• Lajsan

Opersonligt tack kort?

Ska beställa tack kort med en färdigtryckt text i tex - hjärtligt tack för uppvaktningen på vår bröllopsdag och även sätta fast ett fotografi. Men så ska ju våra namn stå i också, skriver ni dom för hand eller ber man dom trycka det också, vad blir finast, opersonligt med färdigtryckta namn?

• Svar på tråden Opersonligt tack kort?
  • Kanada Hjarta Sverige

skriv for hand!
    jag tycker det kanns opersonligt med fardigtryckt.

• Lajsan

ska man skriva allt för hand då? även tack texten?

• Kanada Hjarta Sverige

i en perfekt varld - skulle jag saga att man borde det.
    men det beror pa hur manga kort ni ska skriva ocksa.
    vi hade inte paketoppning pa var fest och kommer darfor skriva personliga tack-kort till alla for att tacka for presenten samt narvaron vid fest/vigsel.
    en del kan ju vara fardigtryckt, men att alla far en liten egen notis om hur kul kvallen var, vilka fina gavor ni fick etc

• Lajsan

ja det kanske blir mer personligt, blir väl ca 40 kort att skriva i så fall, men vi fick pengar till bröllopsresa av alla utom en familj, har tyvärr inte beställt resan annars kunde man skrivit vart resan bär av....

• Nightingale

Vi ska skriva personliga hälsningari varje kort. Ska göra 60 kort.

• Höstbrud-07

Mycket trevligare med personliga hälsningar. Vi skrev säkert 60 kort, inkl till alla som skickade telegram, present osv men inte var med på bröllopet. Det tog ett bra tag men kännjs absolut värt det.

• Daa

Jag hade velat skriva för hand, för visst är det roligare och mer personligt, men jag känner till mina begränsningar: jag kan inte texta ens ganska snyggt, definitivt inte 90 kort (och min make hävdar att jag skriver snyggt i jämförelse med honom, så att han skulle texta var inte heller ett alternativ).
    Vi skrev ut från dator med ett trevligt typsnitt, ändå personliga hälsningar till de som hade haft olika uppgifter. Och så valde vi ut vilket fotografi vi skulle sätta fast på kortet utifrån vem som skulle få det. Namnen skrev vi för hand. Det fick duga.

• This Is Me Now

otast om det är 60 personer på ett bröllop så är det ju många par. så det blir ju kanske 30-35 kort. Jag personligen tycker det är trist med ett helt färdigtryckt kort.
    "Det var det" liksom.
    Nej tacka ordentligt med egen text om dagens minnen, att ni är glada att de kom o s v....

• chamor

Vi skriver presonligt till alla men på dator...

Svar på tråden Opersonligt tack kort?