• Ia o Puh

    Hjälp att hitta klänning från gammal tidning!

    Hej! För typ 7 år sedan såg jag en klänning i en bröllopstidning hos min frisör...tänkte då att det var nåt jag ville ha om den dagen då vigsel skulle bli aktuellt. Har kollat med min frisör men hon har ingen aning om vad jag pratar om, då det är så länge sen och hon dessutom hunnit byta lokal.

    Mitt sista hopp är därför att efter mitt dåliga minne försöka beskriva den och se om nån kanske lagt den på minnet eller genom datageni-kunskaper kan finna en sida med den.

    Klänningen med stort K hade en ljusblå överdel och var axelbandslös med vita sömmar som gick rakt ner mot kjolen, om jag inte missminner mig så hade den små rosor broderade på sig. Underdelen var i vitt med flortyg och det var en riktigt stor klänning...

    Ja, ni hör ju själva, torftig beskirvning, men nån kanske vet vad jag pratar om! Tack för att ni orkar bry er! Kram

  • Svar på tråden Hjälp att hitta klänning från gammal tidning!
  • Blivande skärgårdsbrud

    Kolla in brudix.se tror tyvärr inte dom har just den klänningen du söker men om jag inte missminner mig fanns det någon med små blommor på och med olika tyger, annars får du kanske gå till en sömmerska och be henne skissa på dina minnen....

  • MCB

    Jag har en hel del gamla bröllopstidningar kvar ifrån mitt bröllop. Senast jag kollade så var dem ifrån 2003 och jag tycker mig känna igen stilen du pratar om.

Svar på tråden Hjälp att hitta klänning från gammal tidning!