• pluttefisa

Någon gift som ångrar att de inte orkade göra festhäftena sådär supersuperfina?? Orkar inte mer...

Undrar bara om det faktum att jag har lagt ner enormt (enligt min mall av enormt) mycket tid på festhäftena och att de ända inte ser sa där super piffiga och käcka ut som alla andra verkar ha kan ge mig ångerkänslor dagen efter? Jag orkar helt enkelt inte fortsätta med layouten och göra dem sa där sockersöta/coola/kreativa som alla verkar göra... (till saken hör att vi planerat bröllopet på 3mån=inte mycket)och nu undrar jag om det har känts som en superviktig detalj för de som är gifta?

• Svar på tråden Någon gift som ångrar att de inte orkade göra festhäftena sådär supersuperfina?? Orkar inte mer...
  • Waersta

Äh, de är ju inte viktiga alls!! Slappna av! Har du någon du kan leja uppgifterna till?

• Tooticki

Vi hade inget festhäfte, vi blev gifta ändå. Tror inte du kommer ångra det, det viktigaste är att ni får varandra och att era nära och kära gläds med er. det är ingen annan som kommer lägga lika mycket vikt vid detaljerna som du!

• Sotnos080906

Skrattar..

I lördags på morgonen kl 8 var jag på jobbet och kopierade vårt festprogram, bestående av 2st ihopsatta sidor.
    Vi gifte oss kl 17 samma dag...

Gör festprogrammet efter hur du vill ha det, det är det som är viktigt, inget annat!

• pluttefisa

Tack, känns skönt att veta att alla inte är sa där vansinnigt organiserade!

• Kärlek08

vill inte strö salt i såren men jag gifte mig i lördags och hade lagt ner massor av tid på festhäftet, men mest på innehållet. Och jag lovar folk uppskattade verkligen den detaljen så jag ångrar inte att jag satt så länge med dem!

• Vi2alltid

jag håller med föregående talare om att innehållet var väldigt uppskattat. Men utseendet lade vi inte ner mycket energi alls på, vi skrev ut på ett lite färgat papper här hemma.

• T RO

Äh, skit i hur de ser UT, huvudsaken är att sångerna är trevliga och att det finns saker för folk at prata om, det är ju ändå det som är huvudpoängen med ett festhäfte.

Man kan göra ett jättefint festhäfte men med skittråkigt innehåll och sånger som ingen kan melodierna till och då kvittar det liksom.

Personligen tycker jag det är urtråkigt med kärlekscitat och sånt, lägg hellre ner tid på gästpresentationerna, om i ska ha sådana, det brukar vara kul att sitta och läsa. Speciellt om det är lite ljug inblandat, så får folk ngt att prata om.

Och ORKAR du inte pyssla, så tänk på att enkelt är oftast snyggast. Du behöver inte embossa ditt handgjorda monogram på tre sorters rosafärgat papper och sedan binda ihop allt med hjälpa av sidenband som du trär genom utstansade hål och knyter till en rosett och sedan förseglar med färgmatchat specialbeställt sigill.

Kör på ett hjärta med era namn och datum. Inne i så sätt in några söta bilder på er, gärna svartvitt, blir stilrent då. Satsa på en enkel font (garamind, times new roman) i löptexten och ha en "roligare" till rubrikerna (gillar papyrus tex)

Lycka till!

Och det är VERKLIGEN inte festhäftets vara och utseende som avgör hur lyckad festen blir

Svar på tråden Någon gift som ångrar att de inte orkade göra festhäftena sådär supersuperfina?? Orkar inte mer...