• chiqit­ita
    Äldre 2 Sep 19:31
    1791 visningar
    3 svar
    3
    1791

    Vad heter medicinen man får för urininvägsinfektion?

    Vad jag menar är tabletterna man får för att ta bort smärtan när man kissar? Inte pencillinet utan smärtlindrande medicinen. Skälet till att jag frågar är att min pappa tyvärr fått tillbaka cancern i urinblåsan. Han ska nu opereras igen och det är inte själva operationen han tycker är jobbigast utan smärtan när han går på toaletten efteråt. Doktorn ger honom inget smärtlindrande vilket jag tycker är väldigt konstigt. Därför håller jag på att kolla upp det här. Någon som vet??

  • Svar på tråden Vad heter medicinen man får för urininvägsinfektion?
  • MD2009
    Äldre 2 Sep 20:07
    #1

    Jag har aldrig fått smärtlindring mot urinvägsinfektion (och har haft det fler gånger än jag kan minnas) - enbart antibiotika och då avtar smärtan efter någon dag. Kan det fungera med vanlig treo, alvedon edy?

  • BrudSe­ptembe­r2008
    Äldre 2 Sep 23:58
    #2

    Har haft upprepade uvi:er, men aldrig hört talas om nån smärtlindrande tablett för det?

    Har han cancer och ont tycker jag att han ska ta upp det med sin behandlade läkare och tala om att han lider av smärta! Han vet nog bäst vilken sorts smärtlindring som kan passa.

    Lycka till!

  • Melis
    Äldre 3 Sep 03:36
    #3

    Instämmer på föregående inlägg, både jag och min man har haft urinvägsinfektion och har aldrig fått något annat än pencillin

Svar på tråden Vad heter medicinen man får för urininvägsinfektion?