Brudskor för vinterbröllop? Hjälp!
Hjälp, jag gifter mig i februari och har inte en aning om vad jag ska ha för skor?!?! Vad ska ni andra ha för skor som gifter er på vintern?
Hjälp, jag gifter mig i februari och har inte en aning om vad jag ska ha för skor?!?! Vad ska ni andra ha för skor som gifter er på vintern?
Jag kommer att ha "farmorskängor" Bild finns i mitt galleri. Detta för att jag kände att jag ville inte gå i öppen sko i Oktober månad
hihi Jag fyndade mina på Tradera för 79:- + frakt.
Jag ska ha vanliga festskor men med hel tå, tycker ändå inte om att gå i skor där tårna sticker ut. De är i mörkt silver med en slejf framtill. Om vi fotar oss utomhus funderar jag på att ta gummistövlar alternativt kängor på då, men vill nog ändå inte gå ut med tanke på risk för leråker som inte är någon bra kombination med vit klänning...
Jag resonerade som så att vi kommer ju ändå att vara inomhus eller åka bil mellan platserna hela dagen så det spelar ingen roll om jag har "inomhusskor" på mig.
Jag kommer ha en finsko med hel tå men öppet bak då jag inte hittade en hel sko. Utomhus om det blir snö kommer jag ha beige kängor.
Jag hade riktigt ordentliga vita stövlar med en massa "lurv" både inuti o utanpå. Hur skönt som helst att slippa frysa om fötterna! Köpte de på nätet hos La Redoute.
Jag hade också "riktiga" stövlar. Vi fotades utomhus och ville inte frysa eller få snö i skorna. Nu blev det ingen snö, men det var mysigt med stövlarna. Hade dem på i kyrkan också och bytte sen om till vanliga högklackade fina skor med hel tå och slejf till middagen.
Hittade mina stövlar på e-bay, bild på dem finns i mitt galleri.
ska ha vanliga "pumps" med lite bredare kilklack då vi kommer hålla till lite på en äng för bröllopet o jag tror vanliga pumps kommer sjunka ner i backen... det blir en utomhusvigsel men vi kommer max vara ute i 20-30 min
Jag kommer att ha ett par svarta stövletter då min klänning kommer att ha detaljer i svart. Dom kommer jag att kunna ha användning för efter bröllopet också
Jag ska ha vanliga brudskor, öppna baktill, gifter mig den 6 december men ska ju bara vara utomhus i sammanlagt en halvtimme....
Oj vad många bra tips. TACK!! Funderar nu åxå på att ha ett par skor just vid vigseln och utomhus och sedan ett par andra på festen. Kängor hela kvällen blir nog väl varmt....