• Vill nu
    Äldre 8 Sep 21:42
    8927 visningar
    74 svar
    74
    8927

    Mars 2009

    Någon mer som slår till då?

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Tänkte det kunde vara lite kul att utbyta idéer och så, om det finns fler mars-brudar här!

  • Svar på tråden Mars 2009
  • Fam Hull
    Äldre 18 Nov 12:29
    #61

    Vart har ni tagit vägen brudar?

    Beställde inbjudningskorten i söndags vid lunch o dom kom med posten igår morse. Snacka om snabb leverans!

    Papprena till skattemyndigheten postades igår, nån som vet hur lång tid det brukar ta?

  • Vill nu
    Äldre 18 Nov 20:03
    #62

    Ha ha ha, jag är pinsamt lite aktiv här, med tanke på att jag startade tråden!

    Fam Hull: Var beställde du ifrån? Vi fick oxå vara kort supersnabbt! Var beredd på att det skulle ta minst två veckor!

    Spännande med papperna till skattemyndigheten! Hade jag glömt att man kan skicka nu! Tror jag har hört att det brukar ta 1-2 veckor, så det går rätt fort...

    Hur går det för alla då?

    Jag var och provade klänningar i lördags, och hittade två jag förälskade mig i. Så jobbigt! Jag som lider av världens värsta beslutsångest! Ska tillbaka på lördag och prova igen!

  • Fam Hull
    Äldre 19 Nov 10:13
    #63

    Vill nu: Vi beställde från www.crimson.se

    Ska ju sy min klänning, eller min mamma ska hjälpa mig, så det e väl kanske dax att sätta igång snart.

  • Vill nu
    Äldre 22 Nov 20:59
    #64

    Nu har jag lyckats bestämma mig för klänning!
    Förstår inte vad jag velade om sist, för det var så uppenbart vilken som var rätt idag! :- Så skönt!

    Hur går det för er andra då?

  • Fam Hull
    Äldre 23 Nov 13:19
    #65

    Va härligt att du hittat rätt klänning
    Jag trodde att jag hittat min klänning (mönster) men nu börjar jag tveka. Inte bra...

    Vi tänkte att vi skulle va ute i god tid o har ju beställt (o fått) inbjudningarna. Då har toastmadame gått o bytt tel.nr. så nu måste vi beställa nya inbjudningskort...

    Vill nu skrev 2008-11-22 20:59:18 följande:


    Nu har jag lyckats bestämma mig för klänning! Förstår inte vad jag velade om sist, för det var så uppenbart vilken som var rätt idag! :- Så skönt!Hur går det för er andra då?
  • Vill nu
    Äldre 23 Nov 15:11
    #66

    Nej! Vad jobbigt!!! Ni kan inte bara skicka med ett litet blad där ni talar om att hon bytt nummer? Känns kanske inte lika kul, men för att slippa kasta dem ni har?
    Fam Hull skrev 2008-11-23 13:19:20 följande:


    Va härligt att du hittat rätt klänning Jag trodde att jag hittat min klänning (mönster) men nu börjar jag tveka. Inte bra...Vi tänkte att vi skulle va ute i god tid o har ju beställt (o fått) inbjudningarna. Då har toastmadame gått o bytt tel.nr. så nu måste vi beställa nya inbjudningskort... Vill nu skrev 2008-11-22 20:59:18 följande:
  • Pnuso
    Äldre 23 Nov 15:45
    #67

    Vi gifter oss också i mars. Klart på min lista är:

    - Ring hämtad och klar (ska bara gravera in datum)
    - Klänning beställd, klar i december att hämtas (sedan lite justeringar i feb kanske)
    - Gästlista klar

    Ja, det var det hela. Just nu letar vi plats att viga oss på (borgligt)

  • Fam Hull
    Äldre 25 Nov 14:27
    #68

    Jo, det hade väl kanske funkat. Men nu har det även visat sig att vi måste hitta en ny toastmaster/-madame. Hon vi skulle ha ska flytta från Göteborg till Stockholm och börja nytt jobb. Och hon kommer vara bortrest med jobbet hela den veckan som bröllopet är. Grrr... Hon va det enda klockrena valet för den rollen, så nu måste vi tänka om. Tur att vi i alla fall fick reda på det hyfsat i tid.

    Vill nu skrev 2008-11-23 15:11:29 följande:


    Nej! Vad jobbigt!!! Ni kan inte bara skicka med ett litet blad där ni talar om att hon bytt nummer? Känns kanske inte lika kul, men för att slippa kasta dem ni har?Fam Hull skrev 2008-11-23 13:19:20 följande:
  • Vill nu
    Äldre 25 Nov 21:01
    #69

    Nej, vad jobbigt! Har ni nån ny på G, eller är det öppet kort?

    Fam Hull skrev 2008-11-25 14:27:59 följande:


    Jo, det hade väl kanske funkat. Men nu har det även visat sig att vi måste hitta en ny toastmaster/-madame. Hon vi skulle ha ska flytta från Göteborg till Stockholm och börja nytt jobb. Och hon kommer vara bortrest med jobbet hela den veckan som bröllopet är. Grrr... Hon va det enda klockrena valet för den rollen, så nu måste vi tänka om. Tur att vi i alla fall fick reda på det hyfsat i tid.Vill nu skrev 2008-11-23 15:11:29 följande:
  • Fam Hull
    Äldre 26 Nov 15:31
    #70

    Nja, vi har väl en som vi ska höra med. Om inte hon vill/kan så vet jag inte vad vi ska hitta på...

    Papprena från skattemyndigheten kom idag i alla fall

    Vill nu skrev 2008-11-25 21:01:24 följande:


    Nej, vad jobbigt! Har ni nån ny på G, eller är det öppet kort?Fam Hull skrev 2008-11-25 14:27:59 följande:
  • Vill nu
    Äldre 26 Nov 20:19
    #71

    Fam Hull skrev 2008-11-26 15:31:10 följande:


    Nja, vi har väl en som vi ska höra med. Om inte hon vill/kan så vet jag inte vad vi ska hitta på...Papprena från skattemyndigheten kom idag i alla fall Vill nu skrev 2008-11-25 21:01:24 följande:
    Tihi, det gjorde våra också! Känns som det är på riktigt nu!
  • Fam Hull
    Äldre 2 Dec 13:22
    #72

    Nu har vi hittat en ny toastmadame. Det blev inte den andra vi tänkte på, hon ville inte. Va stolt för att vi frågade men orkade inte pga barnen. Så nu blir det sambons kusin. Dock e hon bara 19 år men jag hoppas hon löser det. Tror hon kommer få mkt uppbackning från sina föräldrar med planeringen. Och till sättet e hon en person som passar för uppdraget. Så det kommer nog bli bra. Bara till att beställa nya inbjudningskort nu och hoppas att dom håller hela vägen sen.

    När hade ni andra tänkt skicka ut inbjudningarna?

  • Vill nu
    Äldre 2 Dec 18:20
    #73

    Vad skönt att det löst sig! Jag tror säkert det kommer gå jättebra!

    Vi skickade inbjudningarna igår, så det har börjat ringa och sms'as idag, ås dte är jättekul! Mamma var jätteglad och fattade inte hur hon inte kunde anat nåt!
    Fam Hull skrev 2008-12-02 13:22:01 följande:


    Nu har vi hittat en ny toastmadame. Det blev inte den andra vi tänkte på, hon ville inte. Va stolt för att vi frågade men orkade inte pga barnen. Så nu blir det sambons kusin. Dock e hon bara 19 år men jag hoppas hon löser det. Tror hon kommer få mkt uppbackning från sina föräldrar med planeringen. Och till sättet e hon en person som passar för uppdraget. Så det kommer nog bli bra. Bara till att beställa nya inbjudningskort nu och hoppas att dom håller hela vägen sen.När hade ni andra tänkt skicka ut inbjudningarna?
  • Fam Hull
    Äldre 3 Dec 13:31
    #74

    Va kul! Visst e det kul att överraska. Våra föräldrar, toastmadame, bestman och tärnan vet. Resten får reda på det med inbjudningarna.
    Ska försöka få beställt dom nya inbjudningarna ikväll tänkte jag, vill oxå skicka ut dom!

    Vill nu skrev 2008-12-02 18:20:32 följande:


    Vad skönt att det löst sig! Jag tror säkert det kommer gå jättebra!Vi skickade inbjudningarna igår, så det har börjat ringa och sms'as idag, ås dte är jättekul! Mamma var jätteglad och fattade inte hur hon inte kunde anat nåt! Fam Hull skrev 2008-12-02 13:22:01 följande:
Svar på tråden Mars 2009