    1:
    Det regnade, nej öste ner lodrätt, cirka 12 grader ute o halv storm. KUL?
    Plan B: tält i trädgården funkade inte, det regnade kopiösa mängder från tidig morgon till sen natt.
    Plan C: Flytta undan borden i lokalen o ha vigsel inomhus.
    2: Mensen dyker upp på lördagsmorgonen, sisådär 1 v för tidig. Och liksom regnet forsade det fram som aldrig förr o jag fick jaga x-L tamponger eftersom jag bara hade mini med mig.
    3: Barndomsvännen ställer in via sms 5 min innan jag ska lämna bilen o gå in i festlokalen för vigseln.....

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-09 10:53
    MEN. Det var den mest underbara obeskrivligt roliga och härligaste dagen i vårat liv iallafall!!!
    Alla som var där hade vansinningt roligt, inkl oss själva och kvällen bjöd på många skratt o tårar och allt var precis som vi velat ha det! Jag vill inte ändra på någonting! På flygplatsen o hela vägen ned till portugal grät jag av alla otroliga minnen, vilken familj vi har båda 2, vilken släkt och vilka vänner!
    Det som gjorde festen:
    1 Regnet, alla tvingades stanna inne o dansgolvet var tjuvtjock med dans-glada människor till 3 på natten!
    2 Vännerna, familjerna: VILKEN TUR VI HAR som har så många fina människor runt oss, det var en sådan obeskrivlig KÄRLEK i luften, ja kanske var Di Leva där tom? hehe
    3 Maten, smälte i munnen, välj en bra catering, vi är sååååååå nöjda!
    4 Kärleken oss emellan, 7 år har satt sina spår och ingen kan missa vår passion o glädje för att få dela livet tillsammans..... ;)

    SÅÅÅ, nu säger jag hejdå o tack för mig, kom ihåg att inget någonsin blir som ni planerat, DET BLIR BÄTTRE /fortfarande hög på livet o kärleken!

  • Svar på tråden Våran dag 23/8
  • Vampyren

    Fy vilka tråkiga omständigheter. Men regn i brudslöjan betyder tur. Sen hoppas jag att dagen i slutändan var alldeles underbar?!

  • Embo81

    Vi vigdes oxå den 23...lite regn betyder tur-mmm visste e det så, men det var inte lite regn, det vräkte ner H E L A dagen- Vi skulle haft trädgårdsfest, men ändrade oss och bokade lokal istället, vilket jag är otoligt tacksam för idag!

    Tråkigt med kompisen, men annars var väl er dag bra??

  • lyckligjävel

    ja, det pirrar fortfarande i hela kroppen o jag vill göra om det, igen o igen o igen o igen!!!! wow vilken fest, det blev en sån fest som man kommer prata om länge, vilket vi känner oss otroligt glada över, vi röjde till 3 på natten, trots fri bar blev ingen för full utan tack vare att alla dansade hela tiden, hann man inte drick så mkt. De sista gästerna snodde dock med sig en flaska rom när pappa kickade ut dem halv 5 hehe o då kan det nog gått över styr hehe.... Nu har vi lovat en stoooor tabberas-fest efter som vi överdimensionerat alkoholmängden ngt vansinnigt.

    Har tips på SKITBRA band och catering o lokal om ngn gifter sig i brantevik.

    lycka till alla/ Lycklig jävel räcker inte till, jag är lyckligare än ord kan beskriva

  • lyckligjävel

    ääääschhh det blev så negativt! inte alls så jag menade, jag ville bara säga att man innan är så nervös för knäppa grejer. Jag var nervös för en släkting som dricker lite för mkt ibland, för min pappas tal, för att vinet inte skulle räcka, ja sådana grejer.

    och saker gick inte som vi planerat, men det blev den allra roligaste och helt obeskrivligt fina dag vi någonsin kunnat föreställa oss!!! Vi satt o grät i dagar efter bägge två, lyckotårar och folk runt oss fnissade lite för det syntes att vi bara var otroligt jäkla lyckliga! hahah

    Så alla som planerar, ni har något helt obeskrivligt häftigt framför er!!!!! Lycka till o släpp på kraven o oron!

Svar på tråden Våran dag 23/8